WFB turnering

Startat av dilba, augusti 06, 2008, 22.26

Föregående ämne - Nästa ämne

dilba

Tänkte att vi skulle ha en WFB turnering nästa månad på gedon.

Vi kommer att ha den på det datumet som flest folk vill då det
vill säga den 6, 13, 20 eller 20 September.

Ni för gärma komma med önskemål coh idér också.

Om vi ska ha en dag eller 2. Hur många matcher vi ska ha.
Om ska ha komp eller restrektioner eller bara osta på.

Jag tycker en dag och fyra slag.
Ingen komp eller något men ostar man för mycker får man spö.

jättem jorme

CitatJag tycker en dag och fyra slag.

det kan bli lite drygt o spela så många matcher på en o samma dag.
fast.. det är säkrare o lägga dom på en dag istället för två för det är lättare för folk att kunna då.

jag röstar på 6:e septembeer

/klas

Brain

Citat från: "dilba"vill säga den 6, 13, 20 eller 20 September.

Ganska dumt att föreslå datum då det redan är andra aktiviteter. 13 är det ASL-dag inbokat sedan länge.
Tomas Davidsson

Patrik

Lessen att man är "lite" sen med att spara men har haft så jäkla fullt upp (men åh andra sidan är det inte många andra som svaret heller).

Med tanke på det något svalna intresset så skulle jag vilja påstå att ett av de senare alternativen är att fördra så man kanske kan få med lite folk.

1 dags fightande kan nog vara att föredra, så slipper folk boka upp hela helgen för att lira WFB (även om det är jäkligt kul, så lär det minska antalet möjliga deltagare om man kör hel-helg).

Ingen komp låter helt okej för mig, bara folk försöker hålla sig till en hyffsat normal turnerningsarmé.
Blood for the blood god.

cracked_open

jag ser gärna en WFB turnering. Om ni spikar ett datum så kan jag se om kan delta.  :wink:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Ola

En dag när i stort sett inget annat försigår i lokalerna är att föredra.
Och ja, en dag. Inte två.
4 matcher på en dag är mycket, 3 borde räcka om man kör en cup.
Som innehavare av "osten" så har jag inget att tillägga i denna fråga. :)

Däremot har jag haft en idé om hur man kan göra matcherna i en cup lite roligare (och kanske lite mer realistiska)
Första matchen är ett mindre meeting engagement, 1500p, och man börjar på varsin kortände av brädet. Realism: två scoutarméer möts och tar pulsen på varandra.
Andra är på 2000p och det är ett vanligt pitched men med restriktionen att alla enheter och karaktärer som var med i första matchen också måste vara med i andra. Realism: trupperna från första har repat sig, värvat nytt folk och fått lite förstärkning.
Tredje är avgörandet, båda sidor har 2500p och båda måste ha med samma enheter och karaktärer som i andra matchen. Realism: Två arméer har mött på olika motstånd men repat sig för att slutligen ta sig an huvudmotståndaren i området.
Ett sånt här "spelsystem" eller liknande lämnar ju mycket utrymme till att förändra sin armé efter motstånd och anpassa listan efter de erfarenheter man fått i dom första matcherna.
Vad tycker ni?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

cracked_open

iden låter bra....bara man får en trevlig motståndare som man orkar spela med hela dagen  :wink:
George S. Patton

Ola

Det är just det, här fallerar "Realismen".
Du ska givetvis få möta olika motståndare i match 1, 2 och 3.
mvh ola

Andreas Graae

Låter as coolt  Ola med poäng idéen, men man måste alltså då ha samma enheter hela tiden fasst man bara lägger till några enheter för de extra 500 poängen som tillkommer?

Ola

Exakt. Samma enheter, men med fler, eller färre, modeller i. Dessutom samma karaktärer, som givetvis får bli fler allteftersom.
Sen har du ju effekten att på 1500p har du ingen lord, 1 rare och 3 special. På 2000p kan du lägga in en lord, 1 till rare och en till special, men du måste då också komma upp i 3 core. Kan bli lurigt om ens lord kostar 540p...   :twisted:
Realismen med det hela är ju att det är samma grundarmé som får olika sorters förstärkning efter varje slag och dessutom har möjligheten att anpassa sitt rekryterande efter den kommande motståndaren. För vad var och en har ställt upp med i första slaget, kommer ju sen vara känt för den dom skall möta i andra. I tredje känner du givetvis till vad din motståndare haft i första och i andra.
mvh ola

dilba

Det blir den 20 september. Det blir ingen komp men man får inte Osta
för mycket.

Om ni är osäkra om ni har för mycket ost kan ni alltid fråga mig.

Även om Ola´s ide är intressant så kommer vi inte att köra med den.

Men det kanske kommer att vara en lag turerning. Det beror på hur många
som kommer och lagen kommer att ordnas på plats isåfall.

fia

jag vill vara med på turneringen!
ny i stan

cracked_open

Det var synd....den helgen jobbar jag. Ni får lira utan mig  :roll:
George S. Patton

Patrik

20e.. ser till att skriva upp det datumet då :)

2250 poäng som vanligt eller?
Blood for the blood god.

Martin Larsson

Citat från: "dilba"Om ni är osäkra om ni har för mycket ost kan ni alltid fråga mig...

Ehm right  :tongue:

Nog nästan så att man borde skrapa ihop nått junk å va med själv, ska se hur tiden verkar.....
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.