Magic Draft

Startat av Xyzar, mars 22, 2009, 15.20

Föregående ämne - Nästa ämne

Plutonergy

Ingen söndagsdraft på Geddon denna söndagen i och med att det är BSK. Den som har ledig tid över fre-söndag och vill göra föreningen en tjänst och hjälpa till med BSK kan medela brain eller någon annan i styrelsen.
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Plutonergy

Draft Söndag 12:00

Jag hoppas folk inte tröttnat efter BSK, jag har nämligen 5 displayer Scars :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Junior

sugen som fan, men jobbar till 16, dyker upp efter jobbet om det blir någon andra draft.

TeazZ

Brain

Kommer INTE, måste kurera det sista på min förkylning så ni får klara er utan min DCI-reporter.

(Kan dela ut den ifall någon annan vill ha med sig en PeeCee
Tomas Davidsson

Plutonergy

Citat från: "Brain"Kommer INTE, måste kurera det sista på min förkylning så ni får klara er utan min DCI-reporter.

(Kan dela ut den ifall någon annan vill ha med sig en PeeCee

Vitlök och Whiskey så är du frisk som en nötkärna! :)

Plutonergy

Draft Söndag 12:00

Jag kan nog bara vara med på en draft... behöver gå 18:45 från Geddon...

Barcus

Jag kommer nu på söndag
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

TeazZ

Fått dispens från regeringen så jag kommer va med på första  :D

Plutonergy

Draft nu på söndag!

Frågan kom up i söndags om justering av vinstpicks när vi draftar. Det är fint om vi diskuterar detta här i forumet så folk får tid på sig att fundera.

I snart två år har vi draftat och kört priser 1:a tar två kort, 2:a tar två kort, resten tar ett kort.... det finns lite alternativ.

1:a plats två kort
2:a plats två kort
3:e plats två kort..
4:e plats ett kort.
ochsåvidare...

2:a plats ett kort
ochsåvidare...

1:a plats ett kort
ochsåvidare...

Alternativet är ju ochså Chickendraft, man behåller ALLA kort man draftar och istället kostar draften 100-120kr och det är boosterstege, denna typen av draft är inte speciellt rolig i en kompisdraft. However jag kan tänka mig att vi kan köra detta en eller några gånger så de som inte prövat denna typen av draft får känna på det och för att vi då och då ha nyblivna draftare i gruppen som jag kan förstå vill behålla det som de sprättar.

Att ha i åtanke med denna typen av förändring är att vi numera ganska ofta fyller 8 platser skulle vi göra för stora justeringar kanske vi tappar draftare. Målet med en förändring skall alltid vara att fler skall bli nöjda(re).

Diskutera gärna för och nackdelar, egna förslag och funderingar här i tråden. Är intresset för svagt så fortsätter det nuvarande vinstsystemet.

JElfving

Citat från: "Plutonergy"Draft nu på söndag!

Frågan kom up i söndags om justering av vinstpicks när vi draftar. Det är fint om vi diskuterar detta här i forumet så folk får tid på sig att fundera.

I snart två år har vi draftat och kört priser 1:a tar två kort, 2:a tar två kort, resten tar ett kort.... det finns lite alternativ.

2:a plats två kort
3:e plats två kort..
4:e plats ett kort.
ochsåvidare...

ochsåvidare...

1:a plats ett kort
ochsåvidare...

Alternativet är ju ochså Chickendraft, man behåller ALLA kort man draftar och istället kostar draften 100-120kr och det är boosterstege, denna typen av draft är inte speciellt rolig i en kompisdraft. However jag kan tänka mig att vi kan köra detta en eller några gånger så de som inte prövat denna typen av draft får känna på det och för att vi då och då ha nyblivna draftare i gruppen som jag kan förstå vill behålla det som de sprättar.

Att ha i åtanke med denna typen av förändring är att vi numera ganska ofta fyller 8 platser skulle vi göra för stora justeringar kanske vi tappar draftare. Målet med en förändring skall alltid vara att fler skall bli nöjda(re).

Diskutera gärna för och nackdelar, egna förslag och funderingar här i tråden. Är intresset för svagt så fortsätter det nuvarande vinstsystemet.

kan tänka mig 2-2-1-1 eller 2-1-1-1. inte chickendraft!! 8 eller fler så 2-2-1-1, under så 2-1-1-1. där är min röst. men har förståelse för om man vill jämna ut stegen, så går med på 2-1-1-1 oavsett antal spelare, om det är vad folk vill.

Plutonergy

DRAFT SÖNDAG 12:00

OBS: jag har bara boosters till en draft !!! Elving har kanske några, pannan har kanske några, frågan är om Leif har några kvar?

JElfving

Citat från: "Plutonergy"DRAFT SÖNDAG 12:00

OBS: jag har bara boosters till en draft !!! Elving har kanske några, pannan har kanske några, frågan är om Leif har några kvar?

jag har halv display typ, men vet inte om jag kommer. det löser sig säkert.

Robert

Citat från: "Plutonergy"DRAFT SÖNDAG 12:00

Kommer så klart=)

/ Robert

Reifu

Jag har två displayer kvar, och planerar i dagsläget att dyka upp.