Twillight 2000 - Unsung Heroes

Startat av Ewers, maj 06, 2009, 13.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Nästa spelning bokad.

Söndag 8/12 kl 12-21 hemma hos den goe SL.

Kan:

Kan ej:

/F 8)

carlsson

Nästa spelning bokad.

Kan: carlsson

Kan ej:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Niklas

Nästa spelning bokad.

Kan: carlsson, niklas

Kan ej:

Gobbos Spider

ästa spelning bokad.

Kan: carlsson, niklas Stefan (julfest kvällen innan)

Kan ej:
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Landers

ästa spelning bokad.

Kan: carlsson, niklas Stefan (julfest kvällen innan men jag kan vara nykter), Landers

Kan ej:

Land

Fick just erbjudande om fast jobb på DSV från den 1 dec så jag vet inte om mitt schema kommer va det samma. som det är nu med mitt schema  så kan jag spela men om dom ändrar schemat??

Ewers

Grattis till fast jobb!!!  :D

Vi får se hur schemat ser ut sedan. Vi får försöka ordna så att alla kan vara med och leka när vi vet.

Kram /F 8)

Ewers

Glatt besked! Tamara har lyckats missa att kampanjen är återuppväckt och vill också vara med. Nästa speltillfälle är hon i Tyskland så kvinnlig fägring låter vänta på sig till tidigast januari.

Kram /F 8)

Niklas

Torbjörn

Nästa spelning bokad.

Kan: carlsson, niklas Stefan (julfest kvällen innan men jag kan vara nykter), Landers, Torbjörn

Kan ej:

carlsson

Vem löser fikan denna gången?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Torbjörn

Tamara

Hej,

jag är i tyskland fram till 6 jan. och kommer ha mycket att göra nästa år, då jag förmodligen öppnar 2 nya anläggningar samtidigt i södra sverige. Men kan jag var med på en spelning är jag med om detta är okay.

Jag önskar er en riktig kul spelning i morgon.

Kram

Torbjörn

Krönika – Manhattan och första kontakten

Mike fick leda landstigningen. Som SEAL borde han vara den mest kompetenta i gruppen på detta område. Vi paddlade försiktigt fram i våra två svarta gummibåtar för att landstiga på Manhattans västra sida. Först passerade vi Governos Island. Det var en hel del folk som rörde sig där. Det verkade också finnas viss elektricitet där. Vad vi fick reda på senare verkar det som att det mest är pirater som håller till på Governos Island. De verkar vara ganska talrika och framgångsrika.
Sedan blev vi passerade av en stor roddbåt. Vi höll oss stilla och tysta och snart hade de passerat utan att upptäcka oss. Vi valde att ta oss iland en bit norr om Judiska museet. Där såg vi en byggnad som såg övergiven ut och som låg nära en landstigningsbar kaj.

Jag och Ted kontrollerade byggnaden och närmaste omgivningen innan hela gruppen begav sig in i byggnaden och upp på översta våningen med sina personliga packningar. Byggnaden verkade helt övergiven i ett trapphus låg det ett förtorkat lik. Med tanke på likets skick och allt damm så verkar det inte som om någon varit i byggnaden på lång tid. När vi kollade ut kunde vi skymta människor som ibland rörde sig på gatorna. Uppenbarligen så var det inte "normala" samhällsfungerande människor utan någon typ av blandning av uteliggare och gäng som rör sig ute på natten.

Vi inväntade sedan gryningen för att ta en första riktiga titt på Manhattan. Skräpigt och stökigt är första intrycket. En del aktiviteter verkar dock vara organiserade. En grupp människor gick till Battery Garden för att arbeta på uppbrutna åkrar. Matproduktionen verkar vara en kritisk faktor för stadens överlevnad.

På eftermiddagen gick jag, Ted och Rocky ut för att bilda oss en uppfattning om hur samhället fungerar. Vi fick ganska snabbt kontakt med en grupp. Ledaren var en kvinna vid namn Miranda. Efter inledande misstänksamhet fick komma in i deras byggnad och prata med dem. Uppenbarligen stack vi ut då vi alla var mycket välbeväpnade med enhetliga uniformer. Alla vi är dessutom i välnärda och bra fysisk form. Än så länge hade de flesta vi sett på Manhattan varit ganska undernärda. Genom att byta lite MRA fick vi igång ett samtal för att få ut lite information. Denna grupp visade sig tillhöra något som hette Martins kollektiv. De ligger inom och är underställda Hertigens område. De berättade också att de finns någon som kallas Borgmästaren. De håller till vid Central park och är en grupp som har mer av "roffarmentalitet" än vad Hertigen har. Kring Central park har de tydligen byggt en mur för att lättare kontrollera den viktiga matproduktionen. Vad gäller kravallerna som tidigare inträffat på Manhattan hr nog SoHo och Trebeka varit bland de stadsdelar som drabbats värst. Chinatown har inte heller klarat sig lindrigt undan.  Vår story var att vi är ett gäng soldater som återkommit från Europa och nu letar efter en nära släktning till Hard som ska finnas på Manhattan. De var helt svältfödda på information utanför Manhattan och vi bidrog efter bästa förmåga. Vi nämnde dock inte så mycket om Civgov. Innan mörkret anlände vi till vårt basläger. De varnade oss för gängen som går ute på nätterna. Då stänger/barrikaderar alla civiliserade in sig och inväntar nästa dag.

Åter i baslägret blev det en intensiv diskussion angående hur vi skulle skaffa oss civila kläder för att inte sticka ut så mycket. Ena linjen gick ut på att vi skulle kontakta Martins kollektiv och byta till oss kläder. Den andra linjen gick ut på att vi skulle ut och leta kläder själva. Till slut bestämde vi oss för att leta själva. Onödigt att enbart ha en kontakt och använda den kontakten till att byta till oss så pass enkla saker som civila kläder.

På gryningen den 10/11 begav sig jag, Ted och Rocky (Mike följde efter på avstånd) ut för att leta civila kläder. Vi begav oss norrut mot området norr om World Financial Center. Där stötte vi på två Rovers (skattsökare). De hette Angelica och Pete. De nämnde att de säljer utrustning de hittar på en marknad. Marknaderna är alltid temporära. Plats och tid meddelas enbart betrodda någon timme innan marknaden för att undvika överfall och rån från pirater och gäng. 

Efter ett tags letande har vi hittat de kläder som vi bedömer att vi behöver. På väg tillbaka mot baslägret blev vi vittne till hur fyra pirater försökte kidnappa en kvinna. Vi ingrep direkt och bekämpade piraterna snabbt och kunde rädda kvinna vid namn Annie. En av piraterna lyckades skadad köra iväg med deras båt. Vi hjälpte Annie tillbaka till hennes kollektiv. Då stötte vi på en skadad man omgiven av förvirrade människor. Den skadade mannen blev skadad i samband med att piraterna kidnappat Annie och var vän till Annie. Fem vakter från Hertigen var där. Snabbt använde jag universalgreppet "jag är doktor" och gick fram och hjälpte den skadade mannan. Under tiden berättade Annie att vi hjälp henne. Då blev de mer vänligt inställda. Då det kunde uppstå komplikationer på grund av skadan och som en del i "hearts and mind" beslutade vi att följa med dem till deras kollektiv för att övervaka mannen och samtidigt få chansen att lära känna detta kollektiv. Det var Quintuskollektivet som leds av Richard Parker, en beläst och bildad akademiker.  Han verkade ha sunda värderingar och berättade att de och de flesta (alla?) kollektiv stänger helt om sig på natten för att hålla ute gängen. Även detta kollektiv lyder under Hertigen.

På kvällen var Richard Parker stolt över att kunna bjuda på riktigt te. Försökte dölja besviken på att han inte kunde erbjuda vare sig kaffe eller whisky. Han berättade att Borgmästaren håller till på Colombia universitet. Richard bekräftar att Borgmästaren byggt en mur runt central park. Han driver också någon typ av arbetsläger. Ibland försvinner folk från gatorna och troligvis hamnar en del av dem i Borgmästarens arbetsläger.

Richard berättar att Hertigens soldater patrullerar gatorna dagtid och har då hyffsad kontroll gatorna. På nätterna finns inga patrullerna ute.

På frågan om vad som hände när militären drog sig tillbaka berättade Richard att då försvann både stridsmakten och inflödet av varor. När militären flydde agerade folkmassan på ett sätt som kan beskrivas som att "ett vilt djur biter om du inte matar det". I kravallerna som följde var det mycket kravaller, mord och uppgörelser. Blev extra mycket i Little Italy efter att Italien gick med på kommunisternas sida i kriget. Även kineser har varit måltavla för mycket ilska.

Han berättade senare att för ett par år sedan var det här en grupp som sa sig representera militären. De höll till vid Lover East Side. Det tillhör inte hertigens område men det finns troligtvis en del kollektiv i det området.

Kvällen och natten förlöpte sedan lugnt. Allt var bra med den skadade mannen så på morgonen 11/11 begav vi oss tillbaka till baslägret.

/Major Willis Parker

Niklas

Lång och bra sammanfattning för mig som inte var med på spelningen. :-)