World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

GrandPA

Ja det finns gott om pengar så det är väl bara för kartägaren eller av den utsedd peron att fixa det hela så pröjsar brädspelssektionen. Kul regel det där med stratbombning. Kan man riva egna fabriker? Spelet verkar ju så vrickat att det borde löna sig. :D  Men det är nog inget som japanen behöver oroa sig över. 8)
All for one and more for me

Clifford

Ja, att renovera Lillefabriken verkar vara bland det dummaste man kan göra...Bästa vore om man deklarerade vilka fabriker man fyller i vilken ordning i början av varje turn, men det tar för lång tid och är jävligt osmidigt.

oscar

Citat från: "Clifford"Ja, att renovera Lillefabriken verkar vara bland det dummaste man kan göra...

Om det helt enkelt inte är så att man har massor av fighters och/eller massor av resurser... Om jag inte minns helt fel så är väl fabriker något som tysken längtar rätt mycket efter i början?
Men, jag är ju Brekal liksom...

oscar

Jag har skapat en pdf-version av de senaste reglerna.

Har fixat följande:
- Sidnumrering
- Sidförteckning
- Bilder till de flesta exempel
- Referenser är klickbara (undantaget indexet i slutet, hästjobb)
- Sidbrytningar
- Formatet är numera A4 och inte Letter
- Bredare spalter och mindre marginaler
- Punktlistor är numera just punkt-listor
- Samtliga rubriker på nivå 4 eller högre är nu indexerade och länkade (man kan klicka i sidförteckningen och komma dit)
- Varje stort avsnitt börjar på en egen sida (för att det skall funka att sätta in allt i en pärm med numrerat pärmregister)
+ en del annat fix

Filen är ganska stor (1,14 MB zippad) så om det är någon som vill ha läsbara regler så skicka meddelande till mig så mailar jag.

Bästa vore om det fanns ett bra ställe på armagedon.se där man kan lägga upp filen, men jag har inte hittat ngt sådant. Clifford, du kanske kunde tillse att det kan ordnas?

Lindbergh

Jag kan fixa några regel-kopior på en produktionsapparat, kanske hålat och häftat med dubbelsidig kopiering...det vore bra om det fanns lite utrymme på armagedon.se för då kan vi tillse att få ut battlereport med bilder dessutom  :D

Carlsson och vi spelar ASL nästa tisdag, tillse att ha kartorna klara för transport då så kan han ta dem och använda sina kontakter. Det kommer ta ett litet tag om jag förstod carlsson rätt!

Någon som skall till IKEA i det nämaste kan ju köpa whiteboard och mer magneter, jag har ingen resa inplanerad i september/oktober!!

Vi skall dessutom rigga en ruta för Produktion, så att man antecknar med penna på glaset för vad man köper och för hur mycket! Det borde väl räcka med glaset som vätter mot lokalen för detta :?:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

oscar

Såg att det fanns billig whiteboard + div prylar på Ekohallen sist jag var där. Kanske är ett alternativ?

Det kan tänkas att amerikanska krigskorrespondenter har lite tid över under perioden 39-40.
:)

Lindbergh

Hmm...skall kolla runt lite, tror jag vet någon som skall till IKEA i helgen så jag kan fixa det! IKEA är ju hyfsat billigt, trots allt! :D

Inser att RAW7-aug 04 är ett fett dokument när jag skrev ut det, alltid mumma och ha det i 10p Times New Roman...får se om det går och ordna dubbelsidigt... :(

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Har fixat så jag införskaffar en whiteboard/lackad plåt och två påsar magneter från IKEA...så det så...tanken med den whiteboarden och magneterna är att ha väderzoner och ikoner för rain, storm, snow och blizzard...och fine då förstås  :D

Det innebär att vi sätter vinyl på den lackade plåtskivan och markerar "last weather roll", väder med magneter - inga kladdiga pennor! Det blir då två tavlor i det lilla rummet, där den första kommer att ha turn-o-meter, impuls-o-meter, initiv och annat viktigt! Det enda som vi kommer att ha whiteboard pennor till (med smal spets) är produktion för att ha koll på vad din fiende producerar och kunna kontrollräkna för att undvika missar :!: Funderar om vi skall smälla upp vår befintliga whiteboard i rummet jämte (vi skall inte riva väggen...än) för ASLarna och kunna ha som stridsledningsrum :?: Vi har ju extra tablåer och tavlor som vi skulle kunna pynta med?

Dessutom har jag fotat av vissa intressanta partier med min kamera och det blir okey bilder att skriva ut på en färglaser som vi kan plasta in eller laminera. Dessa kan användas för taktisk/operativ ledning eller som blow-up när det blir högar med gluters...för de som är glutenallergiker  :D

Chur-chi LL  8)

Daniel

Tjenare!

ASL och WiF verkar ha samma effekt på mig... det kan sammanfattas med ett ord, BEROENDEFRAMKALLANDE!

Ju mer jag läser desto mer sugen blir jag på att spela WiF...
Har nu blivit så sugen att jag har beställt en version av WiF Deluxe från
http://www.gamemaniacs.se
Fy F*n va billiga dom är 549:- jämfört med över 1000:- om man beställer ifrån Australien!

När kommer ni att träffas nästa gång och diskutera WiF-sessionen? jag tänkte att jag kunde ta mig dit då och visa mig!

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Clifford

Citat från: "Daniel"Tjenare!

ASL och WiF verkar ha samma effekt på mig... det kan sammanfattas med ett ord, BEROENDEFRAMKALLANDE!

Ju mer jag läser desto mer sugen blir jag på att spela WiF...
Har nu blivit så sugen att jag har beställt en version av WiF Deluxe från
http://www.gamemaniacs.se
Fy F*n va billiga dom är 549:- jämfört med över 1000:- om man beställer ifrån Australien!

När kommer ni att träffas nästa gång och diskutera WiF-sessionen? jag tänkte att jag kunde ta mig dit då och visa mig!

// Daniel

Det var det JÄVLIGASTE vad billigt! Geddon köper på studs, vågar jag nog tro. Jag ska ha ett nytt med. Dessutom får man ju ny tryckt regelbok står det! Huzza!

Tisdagar är ju WiF-dagar, just denna veckan blev det inget pga ASL-resan till Holland.

Daniel

Hmmm... såg tyvärr att jag köte det sista...  :cry:

men det kommer nog in fler!
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

Lindbergh

Det var jävligt billigt, helt klart - synd bara att det var slutsålt?? :shock:

BTW är det någon som har sett min WiF-annual? Jag hittar den inte, den är inte hemma och jag har letat på GEddon, men har inte sett den - än :? !!

Ja, tisdagar kommer att bli den officiella WiF-dagen är det tänkt då det är en okey speldag! Tanken (jag och carlsson bollade med tanken) är att vi spelar stora kampanjer, varannan WiF, varannan ASL. Vi skall ju spela KGP igen, om ett år eller så...(dessutom skall vi spela PB igen och spela hela scenariot med luftlandsättning på natten för britten...det har han lovat :wink: )

Dessutom är det bra med nytt blod i alla spel för då händer det saker, nya idéer och annat spännande!! Sedan är det tyvärr att folk hoppar av ibland eller dyker inte upp och då är det alltid bra med folk som kan "comitta sig" och lira! :D

L

KOBOLDKUNGEN

beställ wif ändå om gedon vill ha, de får väl in nya
www.jisit.se

Clifford

Daniel

Hmmm... Kan det vara WiF Annual 1998 eller nåt i den stilen?

Om det är så, så har jag sett den på geddon, kollade lite i den i tisdags!
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!