Magic Draft

Startat av Xyzar, mars 22, 2009, 15.20

Föregående ämne - Nästa ämne

Bröderna Bengtsson

Viktor kan vara med på draft på måndag men jag (Erik) kan tvär inte vara med för har rollspel då. Om det blir draft vid vilken tid hade ni tänkt börja?

Plutonergy

Citat från: "Bröderna Bengtsson"Viktor kan vara med på draft på måndag men jag (Erik) kan tvär inte vara med för har rollspel då. Om det blir draft vid vilken tid hade ni tänkt börja?

12:00 hade vi tänkt börja, om fler spelare kan delta om vi ändrar på tiden så är allting relativt :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

Citat från: "pannan"röda dagar innebär ofta att man får jobba ändå på mitt jobb, lite som på måndag.

Röda dagar är bra betalt :)...
Inte alla jobb som erbjuder möjligheten att jobba röda dagar, passa på :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

TeazZ

Ändrade planer blir ingen sealed deck för mig på Gothcon. Då blir det pengar över så jag kan va med på måndag :)

Plutonergy

Citat från: "TeazZ"Ändrade planer blir ingen sealed deck för mig på Gothcon. Då blir det pengar över så jag kan va med på måndag :)

Härligt :)

pannan

har iaf turat in ledigt på fredag, lördag och söndag så då blir det gothcon, dyker du upp där nåt Billy?

Plutonergy

Citat från: "pannan"har iaf turat in ledigt på fredag, lördag och söndag så då blir det gothcon, dyker du upp där nåt Billy?

Jag hade tänkt att ta mig till Gothcon idag (Fredag) men det ser brunt ut ...
Ingen med bil som skall dit idag/ikväll och hem ikväll/inatt ??...

Plutonergy

Vi kör på måndag 12:00 i alla fall.

Zendikar/Zendikar/Worldwake... finns boosters till två omgångar.

Intressant att se hur många vi blir med tanke på Gothcon, jag pratade med Marcus och Tomas och de skulle eventuellt komma.

Brain

Jag hoppas kunna medverka, är ganska seg just nu men det torde ordna sig.
Tomas Davidsson

Plutonergy

Citat från: "Brain"Jag hoppas kunna medverka, är ganska seg just nu men det torde ordna sig.

Det hoppas vi :)

Xyzar

Är sliten som fan och lirat massa magic, så tyvärr kommer jag och vinner allt
There is no IRL, there is only AFK.

Plutonergy

Draft nu på söndag 12:00
zendikar/zendikar/worlwake

TeazZ

Jag är nästan säker på att jag ska vara med  :P

Xyzar

Kommer. På tal draftsystemet vi har och hur många rundor osv så gillar inte jag idén med 3 rundor. Visst det är optat för att få ut en vinnare, men jag spelar inte för att vinna. Jag spelar för att få drafta och spela. Så jag röstar hellre för 5 rundor, visst blir nerpairningar hit och dit, men i slutändan vinner oftast bästa leken/spelaren
There is no IRL, there is only AFK.

Plutonergy

Citat från: "Xyzar"Kommer. På tal draftsystemet vi har och hur många rundor osv så gillar inte jag idén med 3 rundor. Visst det är optat för att få ut en vinnare, men jag spelar inte för att vinna. Jag spelar för att få drafta och spela. Så jag röstar hellre för 5 rundor, visst blir nerpairningar hit och dit, men i slutändan vinner oftast bästa leken/spelaren

Låter bra...
Jag har inte läst på hur man räknar poäng och pairings m.m, men jag tycker ochså att vi borde få ut det mesta av våra draftlekar, jag spelar helst mer än 3 rundor per draft.

Eftersom vi spelar regelbundet borde vi kanske ha en klar ram för hur många rundor vi kör om vi är X antal spelare.

8 spelare 5 rundor
7 spelare 5 rundor
6 spelare eller färre alla möter alla.

Däremot gillar jag idén att vi använder "time" om vi kör 5 rundor.

Brain kanske har några tips kring detta?