KGP La Grande

Startat av carlsson, december 08, 2010, 22.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Vi har fullt med M-36 vagnar, 90mm AT-guns, Engineers och flygunderstöd nu :) så bara en massa otäckingar...

Vet inte hur Ivar gjorde, om han hann klart. Jag var tvungen att dra, men vi fortsätter med set-up på söndag som det såg ut i måndags!

Noterade några lösa frågetecken som jag o Ivar tolkade som reserves, är det rätt uppfattat?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Brain

Rätt uppfattat, de italienska ? Är reserves.

Upptäckte nämligen ett ytterligare fel vi gjort...
(German setup kräver att vissa trupptyper sätts upp i Reserve.)
Tomas Davidsson

Lindbergh

Hello!

Hur ser det ut, är alla engagerade i BSK till helgen? KOmmer att ha någon lucka...:)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Update för den i gänget som mot förmodan inte kollat in spelborden.

På vår karta lyckades de heroiska fallskärmsjägarna med att vinna speldatumet och har fått en bra utgångspunkt för ett massivt anfall under natten. Det verkar dock som tysken förbereder ett motanfall i nattens mörker, en belgisk bonde kom just förbi och berättade det. Dessutom har artchefen fått rapporter från meteorologerna att det kommer vara dimma OCH mörker...

Nu måste det skrivas brev till lite mödrar/fruar samt till röda korset, fångarna rapporteras ju dit. ;)

/F 8)

Lindbergh

Mmmm...wonderful!!! L

Vi har lååångt kvar på eftermiddagen  ;) på stoumont men det bådar gott! Jag och Ivar ska prata lite inför natten under morgondagens spelning (tisdag). Avvakta med inköp och jox tills vi har pratat ihop oss!

L

Ewers

Tänker inte göra inköp förrän stabsmöte hållits med samtliga amerikanska befäl. Vi måste ju se till kampanjen och arbeta fram en gemensam plan för hur kriget skall vinnas.
First we take Stoumont, then we take Berlin!

/F

Brain

Viss försening för mig 8/11.

Har ett utvecklingssamtal som slutar 17.15-17.30 ca, men kommer ner direkt efter det är slut.

Tomas Davidsson

Lindbergh

Ok, låter  bra!

Jag ansluter vid 19-tiden i morgon som tidigare aviserat! Vore kul om vi kunde boka in något extra tillfälle för lite lir framledes, nu börjar jag ha koll på november nu och jag har någon lucka som jag gärna spelar ASL på!

Ha det mütze!

L

Gobbos Spider

I La Gleize råder lugnet.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Lindbergh

I Stoumont råder krigets kaos...

Lindbergh

Kan eventuellt skapa en lucka på söndag eftermiddag för att fortsätta massakern...hur ser det ut för er?

Ivar

Skulle kunna tänka mig det. vilken tid pratar vi om?
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Brain

Möjligt, dock inte hela dagen
Tomas Davidsson

Lindbergh

Kan bara från senare delen av eftermiddagen typ runt tre-fyra som det ser ut i dag, skulle det fungera?

Brain

Tomas Davidsson