Deathwatch

Startat av Ewers, september 01, 2011, 14.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Usually_Insane

Maffiga Last stands, hårda space marines som försvarar dom stackars guardsmen från dom monstruösa tyraniderna... var det någon annan än jag som undrade om dom kanske inte skulle behövt fullgöra sin plikt och försvarat månen till sista man?

jaja, vi har i alla fall deras identitetsbrickor så att dom kan äras som hjältar bör.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Niklas

Hjältar? De gjorde ju bara sin plikt.  :twisted:

Zebulon

Gideon vidhåller:
Kommissarien var en ouppmärksam odugling, och kan omöjligen ha lagt märke till några underrättelser av värde. Hrmm! Bättre då att plutonen köpte oss värdefulla nanosekunder vid myllrets slutgiltiga anstormning, och inte fick kännedom om vårt primärmål. Mmm! Vad gäller notarien så överlevde han tre dagar på egen hand. Han har säkert sett något av värde, och kommer bli en utmärkt servitor.
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

cracked_open

Axagoras:
De hade fullgjort sin plikt, en lojal undersåte kan fortsätta tjäna kejsaren även efter sin död. Vad gäller kommissiarien så anser jag att han borde ha skjutits för sin inkompetens när det kommer till att följa direkta order. Vi kan inte slösa värdefull tid på de som inte fyller sin kvot.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Zebulon

Efter den ärorika insatsen märker alla som känner honom att Gideon har:
# Lärt sig Trade: Chymist och Chem-use (och därmed kan bygga gifter och annan skit)
# Lärt sig Ork, samt hur man uttolkar korsord på Xeno
# Fått behålla Diagnostor-hjälmen, som också har försetts med inskriptionen "Omnia non amittitur: Tantalus"

cracked_open

Axagoras fick i sitt möte med tyraniderna en chans att utveckla sina närstridskunskaper (+5WS). Efter att ha sett tyranidhotet med sitt egna öga har Axagoras beslutsamhet att alla xenos måste utrotas växt sig starkare än någonsin (+10WP).

Hans tekniska kunskaper har också växt efter att ha studerat gruppens techmarine i sitt arbete.(+10 tech use & speak language techna-lingua) Axagoras är nöjd med sin insats och står redo att åter tjäna kejsarens och hans deathwatch.

Hail the Emperor
George S. Patton

Kari

Vem är den här Axagoras du nämner? Namnet låter bekant, men ändå inte  :lol:
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

cracked_open

Citat från: "Kari"Vem är den här Axagoras du nämner? Namnet låter bekant, men ändå inte  :lol:

Trodde först att det var Ewers men även du min Kari ;)
George S. Patton

Meldon

Efter att ha pratat med Ewers idag så kan jag ju inte säga att jag blev direkt mindre sugen på att spela :P
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Zebulon

Bara för att förtydliga hur medicae: First Aid funkar (och understryka hur viktigt det är att hålla koll på era skavsår)

En skada kan bara behandlas en gång! Och då vill det till att ni inte kånkar omkring på för mycket skada.

ex 1 Axagoras har en tuff dag på jobbet och får 4 wound, 3 wound, och 3 wound innan Gideon lyckas hinna fram. Eftersom Gideon kan läka upp till 10 hp i en sittning så blir Axogras helt återställd.

ex 2. Axagoras är envis och drar senare på sig 4, 3 och 4 dam ytterligare innan Gideon hinner fram. Denna gång kommer Gideon att kunna läka all skada utom 1. Axagoras nya Temp HP är alltså 19.

ex. 3. Skiten träffar fläkten frampå småtimmarna och Axagoras tar 5 wound, och 4 wound. Gideon hinner fram och kan läka upp till 19 Temp igen. Sekunderna senare får Axagoras ytterligare 6 wound. Det var tur att Gideon hann fram i tid: annars skulle Axagoras' Temp ha minskat med ytterligare 5, till 14 Temp HP.

Zebulon

En annan grej jag tänkte på är detta med Fellowship och Leader.
Valbara Oaths är ju helt klart en högre prioritet när vi väljer mission leader.  Dock skall man komma ihåg att biffigare modes kostar 3 Cohesion att aktivera, och det måste ju alltid finnas 1 Cohesion kvar for effect. Så 40+ får väl anses som en eftersträvansvärd Kill-Team Standard :))

Martin Larsson

40+ menar du i fellowship eller hur va? eller vad är det som ger cohersion?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Ewers

Han menar att Fel 40 ger Cohesion 4, medan Fel 35 (eller 39) ger Cohesion 3.
Att aktivera tuff Squad Mode Ability kostar 3 Cohesion och gruppen måste ha minst 1 Cohesion kvar för att aktivera. Därav blir det nästan ett krav på att team-Leander har Fel 40+.

Remulus har satt ut sina 1800 xp och lärt sig följande:
- Deathwatch hemliga teckenspråk och de speciella kodord som används inom deathwatch för att kommunicera utan inblick/förståelse av utomstående. (ciphers:deathwatch)
-Överevnad (tänkt att detta var kunskaper som egentligen fanns sedan tidigare.
- Grundläggande kunskaper om Jerico Reach. (Common lore:Jreicho Reach)
- Förmågan/färdighet i att värdera konstruktioner, föremål och befästningar. Ger möjlighet till information men ger även möjlighet till att bättre utnyttja skydd. (evaluate)
- Dessutom ökat smidighet och utstrålning. ( +5 Ag & Fel)

Kram /F

Zebulon

Citat från: "Martin Larsson"40+ menar du i fellowship eller hur va? eller vad är det som ger cohersion?

Åh, precis. Jag var litet otydlig där. Leadern's Fellowship-bonus=mission cohesion. Det GÅR ju att få mer Cohesion med Command Skill (+1 vid +10 skill, och totalt +2 vid +20 skill) - och då är ju skill billigare än characteristics (men blir unlocked vid olika Rank: själv måste jag vänta till Rank Femtusen innan jag som apotekare kan köpa Command, motsvarande)

cracked_open

Kanske får bli fellowship man spanar lite närmare på nästa gång man får XP att leka med. Jaded står också högt upp på min vill ha lista  8)
George S. Patton