Nordholmiasagan - MUA

Startat av knallpucko, september 01, 2010, 12.55

Föregående ämne - Nästa ämne

snoffaz

Låter grymt spännade, är det i den fina konferenslokalen vi spelar..

knallpucko

Japp, konferens är det.
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Niklas

Citat från: knallpucko skrivet november 26, 2013, 10.01
Det var ju dagens bästa nyheter - då får du iaf vara i med när ni skapar nya karaktärer efter att Jånny försökt lösa situationen...! ;)
hehehe... det är ju en enkel lösning.

Niklas

Kommer nog först vid 17. Lämnar götet nu. Hörde att det dessutom var en olycka vid det nya motet i riktning mot Borås. Skriver här igen om jag blir mer försenad.

knallpucko

Ok, jag kollar forumet strax innan 17 igen.
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!

nemesiswar

Kommer troligen bli aningen sen.

Niklas

knallpucko

Helt motiverat uttalande...

nemesiswar

Mutant 26/11-13

Jag vaknar upp i en gyttjepöl och en vessleflicka säger till mig att springa, Hålger säger kom med här och mumlar något om hans lägenhet.
En elefant mutant jagar oss och viker av norr för han ska missa oss sen beger vi oss med en kort omväg söder mot Hålgers lägenhet, men på vägen träffar på en coach med en snubbe på taket som sitter och röker. Han säger att Sarliman har sänt han och att vi ska följa med. Hålger berättar att han och Jånny vakna först sen Julius och att vessleflickan väckte mig genom att välta mig och stoppa lera i munnen på mig. Då stiger Jånny in med en automag. Jånny berättar att automagen programmerar och väcker oss genom en lucka i ryggen.
Coachen stannar och vi blir hänvisade till en lucka och att vi ska hålla oss under jorden ett tag, vi rör oss ner i luckan (jag hoppar och voltar ner, ninja-style).
Inne i jordkällarn så är det en trap ner till en dörr. Vi öppnar dörren och det är en avstats på 1,5M jag är på väg att volta ner när Hålger lägger fällben och jag ramlar ner i ett hav av läskiga ormar, jag kravlar upp och de läskiga ormarna skingrar sig.
Jånny letar efter en hemlig dörr och hittar en lös sten i väggen med samma symbol som på coachen på baksidan.
Vi träffar på Julius spontant och börjar prata med automaten, han berättar om att det är en gyllene snubbe som vill utplåna världen och bygga om den och det är vårat automat uppdrag. Vi får också veta att våra gammla hjärnor finns i dessa kroppar. Elefant och varg jättarna är automat jägare.
Jag offrar mig för att bli om programmerad av automaten och bli mitt gammla jag.
Jag är Mos.E Gött.
Jag vaknar upp efter att general Rio har skutit mig i armen.
En ande-orm försöker anfalla oss, Hålger sover sig igenom faran.
Vi stöter på Sarliman ett par rum ner.

knallpucko

Tänkte prova Doodle för min kampanj också. Klicka länken nedan och skriv i om du kan eller inte:

http://doodle.com/qwrnabmy5rs843fm

Niklas

Är detta det närmsta datum för spelning?

knallpucko

Nej, det blev nog nåt fel, för jag lade in 10/12 från början. Jag lägger till det igen.

knallpucko

Alright, jag har fått svar från alla utom Evers kring spelningen imorgon via Doodle, även om Henrik inte kryssat i utan skrivit i frågespalten... Innan vi går över till Doodle helt så tänkte jag köra en sista check-in (för de som inte skrivit via Doodle, dvs Evers) här inför morgondagen: kan ni?

Niklas

nemesiswar