Plaaaaay Baaall!

Startat av Brain, april 13, 2008, 16.04

Föregående ämne - Nästa ämne

Fluff

ja, fyra matcher samtidigt var grymt!
man kände stämningen i hela lokalen.
ät en makaron till!

Brain

Enda bilden som blev något med min usla mobilkamera

Titel: "Black Orc Down"
Tomas Davidsson

cracked_open

Får kanske dra men en kamera och ta lite bilder  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Usually_Insane

Citat från: "Brain"Titel: "Black Orc Down"

Klockrent!

synd att du inte hade en bild på han som blev mosad bara  :?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Brain

Har slängt upp en sida där resultaten kommer upp allt eftersom jag uppdaterar min databas:

http://hem.bredband.net/bloodbowl/

Längst ner finns även Cupträdet som det ser ut i dagsläget

Game on!
Tomas Davidsson

KOBOLDKUNGEN

www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Hmm... såg att en match var draw. Trodde inte det var möjligt, men när jag kollade de nya reglerna så såg jag att det bara blir sudden om bägge coacherna vill! Är det så vi kör eller? Och i så fall hur fördelas poängen? Noll eller en till den som torskar en sudden?
www.jisit.se

Brain

Gällande draw: Blir Draw ifall ingen gör TD i Sudden Death när det är gruppspel (Shoot-out gäller efter Sudden i Cupspel)

Denna variant har vi kört med sedan Emils tid som Turneringsansvarig i BB

Har aldrig vart med om att någon vill avstå från Sudden men skall kolla på detta.

Poängen för matcher:
Win: 3
Draw: 1
Loss: 0
Tomas Davidsson

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "Brain"
Har aldrig vart med om att någon vill avstå från Sudden men skall kolla på detta.

Kan bero på att vi inte sett att man nu kan göra det eller om man alltid kunnat göra det? Kan tänka mig rätt många tillfällen där det ena laget är nöjd med en pinne och inte vill spela sudden.
www.jisit.se

Brain

Kollat på Sudden Death reglerna och även letat i gamla papper hur vi gjorde förr...

Som jag vill ha det i "Vårligan" gäller följande:

Sudden Death skall spelas såvida inte BÅDA vill att matchen skall vara en Draw.

(Ja, jag är medveten om att det är tvärt om mot vad som står i LRB)

Till hösten kan ni komma med förslag vad som har vart bra eller dåligt så får vi en kanon-höst med massa BB.
Tomas Davidsson

cracked_open

Oj oj oj vilken match det var mellan de onda dvärgarna och de stora ogrena. Med majoriteten av spelarna antingen seriöst skadade eller däckade så lyckades Ogrena ta sin seger med 1-0 i touchdown emot dvärgarnas 7-1 i casualties. Förvarning till er andra så slår Emil i regel över 10 på sina inj. slag  :wink:

Men eftersom det är nog första gången som jag vinner två matcher irad så förtjänar det en segerdans  \:D/

Brain tog flera bilder på just hur intensiva slagsmålen var  8)
George S. Patton

emil

Du nämner inte att dwaffarna fepplade med bollen i 3 turns följt av dubbeldöskalle där ngnstans i din glädjesegerdans, men men...

cracked_open

Citat från: "emil"Du nämner inte att dwaffarna fepplade med bollen i 3 turns följt av dubbeldöskalle där ngnstans i din glädjesegerdans, men men...

Nej nej tänkte att dina av och inj. slag kompenserade det rätt bra  :roll: men visst 3-4 ödestigna slag misslyckades du med  :wink:
George S. Patton

Niklas

Alverna som ser på lite från sidan tycker att kvalitén på lagen i årets liga är sämre än när de var med och dominerade. Tur för alla att de inte är med... Länge leve  Loren Patriots!!! 8)

Brain

Citat från: "Nisse"Alverna som ser på lite från sidan tycker att kvalitén på lagen i årets liga är sämre än när de var med och dominerade. Tur för alla att de inte är med... Länge leve  Loren Patriots!!! 8)

Liga? Detta är bara uppvärmningen inför ligan som startar till hösten.
Skall jag tolka dina kommentarer som att Loren Patriots är med till hösten ??   :twisted:  :twisted:  :twisted:
Tomas Davidsson