Nordholmiasagan - MUA

Startat av knallpucko, september 01, 2010, 12.55

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Kissen spinner och har för avsikt att närvara.

/F 8)

Niklas

nemesiswar

Kan nog tyvärr inte närvara imorgon. Men ni kan spela utan mig.

snoffaz

Mig gör det inget om vi hoppar över imorgon och inväntar tills alla kan vara samlade, men är självklart fortfarande check om ni andra vill spela...

Ewers

knallpucko

Då tror jag vi gör som så att vi spelar - som ni kanske minns så försvann älgen mystiskt... Det gjorde även spelaren, uppenbarligen! Vi ses på Geddon kl 17.15 imorgon - är det någon som har koll på nyckel?
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Ewers

Flaggar för att jag kanske blir sen. Mycket på jobbet och en del "måste göras idag"-stuff.
Kan i så fall bli så sen som 18.30-10.00.

/F 8)

Niklas

Då åker jag hem efter jobbet så får Fredrik messa eller ringa när jag ska vara på plats.

knallpucko

Vi kör 17.15 som planerat (om det inte är så att Niklas vet att vi inte har nyckel, för i så fall kan ni komma upp till mig på Fabriksgatan 11 så kör vi här i väntan på nyckel) - vi börjar med griseknoen och predikar'n, så fyller vi ut med katten vartefter. Huvvaligen vad älgen ska bli förvånad när han återinträder nästa spelning...
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!

snoffaz

Möts vi upp utanför Gedin, då jag inte har en anning om var Fabriksgatan ligger...

knallpucko

Japp, jag befinner mig utanför Geddon kl 17.15. Nisse är där också, hoppas jag?

Niklas

Ska försöka... måste fixa lite mat och så först. Hittar till fabriksgatan annars.

knallpucko

Ok, jag finns på 033-785 00 59 om du glömmer under tiden du äter...

knallpucko

Och så var vi bara två när kissen spann iväg och förlorade sig i arbetets världsrymdsliknande labyrint. Jag tycker dock att vi kör en sväng för att ta igen vad griseknoen missat, så inga ändringar i planen.

knallpucko

Mystiken tätnar i Nordholmia. Vad betyder symbolen som Hålger aldrig sett innan och vem är den enorme elefantmutanten som inte har vett att ta av sig Domherrerustningen när han kommer till stan?

Och så har vi lärt oss en sak: ta aldrig en inbiten, koldioxidförgiftad rollspelare till ett välventilerat konferensrum med gratis kaffe ur automat (inte en sådan som pratar med en), för då vill han aldrig återgå till ordinarie spellokal...! När vi ses om två veckor igen så kan vi mycket väl vara i konferensrummet igen om folk vill, annars kör vi på Geddon.