Magic Draft

Startat av Xyzar, mars 22, 2009, 15.20

Föregående ämne - Nästa ämne

Plutonergy

After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

Draft nu på söndag, jag ordnar Zendikar, hoppas många vill spela :)

Zendikar/Zendikar/Zendikar...

90:-
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Brain

Oh yes!

Kan bli riktigt gottigt!

Får bara besluta hur vi gör ifall någon öppnar en "treasure".
Tomas Davidsson

Plutonergy

Citat från: "Brain"Oh yes!

Kan bli riktigt gottigt!

Får bara besluta hur vi gör ifall någon öppnar en "treasure".

Bra att vi tar upp den frågan innan vi har sprättat en, jag vet inte vad en treasure kan vara värd, är det tusenlappar så kanske den skulle säljas på auktion ochså får hela gruppen dela lika på summan?
Eller skall den betraktas som ett RARE och läggas bland picks?

Robin

Sprättar vi en "treasure" e.g. Lotus/Mox/annat gött så tycker jag att vi, kränger den och köper gratis draftset åt alla deltagare! En NM Lotus lär väl ligga på minst 3k, en Mox/Walk/Twist/Call minst 2k...

EDIT:
Kollade upp det lite, och det verkar som det är autentiska kort, och inte reprints... Men värdet kvarstår. Ka-ching!

Och NEJ, man får inte spela med dem i draften (so sez judge)
Jag vann combat med 13.

Brain

Citat från: "Plutonergy"

Eller skall den betraktas som ett RARE och läggas bland picks?

Den är mer att se som en token då den inte är legal att spela i draft/sealed.
Att vi kränger av den torde vara det bästa alternativet.
Tomas Davidsson

Xyzar

Tycker det kvittar hur vi gör med dem, om vi säljer och delar eller räknar det som ett rare. Bara det är bestämt när vi sprättar.

Ingen som kommer ner för lite ante ikväll btw?
There is no IRL, there is only AFK.

Plutonergy

Citat från: "Brain"

Den är mer att se som en token då den inte är legal att spela i draft/sealed.
Att vi kränger av den torde vara det bästa alternativet.

Att kränga av och fördela en treasure jämnt i gruppen tycker jag låter bäst.
Men om vi sprättar fram en treasure med ett värde på t.ex 20:- är det inte lönt, skall vi då lägga denna i vinstpoolen eller skall sprättaren behålla den och om den går till vinstpoolen bör vi ha ett tak för när den går till "auktion" eller till vinstpoolen, ett sådant tak skulle kunna vara när priset överstiger högsta värdet i Zendikar, Lotus Cobra?

Citat från: "Xyzar"

Ingen som kommer ner för lite ante ikväll btw?

Jag önskar jag kunde, jag skall forska i om jag kan men anta att jag inte kan.

Plutonergy

Citat från: "Xyzar"Ingen som kommer ner för lite ante ikväll btw?

Jag kan vara där kanske runt 20:30 det är 95% säkert :-)
Casual/Ante? :)

Xyzar

Jag är på, hör av dig om du inte kommer i tid bara =).

min tel. 070-373 59 53

Masayah

Hej alla!

Jag är nyinflyttad student i Borås och läste i en tråd på SvM om att det faktiskt sker lite magicspelande här i stan.
Jag har samma nick här som på SvM.
Är väldigt sugen på att komma igång med lite spelande igen och hörde/läste att ni har drafter på söndagar. Är det anmälan som krävs eller är det bara att dyka upp och isåfall var jag dyka upp?

Xyzar

bara att dyka upp, alltid kul med nya spelare. Vi brukar börja runt 12

Masayah

Bara en lite fråga:

Var håller ni till nånstans? :P

pannan

Spelföreningen armagedon, kan vara lite krångligt att hitta dit första gången. Katrinedalsgatan 13 b, i samma hus som bowinghallen, 5-10 minuters gångväg från centrum kanske. Kan nog möta upp dig på nån plats du känner till annars.

Plutonergy

12:00 imon då :)

Jag har boosters till 2 drafter.