World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

GrandPA

Är givetvis sugen på en WiF-omgång och att spela en vardag i veckan ska nog inte vara något problem.
All for one and more for me

Apanpapan

Jag vill också vara med så länge folk inte ger upp när jag tar Bakuoljan 1941...  :twisted:
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

KOBOLDKUNGEN

Kan nog med tänka mig att vara med!
www.jisit.se

Dale

Jag är gärna med på WiF, på "en gång i veckan" basis

Gobbos Spider

Citat från: "Robin"Jag är jävligt sugen.

Vet att Bredal är sugen om det blir en kampanj i Borås med.

Vem av dem?
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Lindbergh

Ok, nu börjar det likna något! Det ser ju faktiskt ut som det kan bli något :shock:

Mina funderingar är pro primo kring spelupplägg är främst att spela en gång i veckan, fastställa dag och klockslag. Exvis XXXdag 18-22. I detta avseende har jag själv bara möjlighet att spela en gång i veckan, men jag kan hålla detta relativt heligt med förbehåll att jag har barn och familj  :D

Pro secundo kring detta med budgivning eller att vi spelar de allierade mot "axis of evil". Det finns både för- och nackdelar med bägge spelstilarna. I detta avseende så har jag själv inga preferenser, jag kan tänka mig bägge så länge vi håller lite tempo. WiF är ju dessvärre inte lika interaktivt som ASL vilket lätt kan leda till seghet.

Pro tertio är detta med spelarmängd och spelarnas engagemang. WiF blir lätt väldigt tråkigt om folk hoppar av, gnäller konstant eller om det är typ fem spelare per land för att inte säga något om kombinationen av alla tre. Detta är min "knäckfråga", blir det massa folk som tenderar till att hoppa av eller inte dyka upp på grund av att man har fått en fluga i ögat så spelar jag ASL istället.

När det för övrigt kommer till moduler och annat så hade jag tyckt det var kul att spela med CL och annat för att testa det. Det vore kul med exvis designerade oljetankers, mer eskortfartyg och annat. Således, blir det spel vore det kul att köra med de senaste expansionerna, men för min del spelar det ingen större roll! Sjöstrider är ju ap-kul  :D

Hur tänker ni andra?

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

KOBOLDKUNGEN

Jag tänker alltid Days of Decision  :D

Kom väl ett nysläpp på det för några år sedan?

Edit:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/8679
www.jisit.se

Robin

Bra post av Lars. Tror dock inte på oljetankers, tror YLVA har provat det i sitt nuvarande parti och det verkar mest muppigt.

Jag tror en "axis of evil", axis vs allies är bäst. Då kan man ha 2-3 huvudansvariga på varje sida som kan spela enstaka hela tillfällen vilket gör att närvaro är enklare.

Sen får man se över victory-conditions, vad som kan vara seger/draw/förlust.

Jag ser det inte som att de allierade vinner kriget om Japan står starkt i Pacific, t.ex..

Fast om Tyskland bara har Tyskland och Finland kvar, samt Japan har typ Vladivostok och mainland Japan så har axis förlorat, imo.
Jag vann combat med 13.

KOBOLDKUNGEN

Days of Decision, Days of Decision, Days of Decision, Days of Decision, Days of Decision, Days of Decision  :wav:
www.jisit.se

Apanpapan

Inget nytt. Bara gammalt. Jag krossar. Days of decision verkar tråkigt.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Ivar

days of decision verkar bra som ett separat spel, inte som en expansion till wif.
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

KOBOLDKUNGEN

Det är skitkul som expansion till WIF, Ivar är bara sur för att hela världen gav sig den på att göra sig av med den röda faran senast  :wink:

Har ju kommit några utgåvor sen dess, så vore kul att testa igen.
www.jisit.se

Ivar

Det var ju bara för att jag var så överlägsen! Dessutom så hade ni behövt ta allt och det hade ni inte hunnit!
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Robin

Att en sådan situation överhuvudtaget kan uppkomma verkar muppigt och jävligt tråkigt. Det är illa nog att bli fistad av två spelare i en vampire-omgång som är över på en timma eller två.

Att spendera tre månader att få stryk av fem pers lär suga fetast hästkuk. Nej till Days of Decision. Även om det är en liten chans att det skulle kunna hända så är det inte värt att ta risken.
Jag vann combat med 13.

GrandPA

Hmmm om jag fattat allt rätt så gick det som det gick i den beryktade Days of decision-omgången därför att Ivar va mycke smartare och bättre än alla andra (fjäsk fjäsk) och att han hade vunnit trots att alla fistade honom. Om alla spelar kass i WiF utom en blir det nog också tråkigt ska ni se.  

Har inget emot Days of decision eller nån annan form av WiF. Det är väl bara att se vilka som kan tänka sig ha huvudansvaret för ett land och sen röstar vi om regler. Jag kan tänka mig att ha huvudansvaret för ett land.

Tycker helt klart att vi kör med budgivning. Blir ett rätt fånigt och hysteriskt obalanserat spel utan.
All for one and more for me