World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Är kanske på, lite beroende på när vi spelar under jul. Jag har planer på att vara ledig lite längre (21/12-7/1 är plan A) om det vill sig väl...hade tänkt att kombinera lite ASL och spelleda rollspel, men kanske lite WiF är ju aldrig fel...

Saknar lite härliga sjöstrider framförallt

Kan tänka mig att investera i en schackklocka dessutom, kostar inte så mycket  :wink: dessutom är dollarn så låg nu så man kanske borde investera i mer WiF som kan samla damm!?! :oops:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

GrandPA

Låter kul. Det är långt kvar till jul men jag lär nog inte ha nått annat inplanerat. Är på.
All for one and more for me

Robin

Julekrig är kul krig. Vill vara med. Vettefan om det går att ordna.
Jag vann combat med 13.

Lindbergh

*SUCK*

Är så förbaskad sugen på att spela WiF igen...med alla expansioner, Cruisers in flames, convoy in flames...fan, det är ju två år sedan sist för min del  :cry:

Nåväl, RB går framåt - knappt en tredjedel kvar...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Robin

http://www.a-d-g.com.au/download/WiFFE_FAQ_v1.2_12_Nov_2008.pdf

Julekrig? Antar att det inte blir något :(

Nu när ADG har släppt en ny, fin, 36-sidors FAQ
Jag vann combat med 13.

Martin Larsson

Citat från: "Robin"Julekrig? Antar att det inte blir något :(

Uhm det handlade ju om förra julen Robin... :lol:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

kära gnuer

Nån som sett att det släppt en ny WIF Annual 2008? Med tre (3) nya expansioner och massa annat? Den har fått genomgående bra kritik vad jag förstår. Factories in Flames verkar genuint bra.

Dessutom har de äntligen instiftat en optional rule som jag önskat mig, med railroads du kan bygga och expandera det befintliga spåren med.

Robin

Annualen har jag sett, railroads var iofs nytt. De har även släppt en FAQ för senaste RAW på hemsidan.

Följer YLVAs parti på deras forum, vart nere i förra helgen och tittade på deras bräde med. Suger fett i WiF-tarmen, förhoppningsvis kan jag och Björn rodda ihop något när han är färdigskriven med sin D-uppsats.
Jag vann combat med 13.

Dale

Jag är gärna med om det startas upp en omgång

Clifford

Jag erhöll just Oscars inramade och inplastade WiF så nu står det i mitt sovrum. Fast hisingen kanske är ett dåligt ställe för WiF-vecka...

Lindbergh

Håller med om att det var hög tid att de släppte lite kring dels järnvägar för att kunna bygga lite extra, dels att fabriksreglerna kan vara intressanta?! Dessutom vore det intressant att spela med CLiF och Convoy In Flames för att pröva på med lite nytt! Mer båtar är alltid kul, fick blodad tand senast då det var riktigt kul med sjöstriderna i Europa!! Tirpitz still rules  :lol:

Vi kommer spela klart RB om ett tag, så det finns läge i gröna rummet snart :shock:

L

Clifford

Citat från: "Lindbergh"Dessutom vore det intressant att spela med CLiF

Alltid!  :wink:

oscar

Citat från: "Clifford"Jag erhöll just Oscars inramade och inplastade WiF så nu står det i mitt sovrum. Fast hisingen kanske är ett dåligt ställe för WiF-vecka...
Var inne och kikade lite och kunde inte att undgå detta helt korrekta konstaterande. Liten kommentar bara, det saknas fortfarande gluters till spelet eftersom ingen, inklusive mig själv, har brytt sig om att fixa detta. Jag vet med säkerhet att den tyska WP SS 6-3 INF från 1939 saknas tillsammans med några plan som jag dock inte minns vilka de är. Fast det är klart, avsaknaden av några sketna 2FTRs utlöste inte landssorg på samma sätt... Mest för att ni ska veta man måste gå igenom alla kits en gång till.

Kanske borde komma och kolla hur det går för er någon gång... Drabbades av en allvarlig släng av "väx-upp-feber" och är nu svårt inbegripen i projekt hus och bebis. Denna åkomma har haft en menlig inverkan på samtliga åtaganden som har att göra med skojiga saker såsom brädspel och rollspel.
Men, jag är ju Brekal liksom...

Lindbergh

Hi there WiF-lovers  :D

Jaha, nu närmar sig kampanjslutet i RB och därmed är nästan 2,5 års spelande av ASL-kampanjer i Gröna rummet till ända. Det är kö till Gröna Rummet vad gäller större WWII kampanjer och frågan är nu om det blir ett nytt WiF eller om det ska fortsättas spelas ASL-kampanjer.

Hur ser intresset ut för att köra en WiF kampanj?

Blir det inget WiF kommer det sättas upp några nya ASL-kampanjer i Gröna Rummet, bland annat talas det om Monte Cassino eller fortsättningen på Stalingrad, Valor of the Guards som förefaller vara mycket komplex.

Själv har jag inte möjlighet att spela en WiF-vecka, men jag kan mycket väl tänka mig att spela en gång i veckan strikt regelbundet under vissa överenskomna förutsättningar!

L

Robin

Jag är jävligt sugen.

Vet att Bredal är sugen om det blir en kampanj i Borås med.
Jag vann combat med 13.