WFB Kampanjande ???

Startat av Heavy, januari 11, 2005, 21.49

Föregående ämne - Nästa ämne

Nå, vad tycker ni pöblingar ?

Trädkampanj utan krav..
1 (11.1%)
Kartkampanj med mycket engagemang...
8 (88.9%)
Annat (säg till i forumet)..
0 (0%)

Antal personer som röstat: 9

Omröstningen har avslutats: januari 11, 2005, 21.49

Clifford

Ok, tråkigt att höra. Eftersom jag inte kan messa dig Heavy så undrar jag om du ska ner snart? Idag, söndag kväll funkar väldigt bra.

Heavy

Jag har fått en släng magsjuka igen *gaaaaaaah!!*

Ring mig, eller smsá över ett nummer jag kan nå dig på så kanske vi kan ta det när jag klarnat till i buken..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

dilba

Jag slutar kvart i fem på onsdag så jag kommer nog 10 - 15 över fem.
Jag vill iallafall alliera mig med de goda och döda de onda.

Patrik

Haha, och det beslutet har ingenting att göra med att du då har absolut bäst chans att roffa åt dig mest land? :)

Till er små godingar, kom ihåg vem det var som whipade alverna av brädet. Mer säger jag inte  :shock:
Blood for the blood god.

dilba

Som de skulle lyssna på vad en ond demon säger. Alla vet att jag var tvungen att döda alverna för annars skulle de införa sitt hårda bögstyre och det vill ju ingen ( förutom demonerna kanske ).

Ewers

Lite frågor till SL:
-Jag missade ju onsdagens förflyttning. Får jag göra en förflyttning i efterhand? (Hörde av en liten fågel att Cliff fick det...)
- Kan man överlämna ett område till en allierad om denne traskar in i ett av ens områden?
- Har någon faktiskt funderat på hur bra kampanjreglerna är för ödlisarna? Att alltid ha några hundra extra poäng plus att få ha extra många "ostenheter" lät inte för bra innan men nu när jag mött ostbrickan (11 spelldice i grund, 15 effektivt) så kan jag se problemet.  :shock:

/F    8)

Heavy

Om Cliff flyttat i efterhand så kan väl du göra det en gång med.. Men annars är tanken att ens ev. allierade eller GM sköter det om nån finns på plats.. Om inget av dessa krav uppfylls är tanken att alla ens banér gör en Hold. Tror dock inte Cliff gjort det, iaf inte med mitt goda minne.

Rent principeiellt tycker jag att man borde kunna lämna ifrån sif områden till sina alllierade, gärna igenom nån sorts avtal a ´la "Du får bron över floden om du håller den 3 rundor" dvs. fortify´ar den 3 rundor, osv..

Hmm.. Kanske att de är lite obalanserade, kanske inte. Jag tror det mer hänger på utnyttjandet av de poäng som står till hands. Ostar man inte så blir det inte så farligt, men med nått hundra poäng extra blir vilken armé som helst tokfarlig om man ostar.. Alltså, armékompositionen är nog det stora problemet, inte de extra poängen.. 11PD är inte så stora problem att få till iallafall liksom..
Ska dock kolla lite på det hela..

Kommer FÖRHOPPNINGSVIS in imorgon, bara magen håller..

Finns det nån möjlighet för Cliff att vara där imorgon på dagen ??
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

dilba

Ewers. Du behöver inte oroa dig för min magi för nu ska vi döda de onda. Och jag sks lära dig osta så du vinner stort. Det är bara att anfalal och om vi allierar oss så kan vi suporta och får massor med poäng.

Niklas

Tanken dök upp att man kanske inte vill osta. Man kanske bara vill försöka ha kul som jag har hört att det står i regelboken. Men iofs så blir det säkert kul om alla ostar.

Mvh En Nisse som inte är direkt irriterad över ostning egentligen utan mest irriterad på sin arbetssituation.

dilba

Jag är faktisgt också emot ostning men man vet ju aldrig om den man möter kommer att osta så man måste osta för att vara säker. Den armen jag spelades i söndags var inte mer ostig än Ewers arme.

Du för byta jobb Nisse så du kan vara med och spela

Niklas

Tror nog att den var lite mer ostig men skit samma. Ska vara med och leka imorgon men håller på att leta andra jobb endast för att kunna vara med varje onsdag...

Clifford

Heavy: Ja, vi kan spela imorgon onsdag. Säg en tid.

För att klargöra: Jag var 10 minuter sen till förra spelningen, ringde och bad alla att vänta. Dock hade redan några drag flyttats på kartan, men då mina drag inte påverkade dessa ALLS (andra änden av kartan) så gjorde jag mina.

Alla utom Tommie var fortfarande kvar så det var liksom inte ens nåt att tjafsa om, speciellt eftersom jag ringt och sa att jag skulle bli LITE sen (ingen som hört om akademisk kvart, aka Armagedontimme?  )  :roll:

Patrik

Jag har ett litet problem. Kan inte dyka upp imorrn  :(

Heavy, jag mailar mina förflyttningar till dig.

Om det blir mer förflyttningar / heavy inte kan dyka upp så kan clifford flytta mina demonhorder som han anser passa.
Blood for the blood god.

Patrik

Tar för givet att det blir lite strider som jag ska delta i?

Nu till helgen vore optimalt.

Tider någon? (och mot vilka ska jag slåss   :roll:  )

Börjar helst inte för sent dock :)
Blood for the blood god.

Ewers

Yo!
Jag flyttade dina trupper Tommie. Ansåg det bättre än att dom stod stilla. Jag har också tagit några områden som är "dina"i vår uppdelning men de blir dina så fort du går in i dem, har checkat detta med SL så det är inga problem. Bättre att någon av oss nyttjar dem än ingen  :)

Det blev lite baat med Chaos igen då Clifford avancerade med en av armeerna. Det slaget ni inte spelat slog vi tärning om och de stolta dvärgarna vann.

Så blev det ungefär idag.

/F