Nordholmiasagan - MUA

Startat av knallpucko, september 01, 2010, 12.55

Föregående ämne - Nästa ämne

snoffaz

Undrar om Leman också ser fram emot imorgon????

Ewers

Klart han gör. Vi ser till att ta det lugnt ett tag så att han återhämtar sig, han har ju grisbra läkekött ju.

Kram!

/F 8)

nemesiswar

Laddad och redo för idag kan bli någon minut sen buss jäveln var sen

Niklas

Som jag nämnde efter spelningen igår så kan jag inte vara med den 30/11. Min sambo ska ha kalas den dagen. Har vi en annan dag som kan passa så man inte missar spelningen?

knallpucko

Det vore högst önskvärt om alla kunde vara med på just den spelningen, så därför ska jag föreslå några datum nedan:

23/11:

28/11 kl 15-20:
29/11:
1/12:
2/12:
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Niklas

Vill börja med att be om ursäkt för att jag rört till det. Vi har inte alls kalas den 30/11 utan den 28/11. Kan alltså spela den 30/11. Jag hade på något konstigt sätt fått för mig att den 1:a advent var den sista november. Vi kör på den 30/11... f'låt så mycket för att jag flummar!

knallpucko

Ah, strålande tider! Då blir det märkliga tilldragelser med skumma drycker den 30/11... Jag kommer att vara i tid, jag lovar.
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!

nemesiswar

Så vad hände efter jag hade gått? Lämna ni gården?

Ewers

Vi avslutade spelningen och diskuterade stridssystem. Vi (främst Nisse och jag) var av meningen att grundreglerna faktiskt är bra för den stämning och stil mutant har. Viss reglering av färdigheten ducka behövs kanske men inte speciellt eftersom den behövs för att motverka skjutvapens överlägsenhet. Nisse och jag propagerade för att köra med grundregler mer eller mindre rakt av. Striderna skall vara snabba, fartfyllda och ha lite Errol Flynn över sig, enligt oss.

Kram /F :evil3:

nemesiswar

När du lägger upp det så har du en bra poäng :)

nemesiswar

knallpucko

Tisdagen 14/12 dvs om tre dar, smäller det igen. Då är det standardsystemet som gäller. Korta drag:

- 1 offensiv och 1 defensiv handling "gratis"
- Extra offensiv handling ger -25% på ALLA handlingar (förutom för Jånny, som har 2 "gratis-handlingar" per runda)
- Max 4 offensiva handlingar per runda (oavsett mutationer)
- Varje extra defensiv handling får -25%, så första +-0%, andra -25%, tredje -50%, osv.
- Initiativ = IB+1T10 (inga vilda tärningar)
- Första handling utförs på Initiativ, andra på Inititaiv -5, tredje på -10, osv
- Alla handlingar räknas som offensiva utom parera och undvika, dvs även dra vapen och stridsförflyttning

Sikta och lite annat kan vara bra att läsa på, annars täcker ovanstående in ganska väl.

Vi ses på tisdag!

nemesiswar

Ewers

snoffaz

Jag kan tyvärr inte komma idag, då jag måste vara hemma och ta hand om ungarna som ligger i hög feber och snuviga näsor.

Hoppas detta inte ställer till några problem.