Plaaaaay Baaall!

Startat av Brain, april 13, 2008, 16.04

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Aja, får se vad jag pillar ihop då.. Fått 5 linemen, 3 blitzers och 4 bo´s byggda inatt iallafall.. Behöver få fatt i ett troll och en gobbo så har jag att flytta runt med iaf..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Brain

Citat från: "Usually_Insane"Jag hade 4 B-O och 4 blitzers och en apotekare... finns inget sugigare än att se sin bästa spelare dråsa i backen första matchen. I och för sig beror det helt på taktiken du kör, fast reserver är aldrig fel.

Att du råkade ut för det är bara otur, särskilt när alla lagen var nybörjare då.

Det är en minimal chanstagning att köra på
4 Blitzers
4 Blackorcs
1 Troll
1 Thrower
1 Lineman
Rerolls för resten och spara eventuella xtrapengar för apo efter första matchen.

Dock kan jag säga att det är riskabelt nu när många lag har MB etc men det kompenseras ju av inducement
Tomas Davidsson

Heavy

Hur illa är det att köra utan big guy nu för tiden då ? Antar att alla gör det, så man måste kanske köra det med för kapprustningens skull ?

Brain

Citat från: "Heavy"Hur illa är det att köra utan big guy nu för tiden då ? Antar att alla gör det, så man måste kanske köra det med för kapprustningens skull ?

Skall du ha en big guy bör du ha den från början så de får chansen till xp.
Alternativet är att köpa den när laget inte är beroende av honom så han inte är en nyckelspelare (Som han är i början)

Jag kör utan Big Guy och det fungerar bra.
Tomas Davidsson

Heavy

Citat från: "Brain"
Jag kör utan Big Guy och det fungerar bra.

Fuck big guys dårå..

Ummmm..

Inte bokstavligt talat dårå..

Men iofs..

Jag är glad att min flickvän och alla tidigare flickvänner igenom åren tyckt så...

Bokstavligt talat dårå..

:twisted:

Fluff

Usually_Insane: ska vi köra igång runt 15? eller är detta för sent för dig? är ju söndag så det lär finnas folk där hela dagen tror jag... annars kommer ros runt 15.
ät en makaron till!

Usually_Insane

får göra så, kommer 15 på söndag
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Martin Larsson

4 Blitzers
4 Blackorcs
1 Troll
1 Thrower
1 Lineman
2 rerolls och 1 fan factor

Detta är hur jag skulle startat ett nytt Ork-lag. Är man megafeg så kan man ju köra 1 reroll, 1 medic och 2 fan factor istället men jag tvivlar starkt på att det är värt det. Trollets vara är ett vara, ett icke vara finns inte med i frågan :wink: Prismässigt är det nog bara Beast of Nurgle som kan tävla i samma division av bra spelare/guldpeng i kostnad som Bigguy 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Brain

Då är det dags att börja anmäla sig till till

Bugman Cup

Internposta mig om Lag, Lagnamn och aktuellt mobilnr.

Som det verkar finns det många intressenter och det ser ut som om vi kan komma upp till den magiska siffran med 16 lag!

Pga datacrasch kommer inte BB-sidan att uppdateras på ett tag och troligen är all gammal info borta... Ny sida kommer upp så fort jag har tid.
Tomas Davidsson

Heavy

Ordnat..

Vem vann igår ?

Brain

7 lag anmälda varav två lag inom 5 min från min postning.

Ligger visst ett sug efter BB :-)

Edit: La till lag 7
Tomas Davidsson

Fluff

härligt! då kanske det blir det magiska talet
ät en makaron till!

Barcus

Brain när börjar cupen ?
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

cracked_open

Mina dvärgar har varit och snickrat på nya lagrustningar och hoppas ha dem klara och färdiglackade innan den nya cupen startar.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Brain

Citat från: "Barcus"Brain när börjar cupen ?

Troligtvis tisdag nästa vecka beroende när jag lyckats återskapa alla tabeller...
Datakrasch som sagt...

Måste även få respons från en del övriga intressenter som inte har datatillgång
Tomas Davidsson