Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Torbjörn

10/4 Stefan,

1/5 Stefan,
8/5 Stefan, carlsson, Torbjörn
15/5 (efter 15.00) Stefan, carlsson
22/5 Stefan, carlsson, Torbjörn
29/5 Stefan, carlsson, Torbjörn

12/6 Stefan, carlsson
19/6 Stefan,

Angående spelningar i juni så vet jag ännu inte om jag kan.
/Torbjörn

Manfred Fisk

10/4 Stefan,

1/5 Stefan, Flyckt
8/5 Stefan, carlsson, Torbjörn, Flyckt
15/5 (efter 15.00) Stefan, carlsson,
22/5 Stefan, carlsson, Torbjörn, Flyckt
29/5 Stefan, carlsson, Torbjörn, Flyckt

12/6 Stefan, carlsson, Flyckt
19/6 Stefan, Flyckt
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Ewers

Hej!

Fyra spelare kan och därmed blir det bokad spelning.

8/5 Stefan, carlsson, Torbjörn, Flyckt

Kl 13.00 på geddon. Sluttid ca 21.30

Kram /F

Den Gamle

Helt osannolikt så tror jag faktiskt att jag kan bägge datumen.

8/5 Stefan, carlsson, Torbjörn, Flyckt, Erik

29/5 Stefan, carlsson, Torbjörn, Flyckt, Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

carlsson

Citat från: "Ewers"8/5 Stefan, carlsson, Torbjörn, Flyckt

Kl 13.00 på geddon. Sluttid ca 21.30

Vill poängtera att jag som sagt bara kan ett av dessa datum, och troligen blir det 8/5.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Bokat båda datumen kl 13 geddon.

29/5 Stefan, (carlsson), Torbjörn, Flyckt, Erik

Ej svarat: Nisse, Anders, Tamara

/F 8)

Niklas

okat båda datumen kl 13 geddon.

29/5 Stefan, (carlsson), Torbjörn, Flyckt, Erik, Niklas

Ej svarat: Anders, Tamara

Zebulon

TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

Tamara har meddelat att hon kommer ta en paus i kampanjen pga tidsbrist. Junk blir en obstinat slp med ÄNNU mer skjutglatt avtryckarfinger.  :wink:

/F 8)

Ps. Tolkar Anders kryptiska inlägg som att han kommer vara närvarande och kommer fördela minusxp om han inte dyker upp. :shock:  :wink: Ds.

Ewers

Tamara har nu meddelat att hon inte kommer ta en paus utan avser spela vidare men meddelar samtidigt att hon kanske inte kommer hinna vara med varje gång. Vi glädjs åt att allas våran Junk kommer behålla sin spelare. :D

Nästa spelning bjuder på möjligheter för lömska planer, listigheter och militära manövrar som kan gå till historien.
Ha med tänkarmössan och vässa rollspelstungan inför en spelning med mycket planering, dialog och analyserande.

Kram /F 8)

Manfred Fisk

Halloj.
Blir tyvärr svårt för mig nu på söndag. Saker har dykt upp som jag inte kan rå på. Hoppas att ni andra fyra kan och att det blir en bra spelning. Den 29e däremot ser jag fram emot spel.
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Ewers

8/5 Carlsson, Torbjörn, Anders, Erik, Niklas, (Tamara)

29/5 Stefan, Torbjörn, Flyckt, Erik, Niklas

Ewers

Kort resumé:
De Rp som gav sig iväg för att stoppa Svarta Baronens konvoj återkommer efter 9 dygn med en illa åtgången M113.
http://www.dejawolf.com/steelbeasts/gallery/m113A1.html

Efter en längre diskussion om vad att göra och varför (främst handlade den om varför Rp skall hjälpa andra istället för att bara hjälpa sig själva) fäller Mj Parker den slutgiltiga kommentaren "Därför att vi är amerikanska soldater. För att vi representerar någonting större än oss själva och måste därför sprida andan av demokrati, frihet och det rätta sättet till vår omgivning."
Efter detta uttalande insåg alla i gruppen, mer eller mindre, att han hade rätt och att folket i Warsawa behövde hjälp mot en självutnämnd krigsherre som sprider terror och förgörelse omkring sig.

Rp tar sig in till kommunen där Adams släkt bor, håller krigsråd med kommunens ledare samt representanter för en rysk militär enhet som allierat sig med kommunen. Det planeras och kuckilurars, Hard kommer på att man borde kunna använda kloaksystemet och lyckas få fram en hyfsad karta över kloakerna.

Rp ger sig ut på ett kortare uppdrag men stöter på en fiendepatrull i ingenmansland och en häftig eldstrid utbryter. Med stridsavstånd på 2-15m är striden kort och blodig. Gruppen tar två fångar som förs tillbaka och förhörs framgångsrikt.

En CIA-kapten som färdas med ryssarna kontaktar Rp och vill hjälpa dem att välja sida i konflikten mellan CivGov och MilGov. Rp ber honom fara åt helvete.

Nästa spelning börjar den 11/9 och Rp har som plan at reka kloakerna för att undersöka möjligheterna att göra en inbrytning i Svarta Baronens högkvarter när striderna börjat.

Nästa spelning:29/5 Stefan, Torbjörn, Flyckt, Erik, Niklas

Ej svarat:Anders (som inte får svara med kryptiska meningar som inte egentligen säger bu eller bä)

Plats: Hemma hos SL :wink:

Zebulon

Det får jag visst! Eller vänta, det får jag förresten inte alls...
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Manfred Fisk

Hej! Här kommer lite bu och eller kanske bä från mig. Det har kört ihop sig för mig på söndag med morsdag och en syster som firar sin födelsedag på annat datum än då hon fyller egentligen.
Därför kommer jag att spela men bara till senast lite efter 1700 (kanske lämnar redan runt 1600). När börjar vi spela förresten?

Frederick Nietsche