KGP La Grande

Startat av carlsson, december 08, 2010, 22.21

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

...och efter den berg- och dalbanan så kommer här nästa klargörande:

3.54 MOVEMENT: During and after rain, all ground units must expend one extra MF (or MP) per elevation level change (up/down) unless using a stairwell or paved road.

Så, det finns lite logik trots allt...


Har inte hittat något som skulle stödja min tes om att dimman inte går ner när det är X Heavy mist och regn försvinner (har även kollat med Gamesquad) så vi har alltså spelat korrekt vad gäller detta.

Ses nästa onsdag, jag är fett sugen på att snorta resterna av amerikaner!!  :twisted:


:idea:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Gobbos Spider

Citat från: "carlsson"Nu efter att alla fått kaffet i halsen av vår lilla regn-fadäs, så drar jag tillbaka allt jag sa om regn ikväll!

Det visar sig nämligen att regnets vara eller icke vara inte har något alls med Overcast att göra, som i vanliga fall. Det är en KGP SSR som reglerar det:

KGP2 EC, WIND & WEATHER: EC are always Wet. Through Dec 22 PM, Wind Force is always "No Wind" and Gusts are NA; Wind Change DR are still made, but can affect only building collapse (B25.66), NVR change (E1.12), Interrogation (SSR KGP18), and whether or not rain starts/stops (or intensifies; E3.51). As of 22 Dec N, there is always a Mild Breeze from the Southeast at scenario start, and Wind Change DR apply in the standard manner. Weather is Clear or Overcast only if so specified by SSR, or as per P8.617 or P8.6771.


Dvs, vi har gjort rätt (skönt)! Vi har däremot missat Civil interrogation.


Att det ska vara så svårt... :D

Mild breeze har vi missat med. All fordonsrök borde alltså "driftat" eller?
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

carlsson

Citat från: "Gobbos Spider"
Mild breeze har vi missat med. All fordonsrök borde alltså "driftat" eller?

Men det är bara  Mild Brezee fr o m 22 N?

Annars; I Regn så är det bara rök i blaze-hex. Däremot, när det slutar regna, så kommer det drifting smoke i AFPh.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Gobbos Spider

Citat från: "carlsson"
Citat från: "Gobbos Spider"
Mild breeze har vi missat med. All fordonsrök borde alltså "driftat" eller?

Men det är bara  Mild Brezee fr o m 22 N?

Annars; I Regn så är det bara rök i blaze-hex. Däremot, när det slutar regna, så kommer det drifting smoke i AFPh.
KK
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Ivar

Jag o L-H är klara med våran setup!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Raslurbat

Kul att komma igång på allvar
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

carlsson

Citat från: "Raslurbat"Kul att komma igång på allvar

Håller med!
:happy1:


Angående nästa onsdag, så måste Ewers börja jobba halv nio. Vi har troligen inte mycket kvar på våran dag, så om vi börjar tidigt och spelar snabbt, så blir vi säkert klara innan han ska gå och jobba! Kan vi sikta på det?

Start 1715, och effektivt spel, alltså.

:)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Gobbos Spider

Citat från: "carlsson"
Citat från: "Raslurbat"Kul att komma igång på allvar

Håller med!
:happy1:


Angående nästa onsdag, så måste Ewers börja jobba halv nio. Vi har troligen inte mycket kvar på våran dag, så om vi börjar tidigt och spelar snabbt, så blir vi säkert klara innan han ska gå och jobba! Kan vi sikta på det?

Start 1715, och effektivt spel, alltså.

:)
yep
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

    Bertrand Russell

Ewers

Dessutom styrelsemöte 18.30 som jag kommer gå ifrån för.

/F

Lindbergh

Var det nu på onsdag det var kört för oss att spela? Har ingen riktig koll just nu  :?

Hur som helst så ser det kört ut för min del denna onsdag  :(
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Brain

Det var så jag uppfattade det i alla fall.
Riktar in mig mot tunggung på dymmelonsdagen då jag kan spela lääänge (Semester skärtorsdagen)
Tomas Davidsson

Lindbergh

Jupp, får ladda för att spela lite länge då jag ska ha semester på skärtorsdagen. Dock så ser det förbaskat mörkt ut onsdagarna efteråt  :(
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Hellooo!

Flaggar för sen ankomst på onsdag, har fett med jobb...ansluter runt 18:30 eller så  :(

Flaggar dessutom för nästa onsdag att jag ev måste ställa in, tar det på onsdag  :cry:

Ha det gott så länge!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

...jag kan inte i morgon onsdag som nämnt (göteborg sedan kvällsjobb...)och dessvärre ser det riktigt brunt ut nästa onsdag också preliminärt på grund av jobbet. Noterade i dag att jag ska vara borta halva veckan nästa vecka också, vilket gör att onsdag-torsdag är långa jobbdagar troligen då i sedvanlig god ordning "allt ska vara klart innan semester"  :cry:

Sammantaget ska jag närmaste dagarna försöka få översyn över hur mina onsdagar ser ut  :(

Beklagar detta...

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Hur är läget för nu på onsdag?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954