GamesDay 27:e November

Startat av cracked_open, november 17, 2010, 21.30

Föregående ämne - Nästa ämne

cracked_open

1750p

Anmälan
Sker här i tråden: skriv Namn och skostorlek

Tider, preliminära.
Varje slag är upp till 3,5 timmar, och mellan slagen finns 30 min för packa ner/upp/flytta armé.
En matpaus kommer pressas in, med största sannolikhet någonstans innan/i slag 2, exakt tid för denna kommer spelarna på plats komma överens om

Samling kl 11.00
Slag 1: Spelstart kl 11.30
Slag 2: Samling kl 15.00 Spelstart kl 15.30

Poäng och Arméer
1750 pts: arméer ur senaste möjliga codexar. 1 Force Organisation Chart gäller. Inga Flyers eller Superheavy vehicles tillåtna, däremot är IA fordon tillåtna om man har med sig regler för dem, dvs skrivna regler, inte armybuilder-fulhack!

Regler
5th ed. Alla rekommenderas fortfarande att läsa igenom reglerna, det är allt för lätt att blanda nuvarande regler med 4th ed reglerna. Åter igen vill jag även påpeka att enbart troops är scoring units (se sida 90 i regelboken för exakta detaljer), och därmed föreslås mer än minimum av dem. Eftersom det numera finns en Sverige-FAQ för 5th ed 40k (hittas här: http://www.svenska40k.se/forum/viewforum.php?f=15 ) så används den som regelförtydligande och regler för blandade imperiefraktioners köp av fordon från IA2 update gäller med


Modeller
Helst målade och WYSIWYG, men omålat och visst proxyande är såklart ok. Visst proxyande är såklart relativt. Bra proxys (dvs enkla och tydliga sådana som tex mina tactical SM är CSM troops istället) är ok såklart, 3 ripperbaser som Trygoner är inte ok osv

Missions:
Vi kör uppdragen som spelades på BSK.

Resultat och ranking
För att få mer differanser i spelet än slät vinst, oavgjord, förlust som det är i regelboken sida 91 kommer Victorypointssystemet på sidan 300 användas. Poäng för uppfyllande av mission samt dessa poäng kommer sedan konverteras till resultatpoäng. Resultatpoängen är 20 poäng som vinnaren tar lejonparten av och förloraren tar resterna. Exakt hur detta fungerar framgår på mission papprena för respektive mission.
Rankingsystemet är antal ihopspelade BPs/antal slag, enkelt och bra.
Slag 1 denna dag kommer börja med att folk kommer paras efter medelresultat för föregående gamesdays, eventuella nya spelare kommer slumpas in i systemet. Slag 2 och 3 kommer paras enligt vanlig Swiss-princip

Övrigt bra att tänka på
Utöver standard matriel för att överleva en speldag rekommenderas folk som har lätt för huvudvärk medtaga medel för detta, någon sorts ätbar materia/monetära medel för detta bör medtagas, sockersugna uppmanas medhava kontanter att spendera på onödigt söta tilltugg i geddons kiosk, och samtliga spelare förväntas medtaga ett schyrrans spelhumör!
Offer till tärningsguden göres bäst innan Gamesday, så man kan göra det ordentligt
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

cracked_open

If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

dasher

erik
skostorlek: vet inte

Stefan

Nä nu ska jag faktist vara med! :)

Stefan
skostorlek: Större än Erik!

Thure

Felix
30.5

I will conquer everyone!

Rofugos


Martin Larsson

Citat från: "Rofugos"Kan inte :(

Välkommen till gänget.... :o
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

cracked_open

Måste tyvärr säga att jag har fått förhinder  :oops: . Kari kommer att vara ner på föreningen och se till att allt flyter på som det ska under dagen, dock blir det bara två matcher.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Gustaf Eklund

Eftersom det ser ut som vi ska ha ljusstöpning på lördagen och jag fyller år på söndagen får jag också hoppa över D:
Glory to Menoth! Death to the infidels!

Lord Black

Kristan
Skostorlek 42

Någon som har en bar ide varför jag inte kan loga in på forumet med Firefox?
Explorer är ju skit :(
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Martin Larsson

Citat från: "Lord Black"Någon som har en bar ide varför jag inte kan loga in på forumet med Firefox?
Explorer är ju skit :(

Skaffa IE tab i Firefox så kan man switcha rendering engine med ett högerklick :)
Jag hade den buggen med nån gång, men kan tyvärr inte riktigt komma ihåg vad jag gjorde för att fixa det (om jag nu gjorde nått alls). Sitter på firefox själv och det funkar bra för mig iaf 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dasher

Citat från: "Lord Black"Kristan
Skostorlek 42

Någon som har en bar ide varför jag inte kan loga in på forumet med Firefox?
Explorer är ju skit :(

Rensa cache, eller helt enkelt fixa en bättre webbläsare! Google chrome t.ex

Kari

Kommer varken delta eller vara på plats för att övervaka. Hoppas ni kan lösa det i alla fall.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Thure

ser ut som om det inte blir av då eller? eller finns det någon annan som har tänkt att titta förbi och låsa upp + övervaka?

GrandPA

Det kommer att spelas rollspel i lokalerna från kl 13 och vi har nyckel.

Ni får spela första slaget jävligt fort alt sluta senare eller hitta nån vänlig själ som övervakar från kl 11.

Jag tycker att ni ska speedspela första slaget. Stackars den som har en hordarmé.  :D
All for one and more for me