KGP La Grande

Startat av carlsson, december 08, 2010, 22.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Ivar

Känner du att du vill köra Ewers så kör vi.
Bara vi får en liten kort genomgång av truppläget från Lars ska vi nog klara av att försvara oss en runda va?
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Ewers

Då kör vi med fältbefordrad rangerofficer som stfC hela rasket.

Jag kommer ner direkt efter jobbet i morgon så hinner vi titta lite på läget.

/F 8)

Raslurbat

Jag dyker oxå upp i morgon
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Lindbergh

Gott, kort ordergivning 18:00 så finns jag sedan på stabsplatsen RÖDA RUMMET... :wink:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Nilsson har fått en anfallsplan av mig, och jag lämnar nu mina trupper i hans öde under kvällen.

May the force be with you.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

SITREP?

Hur gick det i onsdags, såg förödelsen senare på kvällen  :)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Hur gick det i onsdags, såg förödelsen senare på kvällen  :)


"De tre amerikanarna sneglar på varandra, ingen kan riktigt förklara vad som hände.

Kapten Ewers förklarar att *hans* trupper åtminstone har fullföljt sin uppgift.
Kapten Ivarsson och Raslurbat tittar tysta ner i golvet, som om den punkt de stirrar på kan ta dom härifrån.

Tystnaden är bedövande.

"Tyskarna är oss övermäktiga", konstaterar till slut Ivarsson. "Vi måste härda ut till i morgon, innan förstärkningarna kommer."
"Härda ut och göra en taktisk tillbakaryckning" fortsätter Raslurbat. "Jag är rädd att Sanatoriet faller innan mörkrets inträde.""

Utanför stabsfönstret mobiliserar sig 119:e Infanteriregementet på den kalla och leriga åkern. Dimman förvandlar soldaterna till spöklika silhuetter, när dom flesta rengör sin utrustning för sista gången..."

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

ASL i kväll?

Ansluter strax efter 18:00 utan indisk mat  :cry:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

ASL i kväll.

Varför ingen mat? Tryter matkontot?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Citat från: "Lindbergh"Ansluter strax efter 18:00 utan indisk mat  :cry:

Japanerna tog just kontroll över Indien så jänkarna är supplyblockade.

Också nere vid 18 snåret.
Tomas Davidsson

Lindbergh

Ok, rullar in efter 18:00...nope, ingen indisk mat i dag för då blir det för sent gissar jag...har en del ärenden, bland annat att hämta nya kökslampor så tiden mellan allt jobb och asl är lite väl tight...och då måste jag köra omvägar ner till byn också...

fast en vet ju aldrig om magen kurrar extra mycket så... :wink:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Raslurbat

Jag leker träl på jobbet ikväll. Hoppas kunna medverka nästa vecka
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

carlsson

Nu efter att alla fått kaffet i halsen av vår lilla regn-fadäs, så drar jag tillbaka allt jag sa om regn ikväll!

Det visar sig nämligen att regnets vara eller icke vara inte har något alls med Overcast att göra, som i vanliga fall. Det är en KGP SSR som reglerar det:

KGP2 EC, WIND & WEATHER: EC are always Wet. Through Dec 22 PM, Wind Force is always "No Wind" and Gusts are NA; Wind Change DR are still made, but can affect only building collapse (B25.66), NVR change (E1.12), Interrogation (SSR KGP18), and whether or not rain starts/stops (or intensifies; E3.51). As of 22 Dec N, there is always a Mild Breeze from the Southeast at scenario start, and Wind Change DR apply in the standard manner. Weather is Clear or Overcast only if so specified by SSR, or as per P8.617 or P8.6771.


Dvs, vi har gjort rätt (skönt)! Vi har däremot missat Civil interrogation.


Att det ska vara så svårt... :D

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Men det står ju inte uttryckligen att det kan regna utan overcast utan den hänvisar till kap E...

Tror det finns mer att kolla upp på den fronten
Tomas Davidsson

carlsson

Citat från: "Brain"Men det står ju inte uttryckligen att det kan regna utan overcast utan den hänvisar till kap E...

Tror det finns mer att kolla upp på den fronten

Ja, det har du rätt i. Naturligtvis är det så! :oops:

:?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com