KOBOLD 2005!

Startat av Martin Larsson, februari 13, 2005, 22.42

Föregående ämne - Nästa ämne

Vinterkobolds vara eller inte vara

Självklart!
6 (50%)
Bara om man får slåss i tältet...
1 (8.3%)
Tvi vale!
5 (41.7%)

Antal personer som röstat: 12

Omröstningen har avslutats: februari 13, 2005, 22.42

Martin Larsson

Vet att det kanske inte är riktigt rätt tid att börja dra upp detta redan, men det måste ju finnas åtmistone en tråd om geddons viktigaste "lajv" eller hur...

Appropå dagens väder förresten, Vinterkobold :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Getsen

Då det gäller kobold kan jag bara citera en full kille på bussen som jag hörde för en fem-sex år sen. Vet inte varför det han sa fastande, men det var nåt i stil med; "Du, Jag var i Oslo för två år sedan... utan pengar.. coh jag säger bara det... aldrig mer".. och det är lite känslan jag har för kobold oxå, i alla fall för stunden. Vinterkobold eller inte spelar inte så stor roll när 1/4 åker hem mitt i natten, 1/4 vill åka hem, 1/4 har däckat och den resterande fjärdedelen löser problemet med att det blev för mycket blogg i år igen.. umm... har man glögg i vinterkoboldbloggen?
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

GrandPA

Tält, tält vem fan nöjer sig med ett tält. Det är skit kallt ute och jag dör om jag behöver slåss utomhus eller i ett tält.
Förstår dig Getsen men fan vad kul det är att tillhöra den där sistnämnda 1/4 delen.
Jag vill ha mer mumma i vinterbloggen. :D
All for one and more for me

Martin Larsson

Citat från: "Getsen".. umm... har man glögg i vinterkoboldbloggen?

Har för mig att varje Bloggtunna har sin egen hemilga ingrediens, men till syven om sist så e det ju Kobålblandaren som får visionen om Bloggens sammansättning :wink:

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

sebbe

i år skall jag vara med men jag tänker inte somna 8)
inte förrän det är mörkt iallafall.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Citat från: "sebbe"i år skall jag vara med men jag tänker inte somna 8)
inte förrän det är mörkt iallafall.

Good thinking :roll:

sebbe

när är kobold -05?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

...eh...under sommaren... :?

sebbe

Citat från: "Martin Larsson"...eh...under sommaren... :?
ah, ok. för det var snack om ett vinterkobold och jag var inte säker på vilken sida av året det skulle vara, men det är alltså på sommaren.
bara så jag vet alltså
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Martin Larsson

Traditionellt sett så ligger kobold runt juli-augusti delen av året. På senare år så har det iaf varit så... :)

Getsen

jaja, vi missade vintern.. men då finns det ju en sommar att se fram emot... vad är planen? när gäller vad och hur? Alla som vill ha ett Kobold säger "Blogg" och alla som vill bara ha det lite säger "Bläsk" :D Jag tycker jag ska få vara med i staben i år. Jag besegrade ju faktiskt Pasi-Pasi i nån form av duell före fältslaget kommer jag klart ihåg. Borde få hans plats lätt ju.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Apanpapan

"Blogg"

Snickelidingstruntsnack! Jag är en världsfenomenal Kobålblandarlärling! Jag är jättebäst! Du har inte en chans din lille puttefnask. Jag krossar dig som ett trollöga.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ewers

Som vinnare av tvekampen borde jag kunna kräva att få bli general eller kanske ingå i staben eftersom jag med lätthet faktiskt är älst av alla kobolder.

/F  8)

Apanpapan

Du är månne äldst bland kåbålderna men du är fortfarande inte med i staben... Du har för mycket karaktär för att platsa bland de lata och oförmögna i staben.

Mer makt åt de tjocka!
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Martin Larsson

Citat från: "Apanpapan"Du är månne äldst bland kåbålderna men du är fortfarande inte med i staben... Du har för mycket karaktär för att platsa bland de lata och oförmögna i staben.

Mer makt åt de tjocka!

Vänta du till jag har berättat detta för Efti :twisted:  :shock: