Plaaaaay Baaall!

Startat av Brain, april 13, 2008, 16.04

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Och där var allt i Södra Divisionen klart.

Väntar med spänning på hur det kommer bli i morgon så att Cup:en kan dra igång!

De som har matcher kvar kan väl maila/messa mig resultaten ifall jag inte är nere under tisdagen
Tomas Davidsson

Fluff

när man möter nurgles rekommenderas det att man klär in wood elf i kuddar så att de landar mjukt.
aldrig fått så mycket stryk. och med tre spelare på planen är det svårt att hindra touchdown i förlängning även om jag störde lite pga att Marcus spelade fjant i slutet  :wink:
ät en makaron till!

Brain

Då är det cup!

Hemsidan är uppdaterad, ser fortfarande lite dålig ut där html-koderna kommer in men det kommer lösas med tiden.

Sidan kommer snart flyttas till armagedon.se och det löser en del problem.

Cupträd i forumtappning
Brutal Deluxe - IndiaNecroPolis Buhfoolers
Lust(ri)ans Lakejer - Face Beaters

Y.C.H.A.W.O.O.B. - Byzza-Kletas Busiga Bollkallar
Urika Blow Wistle - Temptation of Flesh

Tack till Carlsson för hjälp med ny logga!

Tack till dem som inte är med oss längre, hoppas ni har fått blodad tand och återkommer nästa gång Blood Bowl dyker upp (senast till hösten)
Tomas Davidsson

Fluff

som alla vet är det cup. för intresserade så möts Y.C.H.A.W.O.O.B. - Byzza-Kletas Busiga Bollkallar på söndag. matchstart runt 12:30.
ät en makaron till!

Eriksson

Urika Blow Wistle har tagit sig vidare från kvarten med 2-0 mot  Temptation of Flesh.

Kari

I den andra, i ordning, spelade kvartsfinalen möttes Necros mot Chaos. Vad som från början såg ut att bli en blodig match motsvarade till slut allas förväntningar. I en match där domaren missade tiotalet uppenbara fouls krävdes förlängning, samt publikens avgörande inblandning, för att skilja lagen åt. I början av förlängningen invaderade den blodtörstiga publiken plan och slog ner 6 av 9 chaos-spelare, samt 3 av 11 necros. Det lämnade en öppen yta för varulven efter att han med hjälp av en blitz öppnat upp hela sin kant och sen fick ta emot en "suverän" passning för att ohotat springa in i endzone.

2-1 i en mycket underhållande(läs:blodig och ful) match.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Fluff

även Y.C.H.A.W.O.O.B. gick vidare efter 3-2. såg länge mörkt ut och låg under med 1-2 efter första men lyckades vända. nu väntar dvärgar...
ät en makaron till!

cracked_open

Efter en vädligt lång och svettig match emot ödlorna så fick Ogres lämna spelplanen med förlust. Aldrig har så stora slagsmål emellan Skinks och Snotlings skådat dagens ljus.

Runda åtta under förlängning så visade dock ödlorna att de var de bättre spelarna och lyckades peta ner bollen och säkrade sin seger med 2-1.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Fluff

Intressant cup, 3 av 4 lag vidare är från North. Säger ganska mycket om kvaliteten i South?

Riktigt grym info och fakta på resultatsidan Brain!
ät en makaron till!

Brain

Citat från: "Fluff"Säger ganska mycket om kvaliteten i South?

Nja, det kunde lika gärna vart 4-0 till south utifrån vad jag har sett på matcher. Många matcher har kunnat gå hur som helst
Tomas Davidsson

Fluff

ja, men man måste ju skryta lite oavsett hur tighta matcherna var.
ät en makaron till!

Eriksson

Jag skickade pm till dig fluff.
Hoppas det kom fram

emil

Iom Byzza-Kletaz utträde ur turneringen får man väl tacka brain för ett bra arrangemang.

Kari

När är hatmatchen mellan de korta tjocksmockarna och trädkramarna? I finalen väntar ett otåligt gäng odöda/varulvar.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Brain

Då är det FINAL!

Efter en tung semi mellan alverna och dvärgarna vann Urika Blow Wistle med siffrorna 2-1 (3-1).

Finalmatchen blir alltså:

IndiaNecroPolis Buhfoolers - Urika Blow Wistle

Posta gärna datum så jag kan vara med och fotografera och den högtidliga prisutdelningen!

[/b]
Tomas Davidsson