Magic Draft

Startat av Xyzar, mars 22, 2009, 15.20

Föregående ämne - Nästa ämne

pannan

Kör man å andra sidan 3 rundor ökar ju chansen att man har 8 personer kvar som har tid/lust att köra ytterligare en draft.

Plutonergy

Citat från: "pannan"Kör man å andra sidan 3 rundor ökar ju chansen att man har 8 personer kvar som har tid/lust att köra ytterligare en draft.

Det är ju ochså sant :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Xyzar

spela fler drafter=vinna mer
Jag har ju inte nåt emot att vinna, men gillar vårt mys när vi lirar och verkligen får testa varje draft in i det sista så man kan märka vad man gör rätt och fel, få tips från varandra osv. Så man kan äga nån gång när man åker på prerelease eller kör en random draft nån annanstans.

Men det är bara min tanke, enklast är ju att fråga i början av varje draft hur många rundor vi ska köra och komma överrens. Ibland kanske man bara vill köra en 3 rundors, ibland kanske man vill köra alla möter alla
There is no IRL, there is only AFK.

Brain

Optimala är ju 8 spelare, 3 rundor. Med 4 rundor kan det bli konstigt (Som förra veckan) Håller vi oss till DCI-standarden så kan vi använda oss av DCI-reporter, annars får jag räkna...

Ifall jag tolkade Ingemar på  Gamers Vault rätt så är det inte så länge innan vi måste köra korrekt då vi skulle bli DCI-sanktionerade  :-)

Jag kommer och leker i morgon så kan vi diskutera mer då.
Tomas Davidsson

Plutonergy

Det blir ingen draft på söndag för min del i och med att jag åker på prerelease på lördagen.

Det finns matreal så vill ni drafta kan jag komma ner med boosters.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

pannan

Första ptq:n i standardformatet går imorrn online, blir nog den istället.

Brain

Vi har lite Rise of Eldrazi boosters ifall vi blir lagom antal söndagen den 18.
Formatet är 3 RoE och är helt galet.
Tomas Davidsson

Brain

12.00

Draft, 3xRise of the Eldrazi

Skall få min display på fredag och har 15 boosters just nu.
Tomas Davidsson

Plutonergy

Citat från: "Brain"12.00

Draft, 3xRise of the Eldrazi

Skall få min display på fredag och har 15 boosters just nu.

Jag kommer! :D

tomez

är sååå på :p

Bröderna Bengtsson

jag och Viktor är gärna med på söndag.
beror på vilken tid? Är det 12.00 som vanligt?

pannan

Japp, 1200 verkar det vara igen.

TeazZ

Jag är på om inget oväntat inträffar   8)

Plutonergy

Jag har inga boosters till kommande söndag 2/4.
Jag kommer eventually få 4st displayer och ligger ute med pengar för de.

Om någon annan vill ta på sig att köpa in en display och ligga ute med pengar för detta så är det fint om det medelas i tråden.

I annat fall kanske vi skulle köra någon constructed turnering eller Lindéns draftkub.

Om någon köper en display kan jag rekomendera: http://www.moppskort.se/ en display kostar 1045kr det blir 29kr per booster... plus frakt dock.

Brain

Gjorde just en beställning från Mopps på en ny display.
Skall få den till fredag :)
Tomas Davidsson