Magic Draft

Startat av Xyzar, mars 22, 2009, 15.20

Föregående ämne - Nästa ämne

JElfving

Alternativ plats hittad. Högskolan i Borås bibliotek. kl. 11.

Jag har skapat en separat tråd på forumet.

Plutonergy

DRAFT NU PÅ SÖNDAG 12:00 ... jippi :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Robert

Jag kommer!

Citat från: "Plutonergy"DRAFT NU PÅ SÖNDAG 12:00 ... jippi :)

AlteC

Jag kommer också titta in igen nu på söndag. Kanske har med mig en kompis också som dock troligtvis bara vill titta på. Robert om du fortfarande är intresserad av min röda planeswalker så tar jag med den också. Samma sak gäller min myr galvanicer som någon var intresserad av. Ses på söndag gott folk :D

Barcus

Någon som är sugen på att komma ner lite tidigare vid 10-11 nått edh standard extended eller nått?
Puss På Skinkan
Marcus Johansson

JElfving

ingen draft för mig imorrn så ni behöver inte vänta in mig iaf.. lycka te!

Brain

Har en slackerhelg så jag kommer inte
Tomas Davidsson

AlteC

Jag kan komma in vid 11 imorrn... Försöker få min lek till extended men med de korten jag har hemma så är den helt klart vintage/legacy för tillfället.

isanion

Plutonergy

MIRRODIN BESIEGED DRAFT SÖNDAG 12:00.

Vi kommer drafta Mirrondin Besieged nu framöver.
Det draftas Besieged-Scars-Scars.
Kostnaden kommer bli 70kr per draft, ganska bra pris? :)
After having sneak looked at gods cards its hard to imagine that he plays dice with the world ...

Junior

Citat från: "Plutonergy"MIRRODIN BESIEGED DRAFT SÖNDAG 12:00.

Vi kommer drafta Mirrondin Besieged nu framöver.
Det draftas Besieged-Scars-Scars.
Kostnaden kommer bli 70kr per draft, ganska bra pris? :)

Sweet, jobbar dock men dyker upp till andra draften.

JElfving

Har ett förslag som kanske kan diskuteras på söndag eller här på forumet:

Eftersom vi är så många numera som spelar Första draften och 3 rundor bara är ett minne blott, kanske vi kan starta kl 11.00. Det skulle passa dem (mig) som gör annat söndag eftermiddag och skulle antagligen leda till att fler även spelar Andra draften. Matpausen får då också en bättre tid, så slipper vi sitta med Billys-"pizzor" i sista rundans spel.

Negativt med kl. 11 är att det tydligen finns folk som sover länge(!) och/eller festar på lördagar. Det sistnämnda skulle jag inte lägga allt för stor vikt vid, rollspelsförening osv ;)

Så, vad sägs?

Obs! 12.00 denna söndagen. så ingen står och rykcer i dörrn bara för att jag skriver ett inlägg på forumet :)

isanion

Låter som en bra ide :)  och, jag kommer på söndag.

Plutonergy

Citat från: "JElfving"Har ett förslag som kanske kan diskuteras på söndag eller här på forumet:

Eftersom vi är så många numera som spelar Första draften och 3 rundor bara är ett minne blott, kanske vi kan starta kl 11.00. Det skulle passa dem (mig) som gör annat söndag eftermiddag och skulle antagligen leda till att fler även spelar Andra draften. Matpausen får då också en bättre tid, så slipper vi sitta med Billys-"pizzor" i sista rundans spel.

Negativt med kl. 11 är att det tydligen finns folk som sover länge(!) och/eller festar på lördagar. Det sistnämnda skulle jag inte lägga allt för stor vikt vid, rollspelsförening osv ;)

Så, vad sägs?

För min del har det inte någon betydelse om det blir 11 eller 12 framöver.
Idén med 11:00 låter bra med tanke på draft nr2, den blir inte så tokigt sen då. however det får ju inte drabba draft1 allt för mycket. Skriv gärna i tråden vad ni tycker eller tänk på det tills på söndag.
När pannan kommer tillbaka från sitt magicuppehåll så vet jag att han slutar typ 16:00 tror jag det var vissa helger och har dykt upp till andra draften efter det. Är det fler som har halvdagsjobb på söndagar vi bör räkna med till om vi gör en förändring? Även Jonathan M & Junior jobbar halva söndagar.
Brain har erfarenhet av föreningen hur den fungerar med olika spel m.m. vad tror brain om en 11:00 tid. har det fungerat tidigare om det prövats?

AlteC

Jag kommer in nu på söndag igen och har med mig min polare från förra gången. han tänker även vara med och drafta nu =).
Någon som har lust att titta in vid 11 ändå får lite extended spel? Har
fått i ordning min lek lite och vill testa :p

Förresten junior om du kommer senare tror du att du kan få med dig en
sån där låda som min kompis var intresserad av?

Förresten igen. Kan någon ta med sig nån mana leak, negate, doom blade, osv för byte/säljning?