KGP La Grande

Startat av carlsson, december 08, 2010, 22.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Ivar

Jag kan from 16 så jag bokar in det!

//Ivar
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Lindbergh

Ok, då kör vi från 16 på söndag! Kan inte spela ap-länge utan måste runda av runt 21 typ!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Dåså mina herrar, Stoumont färdigspelade!

Amerikanskt stabsmöte så snart som möjligt så att respektive karta kan göra set-up ASAP. Vi behöver 20-30 min efter kvällens förberedande dialog.

Därefter RASSOIKA för nattens anfall ;)

Förslag på dag och tid?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Föreslår imorgon onsdag ( tekniskt sett idag om man tittar på klockan) kring 18.00 eller senare.
/F

Ivar

Jag har det tajt idag, kan mellan 1630-1730 sen är jag upptagen. Jag kan inte komma ifrån förrän lördag eller söndag någon timme. Kan även måndag nästa vecka. ( kanske i morgon torsdag efter kl 2130). Det är ju däremot inte livsviktigt att jag är med.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

carlsson

Betyder det här att det blir KGP idag?

Vi tyskar behöver ett uppsamlingsmöte!
Brain, vet du om Land kan?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Då tycker jag att vi tar mötet 17.00 på geddon så att det blir av fort.

Kan Larsa och L-H?

Jag kommer sova om tre minuter så Ivar kan väl skicka ett mess om hur det blir, så kan jag se det direkt när jag vaknar. Ställer klockan på 16.50 för att kunna kolla messet.

/F 8)

Lindbergh

Ok, jag kommer ner efter 18:00 i dag en sväng och så håller den linje i stora drag vi pratade om i går Ivar? LRS? Klartecken?

På så sätt kan vi ta ett beslut i stort om CPP under kvällen i dag så att vi kan påbörja ett massivt nattanfall :)

BTW, någon i staben som har förarbevis för en Panther? Har fått indikationer på att det står en fulltankad, övergiven Panther på en av våra skogsvägar  ;D

PS. Jag kan ev komma runt 17, har överläggningar med fack som jag inte vet hur länge som vi håller på...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Brain är dålig och kommer inte. Beroende på om vi får tag i Stefan Land eller inte, så kanske tyskarna också dyker upp.

Är Stuomonts Refit Phase klar?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ivar

nej, vi har kommit så långt som till att vi ska göra våra inköp. Det gäller alla kartor...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Lindbergh

Nuså, Stoumont klar för attack/idle inför natten den 20/12, förslag att vi gör det så snart som möjligt så vi kan planera set-up!!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Färdigköpt på Chenoux och redo att smiska tysk skinka!

/F 8)

Lindbergh

#192
Skummade igenom reglerna kring natt och hittade en del intressant...

Detta med motståndarsidans SW som man tagit, närmare bestämt MG och när man använder dem under natten...tolkade nattreglerna som att när man skjuter med exvis en tysk mg som jänkare så är det en auto-magisk sniper-check (inga nyheter) men att i reglerna står det ju att check går just på den specifika "location"?

...ergo, det är ju då just den skyttegruppen som skjuter med mg som eventuellt blir affekterad av en sniper och inget/ingen annat?

Insåg efter en stund på Geddon att vi missat att slå NVR innan set-up och annat...

När det gäller NVR change är det väl att det vi slår fram inledningsvis är det som gäller första rundan? Reglerna E1.12 menar "after the opening player turn" så slår man sedan NVR change...

”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ivar

Hur går det med de tyska inköpen på stumount? Är vi redo för att göra Attack/Idle i morgon tisdag?
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Brain

Vad jag vet är vi inte redo för attack/idle i morgon. Huruvida inköp är gjorda förra tisdagen/onsdagen av Land och/eller de övriga delarna av totaltyska staben vet jag inte heller.

Måste tyvärr även avboka min närvaro i morgon då jag inte mått särdeles bra den senaste tiden.

Räknar med en synkronisering av tyska St-staben till nästa tisdag med alla inköp klara och förberedda för en eventuell setup.
Tomas Davidsson