Deathwatch

Startat av Ewers, september 01, 2011, 14.19

Föregående ämne - Nästa ämne

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

cracked_open

Det största hotet kommer alltid ifrån de egna.
"The flesh is weak"
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Zebulon

Citat från: "Usually_Insane"Xenos då?

Skillnaden blott är, att en kättare borde veta bättre och att en xeno inte vill. Frågar ni mig, broder, om jag hellre sätter mig till bords med en förrädare eller en styggelse så skall jag svara: båda! Och sätt dem nära, på det att jag må rensa ut dem snabbare!
- Gideon Ringlein, Dark Angels apotekare
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Zebulon

Citat från: "cracked_open"Förövrigt ser jag faktiskt fram emot den här spelningen. Kan bli kanonbra, dock håller jag med Zebulon att det är bra om man skriver ner eventuella special regler eller förmågor så vi håller uppe speltempot lite. Vi vill ju straffa så många kättare som möjligt  :D

Jag kommer ta ut åtminstone listor på modifikationer så att alla kan få för quick-ref.

cracked_open

Citat från: "Zebulon"

Skillnaden blott är, att en kättare borde veta bättre och att en xeno inte vill. Frågar ni mig, broder, om jag hellre sätter mig till bords med en förrädare eller en styggelse så skall jag svara: båda! Och sätt dem nära, på det att jag må rensa ut dem snabbare!

Styggelserna kan återvända till vilka falska gudar de nu än valt att tillbe, jag bryr mig inte. Kättaren kan alltid i efterlivet be kejsaren om nåd för sin okunnighet och ignorans och därigenom finna frid, men för förrädaren väntar en evighet av smärta. En förrädare kommer aldrig att finna frid, varken i det här livet eller i nästa.
George S. Patton

Zebulon

Citat från: "cracked_open"
Citat från: "Zebulon"

Styggelserna kan återvända till vilka falska gudar de nu än valt att tillbe, jag bryr mig inte. Kättaren kan alltid i efterlivet be kejsaren om nåd för sin okunnighet och ignorans och därigenom finna frid, men för förrädaren väntar en evighet av smärta. En förrädare kommer aldrig att finna frid, varken i det här livet eller i nästa.

Kättarna har vänt kejsaren ryggen - liksom förrädarnas legioner. Det är semantik! Jag säger: ingendera är värdig att dömas av Kejsaren. De har dömt sig själva i detta liv, och det är vår plikt att verkställa domen.
- Gideon Ringlein

Ewers

För att hjälpa till med att få flyt på spelet har jag fixat följande till samtliga spelare (en per spelare):

- En lista med alla fådda och köpta advances.

-En tabell med förklaring över alla abilities, talents & traits som innehas av en eller fler i gruppen.

-En individuell lista över Solo modes och Squad modes för varje spelare.
(för övrigt ett bra sätt för SL att få koll på alla chaptermodes)

Kommit på att få karaktärer har ett namn. Ställer därför det som krav till första spelningen att ni skall kunna uppge namn, antal tjänsteår samt vilket kompani ni kommer ifrån (2-9 kompaniet i normalfallet).

Kram /F

Zebulon

Citat från: "Ewers"
Kommit på att få karaktärer har ett namn. Ställer därför det som krav till första spelningen att ni skall kunna uppge namn, antal tjänsteår samt vilket kompani ni kommer ifrån (2-9 kompaniet i normalfallet).

Kram /F

Gideon Ringlein
2 kompani, Dark Angels
132 tjänsteår (en bult) vilket antyder att han färgar sitt hår. Or does he....

cracked_open

Axagoras Manus

Iron Hands

Har tjänat Kaargul klanen i 13 år.
George S. Patton

Ewers

Remulus Culla

Emperor's Ghosts, 3:e Kompaniet under Kapten Cornelius Acromedon

68 tjänsteår

Usually_Insane

Petreus Fitzpatrick

Scythes of the Emperor, Battle company

vet inte hur gammal han är men han var med och slogs mot Hive fleet kraken när dom invaderade Sotha
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

bohlin

Lachlan Grer McGwinnen

Storm Wardens, 4:e mekaniserade kompaniet

49 tjänsteår

Zebulon

Citat från: "Ewers"För att hjälpa till med att få flyt på spelet har jag fixat följande till samtliga spelare (en per spelare):

- En lista med alla fådda och köpta advances.

-En tabell med förklaring över alla abilities, talents & traits som innehas av en eller fler i gruppen.

-En individuell lista över Solo modes och Squad modes för varje spelare.
(för övrigt ett bra sätt för SL att få koll på alla chaptermodes)

Kram /F

Jag kommer utöver mod-tabell att bidra med motsvarande gear/weapon-listor (med kompletta värden) så man slipper kladda sönder sitt karaktärsblad inför varje mission.

Martin Larsson

Lexicanium Cain Turico

Blood Angel Librarian.

Knights of Baal, Blood Angels 4th Company.

79 tjänsteår.
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Niklas

Har lite finlir kvar på min karaktär så om Fredrik har lite tid i veckan för färdigställande?