Nordholmiasagan - MUA

Startat av knallpucko, september 01, 2010, 12.55

Föregående ämne - Nästa ämne

nemesiswar

Vargen gjorde en heroisk fajt med jätte mutanten och manglade några goons på vägen mot honom.

Ewers

Misstänker at sammanfattningen är ungefär såhär. Efter en lång och brutal strid flydde fienden efter det att ni nedgjort de fräckaste av fiendens soldater. Kanske såg chefen till att det blev en massaker mellan de egna leden hos fienden med sina fräcka förmågor. Efter striden stod ni segrande omgivna av fallna fiender samt fallna vapenbröder.
Skillnaden mellan era karaktärer och min är att min karaktär var attraktiv och sensuell medan era karaktärer bara var nerblodade och skitiga.  :wink:

Kommer nästa spelning ske med våra "riktiga" karaktärer? Julius stordåd väntar ju på honom! :D

/F 8)

Niklas

Vi började puckla på en massa mesmutanter och sen kom de lite tuffare mutanterna. När de började tackla av så dök stormutanten upp och under den striden passade även chefsmutanten på att ta sig in i grottan och nedgöra våra mupptrupper. Detta såg kissekatten och jag. Plockade honom utan problem. När han låg ner (mosade honom även lite när han låg ner)och vi vände oss om för att göra annat tyckte han att han ville vakna för att bråka igen. han gav sig av mot vår chef och när han nästan var framme fälldes han av ett välriktat skott i ögat av den snubbe som varnade oss för att bergsfolket var på väg ner från berget. Sedan så började vi alla frysa lite lätt och vi gled över till den miljö vi lämnade för någon timme eller några sekunder sedan... Slut på spelningen
Början på nästa spelning är vi alltså våra egna karaktärer igen och inväntar rikligt med erf. ;-)

Niklas

nemesiswar

Citat från: "Nisse"Glöm inte spelningen ikväll!!!

GLÖM INTE ÄLGEN IKVÄLL!!!!

knallpucko

Grabbar - jag är ledsen, men jag måste ställa in de närmsta två spelningarna pga tidsbrist. Jag hinner helt enkelt inte skriva material i den takt och av kvalitet som jag vill, så därför behöver jag en månads "skrivuppehåll".

Vi hoppar alltså över 8/2 (imorgon), 22/2 och så att nästa spelning blir 8/3. Däremellan kan det hända att det kommer ut en del material som ni troligen vill läsa, varför ni bör hålla koll på forumet i alla fall. Börja med att kolla imorgon kväll...

Magnus, för stressad för att njuta det som njutas bör
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

nemesiswar

Ack så lång tid utan HFG... kommer bli en pina

knallpucko

Ja, så kan det tyckas - men kanske kan detta lätta sinnet något:

http://www.enodios.se/nordholmiasagan/del_1.pdf

Jag hade problem att öppna filen med Firefox, men det funkade bra i Explorer. Läs, fundera och låt tankarna flyta fritt! Mer kommer så småningom.
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!

knallpucko

Är alla redo och laddade inför spelningen imorgon kl 17?

Niklas

Kan bli så att jag blir lite sen. Typ 30 minuter eller så

Ewers

Jag kommer bryta för styrelsemöte en kort stund men är annars på.
/F

snoffaz

knallpucko

Ok, då är vi i spelbart skick - kl 17 smäller det: kanske genom mynningarna på musköterna/skarprättarkarbinerna/gyrojetvapnen ni har riktade mot er generella riktning!

nemesiswar

Måste nog gå tidigt idag fock kommer om en stund.

knallpucko

All right, nu verkar forumet vara uppe igen... Vi kör om två veckor, dvs 5/4 som planerat. Inga fler surprise-jobb innan sommaren, hoppas jag.