Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Hur kan ni andra?

Kan: Nisse

Kan ej: Andreas, Anders

/F 8)

Torbjörn

Jag vet inte än om jag kan den 23/5.. Återkommer när jag vet.

Den Gamle

Jag kan och har skrivit in det i kalendern.

Kan: Nisse, Erik

"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Tamara

Hej

jag kan den 23 maj.

Hälsningar

Ewers

Kan: Nisse, Erik, Tamara

Manfred Fisk

Jag har bokat in det också! Alltså, jag kan 23/5!
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Ewers

Återstår alltså bara Tobbes svar. Fyra kan så det blir lir.

Kan: Nisse, Erik, Tamara, Flyckt

Gobbos Spider

I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Torbjörn

Med stor sannolikhet kan jag också den 23:e.

Ewers

Spelstart kl 13.00, bruna rummet är bokat.

Kan: Nisse, Erik, Tamara, Flyckt, Stefan & Tobbe

Ber om ursäkt för att jag missade att Stefan inte svarat. :oops:

Kram /SL  8)

Ewers

Andreas: Det är INTE mors dag på söndagen 23/5, mors dag är söndagen efter det. Innebär det kanske att du kommer kunna vara med? :D

Kram /F 8)

Zebulon

Evörs: Jag kollade Loverman's anteckningsbok innan jag for till Karlstad och där låg visst bilden på Scotty (om du undrar var den har tagit vägen)
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

Kort resumé:

Måndag: Rp stabiliserar Dexter och drar norrut ur stationsbyggnaden medan en folkhop stormar ner för att plundra i bagageutrymmet.

Rp stöter ihop med återvändande medlemmar ur Dexters kidnappare mitt i flyktinglägret. En kort men intensiv eldstrid bryter ut och ett tiotal fi nedkämpas innan Rp enskilt urnästlar kåklägret. Man återsamlas i hemmet.

Rp vilar resten av dagen och natten. Man överlämnar prototypen till DIA-mannen.

Tisdag: kan Dexter redogöra kort för vad som hänt honom. Inget speciellt nytt under solen. På kvällen drogas Bailey/Custer och dumpas i Wistula. Sedan köper man lite spånken och har en trevlig kväll i hemmet med dans mm. DIA-mannen kommer och meddelar att Guz överlevt men att det inte finns några indikationer på att han vet vilka som attackerade hans högkvarter.

Onsdag: fixar folk lite småärenden på fm. Vid lunch besöker chefen för Warta (Dowodkas livvakt) och meddelar att Rp är inbjudna på middag med Dowodka nästa dag. Han har ordnat så att Wartas skräddare fixar kläder till Rp. Cleatus fixar så att Junks klänning blir tight över bysten.

Torsdag: Rp besöker skräddaren och får sina kläder. De inser att skräddaren är lady Mariannes fader.
Rp tar det lugnt resten av dagen och ser till att skaffa bra skor till sina smokings/aftonklänning.
Rp (dom som var med på spelningen) blir hämtade med droska och körda till slottet. Trerätters middag med Dowodka, lady Marianne och chefen för Warta. Rp anser Dowodka vara lite lätt instabil men håller masken. De blir varse att det avses hållas en maskerad där "Den svarta madonnan" skall visas upp för stadens och omgivningens elit. Rp förväntas närvara.
Lady Marianne ber Junk om hjälp att fly från Krakow. Hon säger att Rp nog kan följa med i hennes flykt. Junk stämmer träff med Lady M på lördagen.

Fredag: Rp kontaktas av stfC ORMO som vill att Rp skall mörda Dowodka på balen. Rp erbjuds garantier för att inte bli lurade och hjälp att få loss sina fordon + information om läget i Polen vad avser fientliga/NATO-förband som betalning.
Rp ber att få tänka på saken och kontrollerar sedan om det stämmer att Dowodka gett order om att konfiskera Rp´s fordon, vilket det gör. Ilskna går Rp men och svär över Dowodka.

/F

8)

Zebulon

Gött mos!

Har fordonen redan konfiskerats eller är det på gång? Fick vi något mer om den fraktion som stfc ORMO representerar. Och, framförallt, sa han varför Hövdingen måste dö?
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

Jag låter spelare svara på dina frågor.

Datum kommer snart.

/F 8)