World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

oscar

Hurra! Heavy har återigen gjort en kanoninsats med rummet. Armatur samt hyllor sätts upp i skrivande stund. Imorgon sticker jag iväg och inhandlar en duk att fästa i det "nya" bordet. När denna duk är fastsatt och kartorna framlagda så är det mesta klart.

Rummet kommer att vara redo att användas senast på fredag. Därefter är förmodligen det fritt fram att köra setup.
Vad gäller det senare har jag lyssnat på lite löst snack om setup i lokalen de senaste dagarna...

Setup ordning för "Global War"-kampanjen är:
1. USA
2. USSR
3. Italien
4. Kina
5. CW
6. Frankrike
7. Japan
8. Tyskland

De länder som påverkar varandra mest vad gäller setup är:
1. Italien/Tyskland gentemot CW/Frankrike
2. Japan gentemot Kina

Det smartaste vore ifall USA, USSR, Italien samt Kina kunde vara klara på lördag och CW/Frankrike kunde bli klara på söndag. Det lämnar måndagen öppen för Tyskland och Japan. Jag tror att det skulle kunna fungera under förutsättning att folk har såpass mycket tid att avsätta i helgen.

Vad tror ni andra?
Men, jag är ju Brekal liksom...

Heavy

Tråkigt nog måste jag meddela att USSR setup kommer att ske på sändag.. Ingen av oss har möjlighet i helgen tyvärr..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

oscar

Jag tycker att eftersom USSR:s setup egentligen inte påverkar något land överhuvudtaget så kan ni få göra er setup precis när ni känner för det.

Clifford

Jag fixar Italien under helgen, ska bli mycket roligt. Så länge jag drar bra bombflyg är jag nöjd... 8)

Alcione eller Cicogna is da shit

Apanpapan

Jag delegerar Cliff och/eller Charliecharlie till att göra setup för Italien. Men jag ska vara med på Tysklands setup och dra gluters. Inga klåfingriga britt/danskättlingar ska talla på MINA gluters med sina grisfingrar.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Lindbergh

Jag gör CW set-up del av lördag och del av söndag. På söndagen kanske jag måste göra det tidigt på morgonen och behöver i såfall komma in i lokalen...är annars fett-uppbokad lör-söndag. Kommer att sätta konvojer under lördagen tillsammans med hela RN, markstridstrupper sätter jag nog ut raskt på söndag morgon...det är ju inte så många  :cry:

Måste ju f*n sortera också, får göra det på lördag i mån av tid... :(

Insåg igår att de har ändrat CW-set-up sedan jag spelade CW senast  :( j***a skit, det är ju ännu sämre än innan...bajs

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Martin Larsson

Som Heavy sa :arrow:

USSR + la´baguette kommer att sättas up på söndag kväll, och jag håller med gällande USSR, det spelar ingen roll alls om det sätts upp lite senare...Like it or leave it för så här blir det från oss 8)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

GrandPA

Japan och tyskland sätter upp måndag kväll. Så om ni har tid på måndag fram till 19:00 kan ni ev använda denna tid till att sätta upp resterande baguetter och dyl. Men vi har inte tid att sätta upp på tisdag så ni måste vara klart måndag senast 19:00.
All for one and more for me

oscar

Nu när vi närmar oss start så undrar jag lite grann vilka som faktiskt skall vara med och spela? Jag måste säga att jag har tappat kollen...

Heavy

USSR - Comrade Larsson, Comrade Heavy samt Comrade Spider..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Ewers

Japan - Kejsare PA, Amiral Ewers, General Renis

GrandPA

Nej nej du har fel. Han heter general RENIShitan. :D
All for one and more for me

KOBOLDKUNGEN

Citat från: "GrandPA"Nej nej du har fel. Han heter general RENIShitan. :D
You bet  :lol:
www.jisit.se

Lindbergh

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"
Citat från: "GrandPA"Nej nej du har fel. Han heter general RENIShitan. :D
You bet  :lol:

:lol:  :lol:

"...Vi tar den tillsammans..." *rull* "....AAARRRGGGGHHHH!!!!!!!!!!"

:lol:

Fan, det kommer bli kul men farligt, få nog bygga ett två-hex fort vid Calcutta ändå...

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Apanpapan

Fel kust... Du ska vara rädd för Italienaren... Det romerska imperiet kommer att återuppstå.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)