Någon som vill hjälpa ett par 40k nybörjare

Startat av dasher, mars 27, 2010, 17.17

Föregående ämne - Nästa ämne

dasher

Jag är en av dem som var och tittade på senaste gamesday

jag och en kompis hade tänkt att komma och bli medlemmar och spela en match mot varandra om någon har lust att hjälpa oss med de regler vi inte kan/fattar

vi hade tänkt oss lördag 3/4, men om ingen kan då går det bra på andra dagar efter det

jag spelar eldar och han chaos

//erik

cracked_open

Den 3/4 är de GothCon så en hel del befinner sig där. Men det finns säkert någon som kan hjälpa er.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

dasher

Aa jag såg de, men om nån har lust så går det bra ända fram till torsdagen följande vecka också

Thure

d.v.s. sön, mån, tis, ons eller tors. :) vore trevligt om någon hade lust att hjälpa oss så man kan lite mer innan gamesday ^^

Stefan

Om inte annat skulle jag kunna stå med regelboken redo och vara med, behöver lära mig dom lite bättre själv  :D

cracked_open

Jag kan inte lova något men jag vet mer om hur jag har det efter helgen/GothCon . Men någon dag kan vi nog få ihop så kan vi gå igenom reglerna
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martin Larsson

Jag borde kunna få till tid för det i veckan efter gothcon.
Tis eller Tor är nog vad som funkar bäst för min del. Spelar Vampire på onsdagar, så då kommer jag också att vara i lokalen och tillgänglig för frågor,  alternativt om man börjar ganska tidigt (betyder typ 1500ish) även för att vara med ett helt parti. Dock har jag ingen nyckel till lokalen, så någon nyckelhållare behöver finnas tillgänglig med :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Glenn

Jag skulle gärna spela lite på söndag om du vill, är själv lite nybörjare på reglerna i 5th ed. Men tror vi reder ut dem om det är något :)

Mvh Glenn

Ivar

Tisdag spelas det ASL på kvällen och det borde finnas nyckel, torsdag är det brädspelskväll och kommer vara folk där. Då kommer nog jag vara där o pyssla lite också. Hör av dig Martin.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

dasher

Massa svar så fort :o

ska se med thure vilken dag som passar han bäst

Thure

kanske en dum fråga men går det spela warhammer på torsdagar? kanske har läst fel någonstans men är inte hela salen upptagen då? inklusive borden man spelar warhammer på?

Brain

Citat från: "Thure"kanske en dum fråga men går det spela warhammer på torsdagar? kanske har läst fel någonstans men är inte hela salen upptagen då? inklusive borden man spelar warhammer på?

Går alldeles utmärkt. Vi är i det stora rummet och spelar brädspel medan Figurspelsrummet är helt ledigt (2 spelbord får plats)

Spelborden används bara till 40K/WFB så dom är också lediga
Tomas Davidsson

dasher

När på torsdagen är det någon där så man kan komma in då?

pannan

Brädspelandet brukar börja kl 18, så då är det folk där, kanske även tidigare.

Thure

okej gött. frågan är bara, är det okej med dig då martin att hjälpa oss då? ^^