KGP La Grande

Startat av carlsson, december 08, 2010, 22.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Klarerat med Land. Vi gör setup 17/4 start: 17.30

Postar här när vi är klara, alternativt ifall vi behöver lite tid på onsdagen.
Tomas Davidsson

Lindbergh

Ok, sounds good. Jag har ingen möjlighet att komma på nu onsdag på grund av jobb och annat (typ avtackning för kollega som slutar)... :(

So take your time!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ivar

har du möjlighet att komma ifrån nån annan dag så vi kan göra setup? mest så vi kan komma igång o spela nästa onsdag...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Lindbergh

Kommer att vara på armagedon lördag och söndag  :)

Så kanske en liten stund...en option är ev ev ev måndag kväll men vet det först på fredag typ :(
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ivar

Det låter inte som en omöjlighet med andra ord! Slå mig en signal när du vet vad som gäller. Söndagen funkar för mig också, lördagen kan jag inte. Måndag före 18 eller efter 21.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Brain

Vid vår setup började vi grubbla om Night Vision Range(NVR).
Vi kunde inte hitta var det slaget står uppskrivet. Efter samtal med Lindbergh kom vi till det klara att vi kör fullt random på allt dvs väder, dimma och även då vilken månfas det är.

Vi gör vår setup idag utan att ha egentlig koll på NVR och kommer även ner i morgon onsdag för att klargöra det hela med NVR etc och eventuellt korrigera vår setup.

Känner det lite konstigt att köra slumpmässiga månfaser då det kan bli fullmåne på ena kartan och ingen måne på den andra...
Tomas Davidsson

carlsson

Vi kör med historisk måne enligt reglerna:

"CG5. CG NIGHT SCENARIO: The NVR of a CG Night scenario is determined using E1.11 and the historical Moon Phase and Cloud Cover given in the 8.617 chart. "

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Brain

Citat från: "carlsson"Vi kör med historisk måne enligt reglerna:

"CG5. CG NIGHT SCENARIO: The NVR of a CG Night scenario is determined using E1.11 and the historical Moon Phase and Cloud Cover given in the 8.617 chart. "

Som jag fick informationen kör vi inget historical...
I vilket fall som helst är det random Cloud Cover som måste fixas i så fall för oss.
Tomas Davidsson

carlsson

Inget historical på vädret nej. Månfasen kör vi dock på som vanligt.

Om ingen annan tycker något annat??

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ivar

Vi kommer tyvrr inte hinna göra setup innan onsdag. Så det blir således ingen skottlossning nu på onsdag, nästa onsdag däremot borde det börja smälla.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Brain

:cry:

Meddelar Land.

Ogillar det dock då jag ändrade min planer förra veckan för att göra en setup innan onsdagen som ni önskade.
Tomas Davidsson

carlsson

...och hur går det för våra amerikanska vänner i La Gleize?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Raslurbat

Det är hemligt
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Lindbergh

Jaha... :oops:

Nu är jag här igen...

Det ser ut som att jag eventuellt måste ställa in morgondagen också, vet mer om detta först under morgondagens eftermiddag. Beklagar ånyo detta faktum...

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Hallå amerikaner i La Gleize!

Kan ni göra er setup nån gång?  :cussing:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com