Apocalypse

Startat av Meldon, november 22, 2009, 19.19

Föregående ämne - Nästa ämne

cracked_open

Ja just det...den nya tyranidboken....spelningen äger rum imorgon och om ingen spelare förutom jag dyker upp så vinner imperiet på automatik :twisted:

Innan jul är ju tyvärr att glömma för de flesta men vi kan ju ta det i januari så hinner även Kristian och folket läsa igenom de nya reglerna till nidsen. StormShields har 3+ save i min värld och lictor regeln kan vi ju också godkänna enligt mig.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Meldon

Näe, innan nästa år har jag ingen chans alls att spela.. För mycket jobb nu i december. Jag ska visserligen till Norge i en vecka i Januari, men nån helg mer borde jag ju vara ledig från jobbet så vi kan ta det då... Förhoppningsvis..

Och jag har inga problem med att vi husreglar bort ett par buggar..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Martin Larsson

Codex Tyranids släpps 16 Jan



Hoffngnoffn!
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Waaaagh

Gnoffgnoffgnoffgnoffgnoff!!

cracked_open

Helt plötsligt så hoppar GW upp en nivå på sina modeller. Den här är ju sagolikt bra skulpterad. Men 16 Januari säger du att prylarna släpps....ja då vet vi alla när vi skall spela eller jag menar innan vilket datum vi skall ha spelat klart  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Lord Black

Har en regel fråga som jag inte kan kolla upp på grund av att någon inte har lämnat tillbaka min regel bok   :wink:

Man får ju en Asset per spelare i det största laget men vissa av dem är ju formulerade med "under the command of the player that chose this asset" skall man tolka det som att vissa assets inte gäller för hela armen utan bara för en specifik spelares modeller? eller visste alla det redan och det bara är jag som missat det?
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Meldon

Ähh, du behöver den inte iaf.. Men om du verkligen vill ha tillbaka den så slå mig en signal så lämnar jag den när jag e på jobbet ikväll
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Lord Black

Så nu när min litteratur åter är i mina händer så kan jag svara på min egen fråga och samtidigt informera er andra:

Assets gäller per spelare och inte per lag(lite beroende på formulering) samma gäller även för andra regler som till exempel att Tyraniderna inte kommer kunna använda varandras synaps för att hålla kontroll på enheter.
men sen kommer vi(de onda tyraniderna) låna ut modeller till varandra för att kunna göra formationer men de får vi tilldela en specifik spelare.
även viktigt att notera är att har en spelare tagit en Asset så kan de andra i laget inte ta den(max en asset av varje typ om den inte kommer som bonus från en formation).

hoppas det hjälper för nästa strategi möte, det hjälpte åtminstone mig när det gäller oron för domedags kombinationer av assets som kunde leda till väldigt orättvisa övertag.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Waaaagh

finns ingen orättvisa så länge allting är till min fördel!

Lord Black

Tänkte redan nu undersöka när folk kan spela nästa månad och det finns bara två lördagar som Tyranid laget har möjlighet att spela på och de är  den 23e och 30e (söndagar kommer gå efter den 23e för mig men jag misstänker att det är flera som inte kan spela hur länge som helst då).

och ni vet väll vad det betyder ni får möta den nya Tyranid listan :twisted:
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

23: Kristian, Martin
30: Kristian, Martin


Bra att få rett ut Assets detaljen, låter vettigt :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Waaaagh

23: Kristian, Martin, Henke
30: Kristian, Martin, Henke

Notera att detta är Januari!!

Ewers

23/1: Kristian, Martin, Henke, Ewers
30/1: Kristian, Martin, Henke,Ewers

Reververar mig för eventuellt jobb som kan komma i vägen.

/F  :booty:

cracked_open

Jag har svårt att tolka mitt schema men den 23:e ser ut att fungera för min del iallafall.
23/1: Kristian, Martin, Henke, Ewers,Jerry
30/1: Kristian, Martin, Henke,Ewers
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Meldon

Jag kan inte svara än på om jag jobbar eller inte dom datumen. Jag kommer nog kunna svara på det först i slutet av månaden.
There are no friends in the real world, just less hostile enemies