Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Niklas

Folk får gärna hjälpa till att flytta ändå men det blir svårt eftersom det bara är Fredrik kvar från Borås som kan. Jaja... mer träning åt oss andra

Ewers

Tobbe och jag hjälper till med flytten.

Ewers

Jag kolla upp att detta fortfarande stämmer. Bekräfta med ett litet inlägg.

21/8: carlsson, Niklas Stefan, Erik, Flyckt

Osäkra: Tobbe & Anders

Ej i Sverige: Tamara

/F  8)

Ewers

Påminnelsebump

21/8: carlsson, Niklas Stefan, Erik, Flyckt

Osäkra: Tobbe & Anders

Bekräfta att ni kan eller inte kan med inlägg eller sms. Vill inte behöva ställa in i sista sekunden igen.

Spelar hemma hos mig eftersom nya lokalen inte kommer vara färdig för spel.

/F 8)

Gobbos Spider

Skall på husvisning 21:e men kan nog lite senare under dagen.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

carlsson

Som det ser ut just nu är det 50% chans till närvaro för min del.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Zebulon

Vet först på fredag om det är go för min del.
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Zebulon

Har ådragit mig en förkylning och därmed blir det inte av att åka till Götet i helgen. Håller jag mig tillträckligt frisk så blir jag med på söndag!

Manfred Fisk

Jag kommer med största sannorlikhet att kunna på söndag. Kan ej vara 100% då Malin har haft ont i sin mage och går på starka smärtstillande här hemma. Har varit så här flera gånger förr men denna gången har det hållt i 3 veckor. Men hon ska ha en kompis hos sig på söndag om allt går enligt plan.
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Manfred Fisk

En liten uppdatering. Jag kommer att kunna spela till 18.00 ca på söndag.
Whoever fights monsters should see to it that in the process he doesn\'t become a monster.  

Frederick Nietsche

Den Gamle

Kommer med bussen 12.50 till Borås så jag blir några minuter sen.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

Kort resumé av spelningen:
Några av era landsmän sgt Thomson och pvt Paul kontaktar Rp angående idén att flyga med en gammal bombare från första världskriget till Bremerhavn. Flygplanet undersöks och mekanikerna tror på idén.

För att få tag på ca1200 liter bensin åker tre av Rp (Garner, Guttieres och Prophet) med en handelsdeligation till "staden med playwoodbunkern på bron som Rp hjälpte till att försvara". Förhoppningen var att få köpa tillbaka bensin man sålde tidigare.

Warsawadeligationen står för lejonparten av betalningen för bensinen men stadens härskare vill ha en tjänst i utbyte av Rp.
Tjänsten består i att ta reda på vad som hänt vid en silvergruva som inte hörts av på några veckor.

Rp beger sig till gruvan. Finner två svårt sjuka milismän, Prophet och Garner blir smittade med oidentifierad sjukdom, Guttieres vårdar samtliga tillbaka till hälsa under en vecka. Svaga av sjukdommens efterdyningar tar sig Rp tillbaka till Warsawa med bensinen.

Rp (8personer)+ Jänkarna från Warsawa (5personer)+ tyskarna (2 personer)=15 personer packar in sig i bombaren med 10 kg utrustning/man. Extra utrustning blir sjv-mtrl.
Flygningen går bra och Rp kommer fram till Bremerhavn efter ca 2 timmars flygning.

Rp tar farväl av tyskarna och skrivs in för överfart, får lite info och väntar på transport i några dagar.

Konvojen lämnar tyskland och kommer två stormiga veckor senare fram till Norfolk. Rp har ännu inte satt sina fötter på amerikansk mark men ligger för ankare utanför kusten.

Datum för nästa spelning kommer inom kort.
/F 8)

carlsson

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Zebulon

Och DÅ får vi vackert plikta för att vi bad opinionsmannen dra åt helvete...

Ewers