REA PÅ HOBBEX!!!

Startat av soulreaper, juni 13, 2008, 12.29

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

I helgen är det 50% på allt på hobbex i knalleland även wfb prylarna! Tänkte att ni ev. ville veta detta!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

jättem jorme

så asså rean på wfb prylarna kommer vara slut på måndagen då lr?

soulreaper

Det verkar som att de ska flytta på måndag för jag såg bara skyltar för helgen. Iom att det är en flyttrea så antar jag att det bara gäller i helgen och när dem väl har öppnat igen är det nog ordinarie priser som gäller. Det är inte bara wfb och 40k saker som säljs utan allt ska bort men warhammer prylarna tror jag är det folk här inne är hetast på...

Boggalogg

Nån som vet om de kommer fortsätta sälja GW? Var in på nya stället häromdan, och såg inte ett spår.
You never run out of things that can go wrong

soulreaper

Citat från: "Boggalogg"Nån som vet om de kommer fortsätta sälja GW? Var in på nya stället häromdan, och såg inte ett spår.

Tror inte det ingen annan hobbex butik gör väl det?

dagle

Lite synd ändå att det nu inte finns (rätta mig om jag har fel) en ända butik i borås som säljer gwprylar, även om hobbex var ganska dåliga så var de bättre än inget iaf.

cracked_open

Hörde ryktet att de skulle sluta då det inte sålde så bra
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Utruf

Kanske inte så konstigt då när jag gick in dit sist(några månader sen) så hade dom knappt ingenting. Hälften av färgen var slut och en jag plockade up och kollade på var helt torr, Inga Blisters och bara vissa av Boxarna.

Tror att Hobbex är en av butikerna som kommer försvinna mer och mer nu när det finns mycket bättre butiker på nätet. Hobbex försöker göra allt men det blir  aldrig riktigt bra på nånting, tyvärr. Alltid roligt med att köpa saker över disk men vill jag köpa GW saker för att prata med personalen så åker jag häldre in till GW Göteborg, även om dom försöker trycka på en mycket saker.  :D
Thou shalt not refer to the Machine Spirit as "Cruise Control".

Lasguns don’t make cool disco lights for your party.

soulreaper

Citat från: "dagle"Lite synd ändå att det nu inte finns (rätta mig om jag har fel) en ända butik i borås som säljer gwprylar, även om hobbex var ganska dåliga så var de bättre än inget iaf.

Håller med dig Per, finns det någon butik i borås som överhuvudtaget säljer någon form av seriösare spel? Jag tror att detta beror på tillgängligheten på internet. Som spelare vill man inte betala mer än nödvändigt, men det kostar att driva en IRL butik..

Fluff

nej det finns väl ingen spelbutik kvar. tradition som blev eb games var ju annars bra på den gamla goda tiden.
och det är ju faktiskt riktigt trevligt att köpa över disk, så att åka till gbg är det värt ibland för att gå i gwbutiken. och nu när den ligger mycket bättre tillgängligt också så.
ät en makaron till!

cracked_open

Jag gillar att köpa över disk dock tycker jag att personalen på GW är så opersonliga och vill bara sälja modeller. Typ "Hej vill du ha hjälp?" "ja jag funderar på att lägga till något till mina chaos" "intressant jag har en chaos arme och då kör jag med en vindicator har du en sådan" *greppar lådan i hyllan och inväntar att du skall svara nej för att snabbt kunna trycka lådan i handen på dig*
:evil:
Kanske bara är min uppfattning om GW, men när jag har varit inne hos t.ex. Spel&Fantasi i karlstad och Fantasia i Umeå så tycker jag att det har varit mycket bättre personal. Dock är det att åka långt för bra service  :roll:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Utruf

Håller med Cracked_open, Tänkte köpt en låda Grey Knights att börja lite med och dom tyckte jag skulle köpa 2 lådor Karskins, en låda Terminators(Bara för modellen med Brother Captain). ett figure case och den stora lådan med alla färger(1300 riksdaler eller nått åt det hållet)... Man slänger inte 3500 kr på en Hobby man är småintresserad av.
Thou shalt not refer to the Machine Spirit as "Cruise Control".

Lasguns don’t make cool disco lights for your party.

soulreaper

Håller faktiskt inte med cracked eller utruf..Kanske jag har haft tur men när jag varit på GW i gbg så har jag fått bra hjälp och de tyckte t.o.m att jag skulle köpa en mindre mängd figgar för att jag skulle få en chans att se om jag tyckte om hobbyn..Känns så här i efterhand att man kanske borde ha lyssnat på dem.. :oops:

Fluff

ja, jag får väl vara typisk svensk och säga att jag upplevde mitt emellan. fick bra hjälp och så, letade bland annat efter ett bra bb-troll. pushade lite för ett paket med troll som var sagan om ringen. men tyckte det verkade dumt så då fick jag rätt slags troll och tips om målning också. även en liten utfrågning om vår bb i borås. så det var trevligt
ät en makaron till!