KGP La Grande

Startat av carlsson, december 08, 2010, 22.21

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Hur är läget för nu på onsdag?

Ivar och Land kan, men hörde nåt om att Brain inte kunde. Ni kör väl ändå antar jag?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Ja, det verkar så. Hade bara en minnesbild att det var något med denna onsdag...bortsett från att jag blir sen igen...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ivar

då kör vi jag är taggad!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

carlsson

Citat från: "Ivar"då kör vi jag är taggad!

"Hellre fett taggad på spel, än en fet tagg i anus"... eller hur var det nu?  :bootyshake:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Hmmm...låter osunt  :scratch: men jag respekterar dig  :wink:

Är också otroligt spelsugen och just se hur mycket stryk vi får innan skymningen faller...för sedan kommer motanfallet  :brave:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ivar

Är man inte skicklig så får man ha tur...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Lindbergh

Jupp, fru fortuna ler  :D

Min onsdag ser kass ut just nu, vi har barnvakt till typ 19:00 och troligtvis kan jag inte lösa barnpassning på onsdag kväll  :?

Återkommer under måndagen!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Min syn på onsdag:

Brain och Land ska köpa trupp (om dom inte gjort det redan).

När dom är klara med detta ska sidorna ta en diskussion huruvida respektive sida ska deklarera Attack eller Idle på respektive kartgrupp. Notera att detta (deklarationen) sker individuellt och inte är gemensamt. T ex kan det bli Anfall för tyskar i Stuomont, men Idle i La Gleize.
Det är nog dock viktigt att man kör diskussionen gemensamt för att känna av att man trots allt spelar på samma sida!

Efter det bör den/dom sidor som eventuellt ska sätta upp göra det.

Ser det som osannolikt att någon hinner spela på onsdag.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Såg först idag att det hade tagit slut  :(
Skall samordna med Land på onsdag

Något remarkabelt man missade?
Tomas Davidsson

Ivar

Jag slog bra men inte överdrivet o så tog det slut på en etta efter våran turn. Vore skönt om vi kunde göra attack/Idle på onsdag.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Ewers

Det vore bra om vi alla gör attack idle samtidigt samt att sidorna förhandlar lite med varandra innan.

Jag kommer ner till geddon på onsdag, men Lars-Robert är ju högsta bossen på vår karta så det är bäst om han är med.

/F 8)

Lindbergh

Det vore bra, Ivar har koll på läget efter vårt taktiksnack :)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Lars-Robert jobbar kväll i morgon men jag hoppas att kunna ringa honom för att få direktiv.

/F 8)

Lindbergh

Ok, kan tyvärr inte komma i morgon då jag inte har någon barnvakt efter typ 20 och har en del att stå i på jobbet!

Finns via mobil om det skulle vara något, men planen är klar och inköpen är gjorda så det är bara attack/idle som gäller och så får vi se vad som händer :)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Raslurbat

Jag jobbar imorgon kväll och kan inte närvara
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -