World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Apanpapan

Ta vad ni vill ha... Bara jag får en till Anton så kommer jag raila ihjäl ryssen.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Lindbergh

:lol:  :lol:

Känns bra när du skriver så, jag drar mig till minnes ert eviga railande och stackars rumänen fick åka östfronten upp och ned!!! Minns (tyvärr) när ni skaffade supply för att mangla sönder det Sovjetiska MECH-reserven i träsket  :shock:

...Det var därför vi allierade genomförde OPERATION UMBRELLA i Rumänien, vi var helt enkelt mer rädda för rumänen än tysken  :wink: som behövde typ en miljon försök för att ta Kiev  :wink: å andra sidan tog ju mannerheim och knackade ryssar den gången - stället för tvärtom  :(

lovar att mina 1st Abn CORPS och RED DEVILS skall rula denna gången också, fast denna gång på mer nordliga breddgrader  :wink:

Wave LL   8)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Clifford

Jag röstar för nyköp av Wiffet. Dessutom undrar jag om Patton har alla kartor eller bara de fyra stora?

GrandPA

Ja det är OK att ta pattonkartorna. Men det finns bara grunduppsättningsgluterna i PiF så dom är nog inte så bra att använda.
Jag tror inte att afrika och nordenkartan finns med men jag är inte säker.

Geddon har enligt mig ingen anledning att köpa in ett spel som de flesta spelarna redan har.
All for one and more for me

Lindbergh

Gott, jag lämnar PiF kartorna i morgon kväll till carlsson innan han drar (vi slutar tidigt denna kommande tisdag), så ber jag han kontakta PA för $ vid tillfälle!

Hur gör vi med skandinavien och afrika??

Håller med PA, bättre att hålla i pengarna (i synnerhet när vi skall laminera kartorna, huvaligen  :shock: vad pengar) istället för att köpa något som finns i snart var mans hand? Eller så tar vi en starting fee för de som skall vara med 634 kr genom 10 pers gör...*mummel, mummel, knaster - en beteendevetare räknar* 64 spänn per skalle. Hoppar man av får man ingen refund och spelet skänks till Geddon efter spelslut eller ges till vinnarlaget (eller förloraren CW  :oops: )?

Jag föreslår att vi använder Cliffs gluters annars om det går bra, det är väl i stort inget som saknas? Vi kan lätt skapa nya gluters (genom en E4 SKAPA GLUT) om det är några som mot all förmodan saknas?

AUSSIE HQ b L amey   8)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Martin Larsson

Jag anser personligen att det(om det inte nu finns dugliga kartor i Patton...) klart är värt att köoa in nya kartor, för att vi sadan ska ta och laminera dem. Dessa kommer att hålla grymmt mycket bättre än de vi nu har. När vi gör detta så finns det heller inget skäl till att inte ta med Skandinavien och Afrika så att vi har alla kartor inplastade. Att hoppa över en eller 2 nu kommer bara skapa irritation senare...
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Clifford

Citat från: "Martin Larsson"Jag anser personligen att det(om det inte nu finns dugliga kartor i Patton...) klart är värt att köoa in nya kartor, för att vi sadan ska ta och laminera dem. Dessa kommer att hålla grymmt mycket bättre än de vi nu har. När vi gör detta så finns det heller inget skäl till att inte ta med Skandinavien och Afrika så att vi har alla kartor inplastade. Att hoppa över en eller 2 nu kommer bara skapa irritation senare...

Word of the f**king month!

KOBOLDKUNGEN

Anser att om det ska lamineras så ska det göras ordentligt, samtliga kartor, och kartor i bra skick, dvs köp ett nytt wif-deluxe för detta ändamål.
Jag har en precis ny uppsättning kartor från wif starter kit som gedon kan få för laminering, om de är för snåla för att köpa in ett wif deluxe för ynka 549:-, tyvärr löser inte det problemet med afrika- och nordenkartan.
www.jisit.se

GrandPA

Ja ja, som Renis nu redan vet handlar det inte bara om att vara snål. Om man köper sig ett splajdans nytt wif så får man samma kartor som till pif alltså dem med nya setup gränser och gröna fabriker. Så nej dom kartorna tänker geddon inte köpa ännu en uppsättning av. Men det är klart, en afrikakarta och en skandinavienkarta går väl att köpa in men geddon lånar och laminerar nog hellre kartorna av någon som redan har dom. Det går fortare och vad fan skall alla personer ha sina kartor och gluter till om ni inte ska spela med dem??? :?

Clifford

Citat från: "GrandPA"Det går fortare och vad fan skall alla personer ha sina kartor och gluter till om ni inte ska spela med dem??? :?

Det borde väl du veta, som har signaturen all for one and more for me...rent och skärt kapitalistiskt ägande, förstås. Mine I tell you! It´s all mine!

Och för övrigt går det bra att laminera mina Afrika och Skandinavienkartor. Jag ser mitt WiF som förbrukat ändå.

GrandPA

Ja men så bra då kan alla sitta och titta på sina wif där de står så fint hemma i bokhyllan. 8)  :D

Bra men ärligt talat har jag ingen aning om vilka som är dina kartor det ligger så många på geddon. Nästa gång jag ser  Carlsson så ger jag honom några random kartor eller om Carlsson läser detta och har svängarna förbi kan han gå in i brädspelsrummet och och ta dom kartor som jag lagt fram åt honom.

Lindbergh

Sagt och gjort, carlsson har nu fått de 4 viktiga kartorna att laminera så det är i vart fall en början. Det blir matt laminat enligt carlsson, så blänker det mindre vid fotografering. Kartorna är från Geddons PatIF och carlsson återkommer när det är klart. Nedräkningen har börjat... :)

Skall vi säga att vi kör med Cliffs gluters? Det skulle iså fall innebära att någon kunde ta fram glut-lådan med de som är Cliffs och ställa på ett bra ställe. Därefter kan respektive land påbörja sortering av dem :?:

Skall försöka ta fram glutlådor och ställa i ASL-rummet under morgondagen, ställer dem på den lilla byrån till vänster och märker upp dem som är till låns, principen blir att röda för allierade och grå för ondskans axelmakter. Tror vi har fått runt 10 boxar så det räcker för alla?

Principen för ordningen kommer att bli den samma som tidigare, det kommer att märkas upp platser i hyllan med respektive glut-box. Förhoppningsvis kommer dokumentation kring produktion, gearing-limits och IP kommer att vara på glaset som vätter mot lokalen. Vi kommer att försöka använda samma språk för hur man skriver, ex 5 INF, 1P genom en lathund. Anledningen är att vi dels skall stöjda varandra att räkna rätt, dels att vi slipper diskussioner om saknade papper...

I dag var det en besynnerlig brädspelskväll, ett tag var det brädspel i nästan alla rum, helt amazing  :shock: skitkul att föreningen "lever" en tisdagkväll med ASL, Bloodbowl och andra knepiga spel!!! Vi i ASL är nu på runda 3b och skall påbörja prep-fire fasen, så det går sakta framåt  :?

L

carlsson

Jupp, kartor mottagna och väntar snällt på matt laminering (men matt val är för att inte blänka vid spelandet, det blänker med kamera och blixt ändå).

Hur som haver; Vem betalar kalaset?

Vidare emotser jag fina manus att skapa vinylkartor av.

Angående lådor så ärvde vi fina plastlådor från Stefan Land, de står på hyllorna inne i Gröna rummet. De får gärna användas till WiF.

I övrigt måste jag poängtera att många av WiF-spelarna som har yttrat sig känns... vet inte hur jag ska uttrycka det, men "sura" är ett ord som ligger nära till hands, men inte det ordet jag söker. Kommer det spelas på samma sätt också? Dvs, om det inte går på det sättet man vill, kommer folk att lacka ur då?
Jag bara undrar, för själv spelar jag för att det är kul. Dåliga förlorare (eller vinnare för den delen) är inte roligt!
Det är inte meningen att starta värsta kriget om detta, jag ville bara ventilera och undra lite. Jag kan ha helt fel, jag skyller på min Alzheimers i så fall.

:)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Clifford

Citat från: "carlsson"

I övrigt måste jag poängtera att många av WiF-spelarna som har yttrat sig känns... vet inte hur jag ska uttrycka det, men "sura" är ett ord som ligger nära till hands, men inte det ordet jag söker. Kommer det spelas på samma sätt också? Dvs, om det inte går på det sättet man vill, kommer folk att lacka ur då?
Jag bara undrar, för själv spelar jag för att det är kul. Dåliga förlorare (eller vinnare för den delen) är inte roligt!
Det är inte meningen att starta värsta kriget om detta, jag ville bara ventilera och undra lite. Jag kan ha helt fel, jag skyller på min Alzheimers i så fall.

:)

Det har ju väntats, snackats och dealats så länge nu att alla spricker av förväntningarna :)

Martin Larsson

Gött att se att det änder saker, dock en fråga till Andreas :arrow:
kommer kartorna som lammineras att fästas på något, och om inte i dagsläget, kan då din kontakt ordna det :?: Min tanke med detta(som kanske iofs inte alla delar) var att de laminerade/inplastade kartorna skulle vara fästa på en spånskiva, delad som en europadel(+skandinavien kartan) och en asiendel, afrika och USA kartan kan dock vara lösa enligt mig.

Kan nog ta på mig att min förra post kan kännas sur/gnetig/dylikt or, det har ett skäl. Allt för ofta som något görs på geddon sker det halvdant, och jag har en önskan om att man ger detta ett litet uns mer engagemang så att man slipper att göra om allt igen till nästa omgång :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.