Necromunda

Startat av Martin Larsson, februari 24, 2005, 15.57

Föregående ämne - Nästa ämne

Möte för intresserade onsdag den 3/3

Jag kan!
7 (100%)
Kan inte :(
0 (0%)

Antal personer som röstat: 7

Omröstningen har avslutats: mars 04, 2005, 15.57

sebbe

finns det ingen möjlighet att fippla till sig mer pengar från föreningskassan på annat sätt?
det är ju lite synd att ett sådant sällan tidigare skådat engagemang skall gå till spillo bara för att ingen har nyckeln till den gyllene skattkistan.
visserligen kan det vara bra att ha lite undanstashat ifall det skiter sig för föreningen, men är det här inte sådant som kan locka fler medlemmar?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Jo, man tycker ju det.. Men iom att det ser ut som det gör just nu med styrelsen osv så är det lönlöst att försöka snåla till sig mer den vägen..

Och när det blir en full styrelse igen så är det nästan försent med.. Eller försent och försen, det är nu vi behöver terrängen, inte om två månader..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Altså detta med regler är ju egentligen inget besvär. Man kan ju ladda ner reglena, och om alla ser till och läsa igenom boken åtminstånde en gång så kommer det, enligt mig, att räcka att ha den i elektroniskt format så som det är nu.
Templates har ju föreningen i mängder, och counters kan man bygga lätt själv...

Ser hellre att resten av eventuella pengar går till bygg-stuff istället 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Om jag minns rätt innehåller budgeten en post som heter föreningsarrangmenag el. dylikt. Lösning:
Någon köper reglerna, och ligger ute med pengarna tills en ny styrelse kan ta pengar från ovan nämnda post. Naturligtvis finns risken att man inte får "sålt" boken till Geddon men den är försvinnande liten.

Heavy

Också en variant såklart..

Nån som är sugen att köpa boken då ?? :)

Martin Larsson

Vidhåller att det isåfall är bättre att skaffa en pärm, som David hade gjort, och skriva ut den. Billigare och lämnar mer pengar till att bygga mer fräna pryttlar :!:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Meldon

En pärm med reglerna e helt lysande.. mycke bättre än att köpa en regelbok iom att man kan uppdatera de mycket lättare, sätta in nya regler i den osv osv...
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Heavy

Jo, jag tycker en pärm är bäst med, annars får man ha en bok för reglerna och en pärm till allt annat ändå...

Fortfarande ingen som vill lägga en slant till ett gemensamt inköp och kopiering ??

Brain

Citat från: "Heavy"
Fortfarande ingen som vill lägga en slant till ett gemensamt inköp och kopiering ??

Skall kolla möjligheterna att köpa en kopiering (utskrift) på jobbet.
Yrkar på att vi skippar plastfickor och bara kör den hålat.

Har nog några gamla pärmar att ta av oxå
Tomas Davidsson

Heavy

Hålat funkar, när det börjar gå sönder så fixar vi fickor..
Å andra sidan kortar fickorna kanske 15 kr för allt och lite till..

Heavy

Clifford

Om jag bygger nån typ av crawler, kör vi med de reglerna då?

Heavy

Citat från: "Clifford"Om jag bygger nån typ av crawler, kör vi med de reglerna då?

Låter väl bra, det är ju officiella regler så varför inte? :)

Sen har jag, utan att läst reglerna seriöst, fått för mig att en crawler ska vara apstor ! Frågan är vart du ska få plats med den på brädet :P

Clifford

Citat från: "Heavy"
Citat från: "Clifford"Om jag bygger nån typ av crawler, kör vi med de reglerna då?

Låter väl bra, det är ju officiella regler så varför inte? :)

Sen har jag, utan att läst reglerna seriöst, fått för mig att en crawler ska vara apstor ! Frågan är vart du ska få plats med den på brädet :P

Jo, hade samma fundering. För alla som spelat Unreal Tournament 2004, det finns en assaultbana som heter AS-Convoy. Där är min idé av vad en heavy crawler är...(ca 100 meter lång, 15 meter bred, långsam, tungt beväpnad)

Riktigt så stor kan ju vara ett problem, men jag funderade något i stil med att mitt territory isåfall skulle vara en bit öken med en crawler på. Sen kan man ju antingen slåss där eller i stan, man måste ju inte ha med crawlern jämt.

Heavy

Sant, men du betalar creds för fordonet med så kanske ingen idé, eller bra idé iaf.. Själv ser jag en Java-crawler framför mig när jag tänker på dessa :)

En bil eller ett par hojjar skulle funka annars, framför allt om man kör på gedons "city-fight" terräng..