Magic Draft

Startat av Xyzar, mars 22, 2009, 15.20

Föregående ämne - Nästa ämne

Reifu

Kan nog inte fixa fram några i tid tyvärr. Ingen som bor/jobbar/pluggar i Göteborg som skall hit? De skulle ju isf kunna köpa 12st M11 till butikspris så vi har till en 8pers draft iaf.

pannan

per bor där och dök upp förra gången ju. priset kommer troligen hamna lite högre, men det är enda lösningen, jag tror alla vill drafta m11 eller inget.

Barcus

jag har så jag kan täcka mig plus 2 bosters xtra m11

jag spelar gärna standard på söndag (med någon form av proxy regel typ 4 kort eller -1 liv för prox eller nått liknande)

lite roligare att spela om man är fler än 4 som vi var idag då man van 1 boster av den som kom sist typ om man van hela skiten.

så om man är 8st på standard lägger man 1 boster var blir vinst stegen 5-2-1 lite mer att kämpa för att vinna då.

jo de som åkte men mig till GP:n och känner att det ej pungat ut men bensin pengar kan förbreda sig på en suprice på söndag då jag tar med stora knä knäckar påken och min indrivare Boris. :twisted:
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Plutonergy

Det finns ju ett alternativ som vi diskuterat ytligt, det är sån där rochesterdraft med hela M11 settet t.ex, hade inte indrivar boris typ alla M11 kort?

På något sett skall vi nog få söndagen att gå tror jag...
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

dagle

Citat från: "pannan"per bor där och dök upp förra gången ju. priset kommer troligen hamna lite högre, men det är enda lösningen, jag tror alla vill drafta m11 eller inget.
Anledningen till det var att jag var på födelsedagskalas och att det var bskmöte, så det blev en till fluga i samma smäll.

Kommer inte kunna komma denna söndagen.

Angående proxies så finns det såklart fördelar med att folk spelar med kort de har, dock så finns det en nackdel iom att folk inte får träna mot alla lekar som man kommer få möta i en större turnering.

JElfving

Jag hade tyckt det vart kul att försöka få ihop en Cube-draft tills på söndag (eller annan söndag). Jag sätter mig gärna på Geddon och bygger en kub antingen torsdag hela dagen fram till typ 18, eller hela fredagen fram till typ 18 :) Det förutsätter ju att folk kan tänkas sig att låna ut kort åtminstone tills på söndag. plastfickor är iofs ett annat problem, om vi ska lägga i kort som kostar mer än 5spänn. skulle ju behöva en 400st egentligen.. (gärna likadana) hmm..

Jaja. Annars spelar jag gärna en Standard igen. Ang proxies känner jag att det viktigaste är att vi blir lite mer folk. Om folk vill vara med och spela men känner att de inte har kort så funkar det att låna/proxa. Jag lånade ut en hel lek till Pannan igår te x (som han red till ett sweet 0-3-resultat) ;)

pannan

har 600 plastfickor av den billigaste sorten för jag tänkte göra nån cube, det har inte blivit av ännu dock. Är ledig hela fredagen, jobbar kväll på torsdagen, har inte nyckel till gedon.

Barcus

Jo jag spelar gärna standard jag med.

När det gäller prox så är det roligare att spela mot en bra lek med några prox är en lek med nödlösningar men det roliga försvinner lite om man plockar mytic deck v2.5 från nätet skriver ut alla korten och lägger till egna basic lands.

Så någon slags prox max borde finnas 8 kändes mycket men kan funka då bör alla kunna spela någon av de "bästa" lekarna just nu.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Barcus

Jag slutar 16:00 i morgon kan åka direkt ner till Geddon sen.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

JElfving

kan som sagt antagligen inte sitta på geddon torsdag kväll längre än till 18 för vi är några som brukar köra muskquizet på harrys och jag tror vi ska göra det imorrn. kan återkomma där. men mellan 16.30 och 18 skulle jag kunna vara där och börja lite på kuben.

annars passar fredag bättre, så om någon kunde släppa in mig och pannan vore det great. billy och/eller brain kanske vill vara med? du jobbar marcus eller?

Barcus

Jag jobbar på fredag ja.

Skulle också höja ett varnande finger här man får absolut inte släppa in någon i lokalen och sedan gå därifrån utan att låsa om man är själv med nyckel.
(händer detta rycker nycklen med en gång)

kan dock ske med ett styrelse beslut att en nyckel lånas ut för ett enstaka tilfälle.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

JElfving

ok, det var mer än jag visste. men om billy eller brain vill vara med och bygga kub så verkar det som att jag och pannan är lediga ivarje fall.

och jag kan som sagt antagligen bara vara med en stund på torsdagen, till runt 18-18.30

JElfving

marcus: kan bygga kub idag fram till kl 20 ungefär.

fritt fram att deltaga.

Brain

Är sjuk igen så jag medverkar inte
Tomas Davidsson

Barcus

Jag blir avlöst ca 15:55 sen hoppar jag i bilen lämnar Ulricehamn ca15:56 och skall inhandla en pizza eller valfri annan skräpmat sen är jag på Geddon ca 16:30.

Det är bara att komma ner om man vill spela standard EDH eller almänt pilla lite med kort.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson