Valor of the Guards, Bord 2

Startat av carlsson, juli 18, 2009, 00.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Ok för mig, jag är i Skövde på onsdag och måste pyssla med rollspelsstuff...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

För en gång skull står jag ensam redo att spela men förstår er alla och kan erkänna att det kan vara skönt att bara vara hemma i någon dag till.  :wink:

/F

Gobbos Spider

Onsdag 14:e är jag bortbjuden på syrrans födelsedagskalas. Uteblir alltså.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Lindbergh

Ok, kör vi som vanligt i morgon? Ruggigt spelsugen  :D
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Det är ok för mig att spela imorgon men måste påtala att det inte kommer gå fortare än jag hinner med.

Kanske kan Andreas ta med mina saker som blev kvar i bilen? Plansch + dryck.

/F

carlsson

Citat från: "Ewers"Det är ok för mig att spela imorgon men måste påtala att det inte kommer gå fortare än jag hinner med.

Förstår inte riktigt vad du menar, hur skulle det kunna gå fortare än nån hinner med...? :)

CitatKanske kan Andreas ta med mina saker som blev kvar i bilen? Plansch + dryck.

Det är planen.

Själv måste jag iväg en stund runt 18-snåret. Tar högst en halvtimma.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Helloo!

Hur blir det nu på onsdag den 28/10, blir det spel eller inte?

Ruggigt spelsugen igen  :D

L

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Helloo!

Hur blir det nu på onsdag den 28/10, blir det spel eller inte?

Ruggigt spelsugen igen  :D

L

Nope, man ska hålla spelkväll på Stadsbiblioteket.

Passar mig bra, för jag har hysteriskt mycket just nu... Även om jag helst hade spelat dygnet runt...  :roll:

Brasklappar dessutom om nästa onsdag: Kan bli tufft för mig. :(

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Ok, då bokar jag in annat nu på onsdag!

Nästa onsdag är med största sannolikhet körd för min del, jag måste från och med november stuva om i agendan :(  då jag är pappaledig på heltid  :)

Hur ser dina tisdagskvällar ut från december och framåt?

L

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Nästa onsdag är med största sannolikhet körd för min del

Då tycker jag att vi räknar bort den direkt. Och den 11/11 ska Miriam på instruktörsmöte, så då kan jag bara vara med delar, om ens något, av kvällen.

CitatHur ser dina tisdagskvällar ut från december och framåt?

Tisdagar funkar bra för mig. Hur det är för dom andra vet jag inte.

Dvs, spel nästa gång som det ser ut nu: Onsdag 18/11

Andreas Carlsson, Borås

Gobbos Spider

Tisdagar är som Onsdagar för mig. Öppna. Bestäm tider utan mig eftersom jag har funderingar på att omorganisera mitt ASL spelande.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Ewers

Jag byter ogärna till tisdagar eftersom jag OCH flickvän planerat efter att onsdagar är ASL-kväll.

/F

Lindbergh

Hej!

Jag har ett önskemål och det är att byta speldag från onsdag "tillbaka" till tisdagar som det var "för några år sedan".

Anledningen är att vi här hemma ska försöka få balans i jobb, föräldraledighet och fritid och då vi kör varannan-dags-varianten blir onsdagen en kass dag för mig och familjen. I november börjar jag därtill spelleda igen efter några månaders uppehåll och mina fasta rollspelsdagar blir torsdagar då de är de mest optimala både ur rollspelsavseende och familj. I januari har vi dagisplats på halvtid och ska balansera detta med hämta/lämna och pendling...

Således blir tisdagen i stort den enda dagen jag har tillgänglig för lir framledes...

Ha det mütze!

L

carlsson

Mig spelar det ingen roll...

Det verkar dock vara två antingen-eller-tyckanden i form av Ewers och Lars.

Eftersom vi har börjat kampanjen på onsdagar kanske det är mest logiskt  att fortsätta på onsdagar. Vilket i praktiken innebär att jag och Ewers spelar själva. Och sen kör vi ny kampanj på tisdagar när denna är slut.

Om ingen av er vill rucka på sig ser jag ingen annan logisk lösning, tyvärr. :(

Andreas Carlsson, Borås

Ewers

Det är ok att växla över till tisdagar om några veckor, inga problem. Jag kommer dessutom att ha praktik resten av året vilket innebär att jag antagligen kommer ha kvällspass lite då och då.

Naturligtvis skall vi försöka anpassa så att alla kan vara med. Jag var bara inte sugen att ändra de kommande 3-4 veckorna eftersom Karin set till att fixa schema efter vetskapen att onsdagar var min speldag.

Puss på er alla! :)