Necromunda

Startat av Martin Larsson, februari 24, 2005, 15.57

Föregående ämne - Nästa ämne

Möte för intresserade onsdag den 3/3

Jag kan!
7 (100%)
Kan inte :(
0 (0%)

Antal personer som röstat: 7

Omröstningen har avslutats: mars 04, 2005, 15.57

Heavy

Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "Heavy"...925 i gangrating.. Stadigt på nedgång ;)

Aj då, fan va bonus-xp du kommer få nästa gång vi möts....å Christian ska vi nog inte tala om...

Ja, det är min plan..
Åka på stryk som fan de 15 första matcherna och bara samla cash.. Sen när det väl gäller köper man in 15 gangers och juves och röjer ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Meldon

Jag kanske ska säga hur de gick för mig mina första battaljer då..

1: möter min brors enforcers.. de börjar med att min gang leader får en heavy stubber mellan ögonen och tvärdör, och slutar i ungefär samma still.. en av mina juves fick tok många skador pga att han slog mutiple injuries följt av en 6:a...

2: Ett rescue mot sagda enforcers.. gick bättre, den onda ploisen hade tagig min heavy och en juve hem till sin polishåla för att utföra ondöigt polisvåld på dom, de hela vart över rätt fort.. Jag räddade mina män o lubbade av brädet innan polisen ens fattade vad som hände..

3: Mot Kristians kvinnofolk.. mycke bättre resultat, den ny leader var tydligen en mycket bättre ledare än vad Elmo någonsin hade varit.. De hela slutate med en massa skills till mig, och tilloch med en fånge.. :D Krille förlorade en ganger..

4:Rescue
Krille ville visst ha till baka sin... sak.. När jag slår hur många som vaktar honan så verkar resten av gänget vara ute o råna nån gammal dam, så en av mina juves fick stå vakt ett tag.. men de går inte så dålig ändå.. när allt ser som mörkast ut kommer resten av gänget hem o skjuter skiten ur honorna.. :D

Inte så dåligt.. efter 4 Duster ligger jag på 1287 (+-1 p) i Gang rating..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Heavy

Citat från: "Meldon"Inte så dåligt.. efter 4 Duster ligger jag på 1287 (+-1 p) i Gang rating..

Gick ju rätt bra efter en hopplöst kass inledning :D

Meldon

Det ser ut att ordna sig för mig nu.. spelade dust 5: igår kväll mot ewers genestelers kult..

Vad man kan lära sig av de vart att jeans prånglare e inte snälla i närstrid, oom man utrycker sig snällt.. två av mina tappra män blev knockade innan dom ens han säga "kebab"..
Men ingen dog iaf, och min ledare fick sig en splitter ny carpace armour, så man kan väl säga att båda vann på den dusten..

Heavy

Ohhhhhh, jag vill med ha en Carapace !!

Gött att höra att ewers är med nu :D

Meldon

Marcus o Brain e oxå med...
Spelade 2 duster mot brain idag.. kunde inte ha gått mycke sämre.. i korta drag så består nu mitt gäng av 7 medlemar, av 10.. varav två e dumma i huvudet o mest står o dreglar i ett hörn störe delen av tiden.. :(

Men jag hittade en liten lysande pinne så jag kunnde upg. ett av mina old ruins till ett settelment iaf..

Heavy

Kewl !

The more the merrier...

/RANT ON

Man kunde ju ha behövt många, engagerade, spelare när vi byggde dock.

/RANT OFF

Däremot så ska det ju byggas mer så ;)

sebbe

någon föreslog att jag skulle kunna komma ner en viss onsdag och vara med och bygga, men det visade sig att endast standardmedlemsuppsättningen (1D6 datorspelare och en målande emil) befann sig på föreningen, så det blev inget byggt.
vidhåller dock att den befintliga necromundaterrängen är imponerande, och jag hjälper gärna till. men se till att bygga lite! =)
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Heavy

Det ar säkert jag ;)

Ok, en av de tidigare onsdagarna var det inget byggande..

Kom på onsdag och få ditt lystmäte däremot ! :D

Martin Larsson

Tror faktiskt att det var jag som lurade Sebbe, och veckan var nog Gothcon veckan, då underteckand hade annat att fixa :(

Ny på onsdag kommer det dock att bygas och bataljas fett, så det så :twisted:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"
/RANT ON

Man kunde ju ha behövt många, engagerade, spelare när vi byggde dock.

/RANT OFF

Däremot så ska det ju byggas mer så ;)

Håller med Heavy. Villkoret från, främst oss två, för att det skulle bli spelat av är att alla som deltager ska ha hjälpt till att bygga, så ni nya kan se fram emot kul och kunskapsberikande verksamhet på onsdag :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Heavy

Ha, då var det inte mitt fel iaf *dansar runt lite*..

Sala var sugen på lite 40K-40Min på onsdag med, så det finns tillfälle för lite sånt vid sidan av byggande och Necro..

@Larsson - Jag köpte en junkpåse med div. elattiraljer (främst korta plaströr) och lim till den stora limpistolen i helgen.. Det är det jag pratar om i kvittotråden.  Nu jäklar ska det byggas :D

Heavy

Idé...

Alla som är med och spelar lägger 50-100 kr per skalle till terrängmaterial och liknande. Med liknande menar jag i första hand att vi kan skriva ut regelboken och stoppa den i en pärm med plastfickor, och samma med alla counters, regler för gäng, andra tillägg osv..

Jag tror att det skulle vara en jäkligt god idé iallafall..

Vad tror DU ?

Brain

Citat från: "Heavy"
Alla som är med och spelar lägger 50-100 kr per skalle till terrängmaterial och liknande. Med liknande menar jag i första hand att vi kan skriva ut regelboken och stoppa den i en pärm med plastfickor, och samma med alla counters, regler för gäng, andra tillägg osv..
Vad tror DU ?

Trodde att det (läs: byggmaterialet) bekostades av Geddon. Ifall det inte gör det så blir det bara dumma ägandetvister.

Sen kan jag (oftast) inte bygga på onsdagar då jag spelar ASL alt. rollspel då (alltså kommer jag inte spela så mycket Necromunda då heller).

Diskussionen "bygg för att spela" föredrar jag ta verbalt så saker inte massuppfittas.
Tomas Davidsson

Heavy

Alltså, byggandet är inget 100 krav att man ska sitta och pilla dagarna i ända.. Allt som behövs är att man drar ett litet strå till stacken i form av att om inte annat klippa lite pappersremsor, skär plasticard osv. som behövs i mängder för de som bygger för att göra deras arbete lite lättare..

Jo, det har hitils bekostats av gedon, men hälften av budgeten till figgspel har redan gått i år, och Pasi (som är ûberhitler) vill inte att vi bränner mer cash på ett såpass smalt spel som necrp trpts allt är. Han vill spara till andra projekt som t.ex. dioramat osv..

Visst finns det lite material att bygga vidare för, så det är ingen panik.

En regelbok är det däremot panik med..