Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas

Återigen måste jag dra mig ur. Har ingen möjlighet att åka hemifrån imorgon. Ingen som kan jobba istället för mig. :-(

Gobbos Spider

Alla överlevde utom ett par NPC´s samt båten som sjönk. All extra utrustning med den.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Zebulon

+ förutom en mindre patrullbåt med söndersmulad akan och 5 småbåtar är piraternas flodverksamhet strängt begränsad

- det finns inga båtar kvar som har nytta av ovan :D

Korrigering: Queen of Vistula sjönk inte, hon flög i bitar ;) (men det gjorde å andra sidan torpedbåten också)
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

Hej!

Ursäktar om jag var lite trött på förra spelningen. Lan till 17-05 fredag, rollspel till 13-03 lördag och sedan rollspel 13-21 blev lite för mycket för den gamle kroppen efter en intensiv arbetsvecka.

Jag undrar om detta fortfarande stämmer? I hopp om att det inte stämmer längre försöker jag igen. Fyll gärna i igen.

Sön 6/3
Kan: carlsson Niklas Stefan
Kan inte: Erik , Tamara

Sön 6/3
Kan:
Kan inte:

Måste tacka spelarna som medverkade för att de "gillade läget" och efter bästa förmåga spelade sina karaktärer bra inom ramen för kampanjen, dvs att man accepterade uppstarten på nästa scenario utan större knussel.

Kram /F 8)

carlsson

Sön 6/3
Kan:
Kan inte: carlsson

Det har smugit sig in en begravning i Stockholm denna helgen, och det är osannolikt att vi är tillbaka innan söndag. Räkna inte med mig.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Gobbos Spider

Hej!

Ursäktar om jag var lite trött på förra spelningen. Lan till 17-05 fredag, rollspel till 13-03 lördag och sedan rollspel 13-21 blev lite för mycket för den gamle kroppen efter en intensiv arbetsvecka.

Jag undrar om detta fortfarande stämmer? I hopp om att det inte stämmer längre försöker jag igen. Fyll gärna i igen.

Sön 6/3
KanNiklas Stefan
Kan inte: Erik , Tamara : carlsson

Sön 6/3
Kan:
Kan inte:

Måste tacka spelarna som medverkade för att de "gillade läget" och efter bästa förmåga spelade sina karaktärer bra inom ramen för kampanjen, dvs att man accepterade uppstarten på nästa scenario utan större knussel.

Bertrand Russell

Manfred Fisk

Sön 6/3
KanNiklas Stefan Flyckt

Sön 6/3
Kan:
Kan inte:
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Torbjörn

Sön 6/3
Kan: Niklas, Stefan, Flyckt, Torbjörn

Ewers

Då fyra spelare kan spela, kör vi spelning.
Därmed bokar jag dagen för spel.

Sön 6/3 kl 13.00 Spelning hemma hos mig

Kan: Niklas, Stefan, Flyckt, Torbjörn

Kram /F 8)

Zebulon

Å jaaag. Bokcirkeln blev flyttad till lördagen! FTW!
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

Vill påminna om att spelningen sker hemma hos mig.

Kram /F

Ewers

Kort resumé av helgens spelning.

En grupp av spelarna (de fyra som var med och spelade) tog sig till Warsawa och lyckades få kontakt med Adams släkt.
Adams släktingar är i ledarskiktet i en av de "kommuner" som uppstått i stadens ruiner.

Den svarte baronen (en krigsherre med en stor skara soldater men lite matreserver) har tagit över flera kommuner och har siktet inställt på att ta över de sista två likaså.

Rp ombeds hjälpa kommunen genom att leda ett 20-tal man från kommunen i en räd mot en vapentransport. Rp får även hjälp av fem amerikaner ur 22:e kavalleridivisionen som bor i kommunen.

Enheten ger sig ut på en lång marsch i fordonskonvojens spår och kommer efter några dagar till en bro där en säkerhetsdetalj lämnats kvar. Ett klassiskt infanterianfall med högt tempo genomförs framgångsrikt varefter ett bakhåll förbereds för den återvändande fordonskonvojen.

Fordonskonvojen kommer precis enligt förväntan någon dag senare och ett mycket lyckat eldöverfall genomförs där samtliga fientliga enheter nedkämpas.

Rp har tillskanskat sig en lätt bepansrat trupptransportfordon, har fulla tankar och skall återvända mot Warsawa när spelningen avbryts.

Nya tider kommer upp snart.

/F

Ewers

Nya datum fram till min semester börjar. Jag hoppas kunna boka in minst två datum så sega er inte med att skriva upp er utan skriv när ni kan så snart det går.

10/4

1/5

8/5

15/5 (efter 15.00)

22/5

29/5

12/6

19/6

Fyllt i listan: Ewers,

Gobbos Spider

10/4 Stefan

1/5 Stefan

8/5 Stefan

15/5 (efter 15.00) Stefan

22/5 Stefan

29/5 Stefan

12/6 Stefan

19/6  Stefan

Bertrand Russell

carlsson

10/4 Stefan,

1/5 Stefan,
8/5 Stefan, carlsson
15/5 (efter 15.00) Stefan, carlsson
22/5 Stefan, carlsson
29/5 Stefan, carlsson

12/6 Stefan, carlsson
19/6 Stefan,

Kommentar: Kommer troligen bara kunna vara med på en av dessa söndagar (även om jag fyllt i att jag kan alla).

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com