Necromunda

Startat av Martin Larsson, februari 24, 2005, 15.57

Föregående ämne - Nästa ämne

Möte för intresserade onsdag den 3/3

Jag kan!
7 (100%)
Kan inte :(
0 (0%)

Antal personer som röstat: 7

Omröstningen har avslutats: mars 04, 2005, 15.57

sebbe

en sak som jag och ewers upptäckte som vi (och kanske någon annan) missförstått var skadan head injury, där vi båda slagit tärningen för att sedan applicera resultatet permanent, då man istället skall slå före varje slag (4+ = stupid, annars frenzy eller tvärtom, kommer inte ihåg)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Citat från: "Clifford"
Citat från: "Heavy"
Outlaw-gängens regler finns i Dead or Alive-artikeln på sidan om jag inte missminner mig..

Jepp, förutom den lilla detaljen att skitartikeln går igenom allt UTOM outlaw trade chart. Där har man istället nöjt sig med att skriva "see Fanatic magazine issue 5". Om man sedan kollar issue 5 på nätet så har den bara en necro-artikel och det är ratskin renegades. Som "tur" är så ligger outlaw trade chart sist i Ratskin-artikeln...

Ytterligare en jävligt konstig grej jag upptäckt:
Scavvies, Ratskins och Ash Waste Nomads saknar en skill-nivå. Alla andra gängs får skills vid 6, 11, 16 och 21 XP. Dessa tre får bara vid 6, 11 och 21, alltså saknar de gängen en skillnivå. Medvetet från GW eller dum miss?

Vilken tur att Meldon har Fanatic #5 då :)

Jag tycker nog att det verkar vara medvetet från GW´s sida.. Hade det varit ett gäng som missade den höjningen så sure, men inte tre.. Däremot kanske man ska kolla på de gamla reglerna till necro och kolla vad häjningarna låg där.. Kan ju vara så att dom översatt gängen lite för snabbt och råkat ta den gamla listan för höjningar..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Citat från: "deadbolt"fan va kul att så många är intresserade, geddon är ju ett riktigt necromunda-träsk på onsdagar  :lol:  :o  :)  :D  :wink:

Håller med, det är skitkul :)

Däremot.. *riktat till ALLA*
Bygg fan lite terräng nu ! Vi behöver ett gäng stegar, lite broar och lite mer rubble att strö ut på borden, sen kan vi dra igång kampanjen..
Det är jäkligt trist att använda wfbstegar och epic vägar som broar.. tar bort hela känslan av bordet och man kan lika gärna spela med gluters på en papp-plan..

Personligen har jag 3 byggprojekt på g till necro, sånt som egentligen inte behövs för kampanjen men är cool att ha. Iom att jag och Larsson har byggt i princip allt som används till borden (ihop med lite gammalt 40k grejs som redan fanns) så tänker jag inte bygga några broar eller stegar även fast jag skulle kunna fixa ovanstående själv till 3 bord på en timme plus torktid av färg.
Övriga intresserade får allt ta lite ansvar själva med !
Kan du inte så fråga typ mig, Larsson, Sebbe eller annat snucko med koll om hur du gör.

Heavy

Citat från: "sebbe"en sak som jag och ewers upptäckte som vi (och kanske någon annan) missförstått var skadan head injury, där vi båda slagit tärningen för att sedan applicera resultatet permanent, då man istället skall slå före varje slag (4+ = stupid, annars frenzy eller tvärtom, kommer inte ihåg)

Tvärt om men annars helt korrekt :D

Head Wounds är bajs..

Heavy

Citat från: "Meldon"jag kommer att ta med mig mina fanatic tidningar ber idag, men eftersom jag jobbar sent denna vecka så kommer nog dom flesta av er inta att vara där.. hoppas jag kan kopiera dom på nåt sätt..

Om du hugger tidningarna ur mitt skåp så kopiera upp X antal ex av outlaw trade chart :D

sebbe

Citat från: "Heavy"
Citat från: "deadbolt"fan va kul att så många är intresserade, geddon är ju ett riktigt necromunda-träsk på onsdagar  :lol:  :o  :)  :D  :wink:

Håller med, det är skitkul :)

Däremot.. *riktat till ALLA*
Bygg fan lite terräng nu ! Vi behöver ett gäng stegar, lite broar och lite mer rubble att strö ut på borden, sen kan vi dra igång kampanjen..
Det är jäkligt trist att använda wfbstegar och epic vägar som broar.. tar bort hela känslan av bordet och man kan lika gärna spela med gluters på en papp-plan..

Personligen har jag 3 byggprojekt på g till necro, sånt som egentligen inte behövs för kampanjen men är cool att ha. Iom att jag och Larsson har byggt i princip allt som används till borden (ihop med lite gammalt 40k grejs som redan fanns) så tänker jag inte bygga några broar eller stegar även fast jag skulle kunna fixa ovanstående själv till 3 bord på en timme plus torktid av färg.
Övriga intresserade får allt ta lite ansvar själva med !
Kan du inte så fråga typ mig, Larsson, Sebbe eller annat snucko med koll om hur du gör.
jag tänkte bygga några repstegar så som de skulle kunna tänkas se ut i framtiden. lite mer sannolikt att det hänger sådana lite varstans än att någon har ställt dit stegar av trä =P
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Clifford

Ni vet stålstegarna på Larsson torn (Larzon Towers) m.m.? De funkar bra att ha som fristående stegar också.

Martin Larsson

Citat från: "Clifford"Ni vet stålstegarna på Larsson torn (Larzon Towers) m.m.? De funkar bra att ha som fristående stegar också.

Vad Cliffen menar är att man gärna får bygga flera av likartad kvallisort och använda dem. De som  är på mitt Larzon Towers projekt sitter fast(och ska fortsätta göra det :!: )
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

@Sebbe.. Trästegar suger, repstegar är cool (tänk på att göra dom flyttbara bara :)) och stålstegarna som jag och Larsson använt är bra.

Bygg bygg bygg :D

sebbe

Citat från: "Heavy"@Sebbe.. Trästegar suger, repstegar är cool (tänk på att göra dom flyttbara bara :)) och stålstegarna som jag och Larsson använt är bra.

Bygg bygg bygg :D
ska bara hitta lite ståltråd eller något samt någon annan som bygger, inte så kul att sitta själv
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Ståltråd "ska" finnas i nån av bygglådorna i plåthyllorna..

Meldon

hmm.. Eftersom jag börjar få ganska mycke erfarenhet av att bygga broar o stegar kan jag väl lika gärna fortsätta med de.. bara nån levererar materiallet jag behöver så..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Heavy

Citat från: "Meldon"hmm.. Eftersom jag börjar få ganska mycke erfarenhet av att bygga broar o stegar kan jag väl lika gärna fortsätta med de.. bara nån levererar materiallet jag behöver så..

Jepps, du börjar få kläm på det :D

Finns i dioramarummet det med..

sebbe

vore bra om vi kunde märka upp allting som är geddons grejer/vad som är ok att använda så ingen går runt och vill bygga men inte vet.
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Tanken är väl att det numera ska synas vilka hyllor som är för terrängfolk i dioramarummet efter min sortering därinne förra veckan..
Typ mittenhyllorna i den stora plåthyllan och merparten av grejorna i den lilla hyllan.. All plasticard och foam-core är gedons dessutom, men den ligger inte i hyllan.....

Dessutom är planen lite med dioramarummet att allt som är därinne är gedons, det ska inte förekomma nån förvaring av egna grejor där egentligen.. (jaja, jag vet att det gör det ändå)..

Kör på i say, men tänk en gång till om ni hittar något väldigt underligt att bygga av så det inte är nån tomte som äger det..