Nordholmiasagan - MUA

Startat av knallpucko, september 01, 2010, 12.55

Föregående ämne - Nästa ämne

knallpucko

Del två: Att vara eller inte våga

Då mina goda vänner, då var det dags att säga något i ämnet igen - trots att forumprogrammet frågade mig med allvar i rösten (texten?) om jag VERKLIGEN ville posta i ett ämne som lämnats åt sitt öde i mer än 120 dagar... Det är klart jag vill, särskilt efter den mangranna önskan att spela en del två!

Här borde det kanske kommit en "följande har hänt" och en liten smaskig sagosnutt för att lansera det nya: men icke - ni har ju dött och... vaknat igen?! Jag kan ärligen inte komma på ett bättre lockbete, varför jag istället vill ge lite nyttig info, som att jag under våren/sommaren kommer att skriva på kampanjens grundstomme och allteftersom saker blir klara ta itu med enskilda spelningar med er för att förtäta stämningen och sätta er på det berömda spåret - om det finns ett?!

I föraningsväg kan jag ge er så mycket som att jag under året som gjort min hemläxa och jobbat mig igenom några av de viktigaste klassikerna och nykomlingarna inom sci-fi och fantasy (två genrer i somliga fall är sjukt lika). Det kommer därför att göras grundläggande arbete på världens beskaffenhet, som jag hoppas ska ge den känsla av djup som krävs för "episka ögonblick"... eller bara befriande skrattanfall för att någon släpper väder vid den högtidliga segerceremonin i slutet av filmen (den Star Wars-referensen missade väl ingen?).

Kolla därför in här då och då - går allt väl hoppas jag kunna släppa lite material då och då - som namnet på del två. Vad hette del ett, frågar sig vän av ordning? Jo, "en kväll vid milan" var arbetsnamnet som sedan officiellt blev Nordholmiasagans första del.

/Magnus
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

nemesiswar

Jag är givetvis på denna omgången också hade hur roligt som helst under förra omgången!

snoffaz

Chefen känner sig också redo..

knallpucko

Skönt att höra - då kommer det mer info framöver, som utlovat...
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!

Ewers

Mästerkatten i stövlar är på för ännu en kampanj, det kan du hoppa upp och slå ihop klövarna på!

/F 8)

Niklas

VandrarJohnny är också redo att ta vid där vi slutade senast

knallpucko

Alright, total uppslutning - det ger ju en extra skjuts åt skrivandet!

knallpucko

Då så mina herrar - då var det dags: nu drar vi igång Nordholmiasagan igen! Mitt förslag är att vi spelar varannan tisdag kl 18-21 med mjukstart 13/8. What say you all?

Niklas

nemesiswar

Är med!

Starta en FB grupp också.

Ewers

Toppen!
Jag bokar in tisdagar 18-21.

Facebook är för andra än mig och jag kommer hålla mig till detta forum. ;-)

Kram!

knallpucko

Då har vi tre av fyra - tiden 18-21 tänkte jag kanske inte igenom helt: jag jobbar ju fem minuters promenad bort, så jag kan köra efter 17: hur tidigt kan andra människor?

Niklas

Jag anländer vanligtvis Borås runt 17.00 så kan gå direkt till föreningen. 17.15 borde kunna funka

Ewers

17.00 är toppen. Kör på det.

Innebär detta att Julius kommer tillbaka för nya stordåd?

/F

snoffaz

Jag är på med förhåll att jag kommer fem eller tio minuter sent.