Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Kort resumé av dagens spelning:

Kontakt togs med Warta (Dowodcas livvaktstyrka) för att kunna överlämna Den Svarta Madonnan i hopp om en fördelaktig/behaglig vinter i Krakow. Man pratade med kaptenen som är chef för styrkan, som i sin tur talade med Dowodca. Därefter överlämnades tavlan.

Under tiden lyckades Loverman få reda på att Bailey och Cutler är samma person. Sedan munhöggs han med en uppkäftig skotte.

Sedan planerade man tillslaget mot Guz Hq och skred sedan till verket på natten.

Spelningen avslutades mitt i rensningen av Guz hq medan kulor och splitter viner genom luften. Det finns alla chanser i världen för alla karaktärer att vara delaktiga i striden nästa spelning om man så vill.

Nästa spelning skulle vara den 11/4 men vi flyttar den 10/4 och blir därmed ett olämpligt datum. Jag har inte fått mitt schema för 18/4 och 25/4 så jag vet inte vilket datum som jag kan spela på. Ha med i minnet att det blir spel antingen 18/4 eller 25/4.

/F 8)

carlsson

Börjar likna ett skämt nu, jag kan inget av datumen.

18/4 är jag på kalas, dessutom är det dagen innan vi åker till Cypern, så då blir det tidigt i säng.
25/4 är vi på väg hem från Cypern.

Men så blir det ju ibland. Eller ofta, beroende på....

:bigsmurf:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Har nu fått mitt schema och den enda söndagen fram till v 18 som jag kan spelleda på är 2/5.

Alltså blir det spelning söndag 2/5 kl. 13.00!

Ibland suger det att vara anställd som sjuksköterska på ett lasarett...

/F 8)

Niklas

Och dit är det ju inte långt.  Finns det inget annat datum innan? En lördag kanske vore något?

Manfred Fisk

Nä nu är det inte så långt dit! Bit ihop nu Nisse så räddar vi situationen. ;)
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Niklas

Jag kommer med stor sannolikhet inte att vara med på spelningen på söndag. Har lite annat som får anses mycket viktigare i helgen men förlitar mig på att ni inte gör något dumt som att retirera. Fram med granaterna och ge de jävlarna.

Ewers

Det finns ingen risk för att SL kommer låta "Pöördiebojj" spelas fegt. Sl kommer sköta din karaktär enligt önskemål och erfarenhet.

Tempo, tryck, hårdhet!

Det kommer vara en händelserik och tempofylld spelning där det rekomenderas att ni har huvudet på skaft. Först ett avslut på en strid, sedan vet man aldrig vad som händer... :roll:

Start kl 13.00 som vanligt.

/F 8)

Torbjörn

Gott med spelning igen! Vi ses på söndag.

Niklas

Kan bli så att jag hinner dyka upp en timme eller två innan jag åker till Göteborg imorgon. Behöver åka senast 16. Om det blir av finns det möjlighet att vi kan vara lite effektiva vid spelstart och dra igång direkt? Vill ju gärna ta hand om busarna själv. :-)

carlsson

Min dag är lite speciell:
- Vi ska äta valborgsmiddag hos Miriams mormor. Detta gör att jag inte kan komma förrän ca 14.
- Jag måste flytta på fem stycken solariebäddar från Miriams före detta firma. Då det har varit problem med detta, och jag möjligen får hjälp idag kanske jag måste lösa det under några timmar.
- Miriam är sjuk, detta gör att hon har det jobbigt att ta hand om Julia själv. Detta innebär att jag möjligen måste avvika.

Således; Jag ska försöka att dyka upp, men kan inte lova något i sittande stund!

:monkey:

Andreas Carlsson, Borås

Ewers

Kort resumé:

- Guz HQ rensades och prototypen hittades. Sedan drog Rp  därifrån efter att ha satt huset i brand. Ingen Dexter hittades i huset, inga vittnen lämnades kvar. De som förskansade sig på tredje våning lämnades att brinna inne.

-Möte med de som kidnappat Dexter. Loverman gjorde sin grej och såg till att ett bakhåll utlöstes.

-Loverman tog Bailey/Custer till fånga och Rp förhörde honom.

-Rp fick besök av ORMO-utredaren som ställde kontrollfrågor och lät Rp veta att de ansågs som väl ansedda.

-Rp tog sig till flyktinglägret kring stationen och fritog Dexter. Junk visade hur en macho brud med kulspruta rockar fett.

Spelningen avslutas med Rp nere i källaren på stationen och flera tusen civila flyktingar som tagit skydd från den korta eldstriden.

Nästa spelning blir Söndagen 23/5 kl 13.00 på Geddon.

carlsson

Trevligt. :)

Den 23/5 är Mors dag. Kanske kan vara värt att tänka på.

Jag och min kära fru (som ju är mor till mitt barn) hade tänkt att hitta på nåt och det är osannolikt att jag kan närvara. :(

Andreas Carlsson, Borås

Ewers

Vi kör trotts att det är mors dag då tillfällena då jag är ledig och Karin jobbar är få. Dessutom är mors dag ett påfund av affärsidkarna för att kunna få ökad försäljning och bör inte uppmuntras lika lite som fars dag.

/F

Niklas

Jag preliminärbokar denna dag för spelning. Får kolla så datum funkar längre fram när sambon har kommit hem igen.

Zebulon

Jag far till Värmland den 22/5 och är borta två veckor. Kan ej!
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.