World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Robin

Jag vann combat med 13.

Lindbergh

*mummel*

Är inte 15-16 BP jävligt lite för tysken våren 1940? Eller är det bara jag som lever i en fantasivärld med förutfattade meningen att tysken har på tok för mycket trupp?? :D  Har inte spelat tyskland sedan typ -97 eller nått... :?

Med det förbaskade handelsavtalet till USSR och en viss frikostighet till Italienaren är det ju avsevärt mindre än vad CW bygger för?? Det går ju RÖVEN om det inte finns ersättningstrupper?? Någon som vill köpa våra lager med ammo, kläder, reservdelar (läs:OC) till ett reducerat pris?  :wink:

...skall f*n ner till Geddon för att granska det jä**a skit-spelet  :evil:

...vill ha EN MILJON BP!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

KOBOLDKUNGEN

När ska det granskas? Kan joina dig i granskandet så kan vi kuckilura lite  :D
www.jisit.se

oscar

Din onde gamle fascist-nazist! :D

Vi goda kommunister skickar ju för tusan över 5 resurser och 2 olja till dig varje runda. Tillbaka får vi endast två livrädda gamla BPs. Med en PM på 0,75 så ger våra fiiiiiina resurser dig 5,25 BPs. Ändå har ni mage att bara ge oss två!
*mutter*

Ni måste erkänna att ni aldrig hade räknat med att vi skulle förklara krig mot Persien sista impulsen i jan/feb när det var storm. Hur lömska är inte vi? Och nej, jag är inte alls bitter. Inte förrän Tyskland har förklarat krig mot oss och vi står med huvudet uppe i Perserns arsle.

Det enda glädjeämnet i vår så kallade offensiv mot Persien är att italienaren har kört dit en fighter som förmodligen inte har supply. Nej, vänta lite. Det är dåligt det med (naturligtvis). Det kan ju hända att det blir den som blir förlustglut när vi carpet-bombar Persien tillbaka till en era där flinta, eld och pilbågar är högteknologi.
*arrrrghh! stön!* (Kamrat PA skickar några dussin generaler, samt alla metereologer han kan snoka reda på till Gulag för "rehabilitering")

Iofs ska vi som allierade glädja oss åt att vi hade en ordentlig portion med tur när det var dags att slå initiativ i jan/feb (med levande kineser och fransmän som följd). Chansen för det var ngt i stil med 10%...
Men, jag är ju Brekal liksom...

Robin

Lars, har du räknat med dem resurserna från Ryssland? :P

Om inte annat så har du ju inte tagit särskilt många franska (t.ex. Metz)

Det är alltid värt att döda ensamma kårer, särskilt om de står på resurser....
Jag vann combat med 13.

Clifford

Lars:
Pasi, jag eller Charlie borde kunna dubbelkolla din prod. för det låter ganska lite. Du har iofs inte Ungern, och du fick väl inte hem svenska resurser, men ändå. Sen har du ju Rumänens olja och så fort Frankrike faller får du från Spanien, och kanske Turkiet med om jag minns rätt. När vi spelade gav tysken italien 3 resurser per turn och ändå tror jag vi hade mer prod.

oscar

Låter lite väl lågt måste jag säga. Om man räknar in tyskens resurser:
(han har tagit 2R i Polen, 1R i Belgien och 1R i Frankrike)
RESURSER:
Tyskland - 8R, 1 Olja
Tjeckoslovakien - 1 R
Ungern - 1 R
Sverige - 3 R
Turkiet - 1 R
Österrike - 1 Olja
Rumänien - 2 Olja
Ryssland - 5 R, 1 Olja
Polen - 2 R
Belgien - 1 R
Frankrike - 1 R

Det avgår 2 resurser från Sverige som inte kommer hem.
Totalt: 21 resurser och 5 olja.

FABRIKER
Tyskland - 19
Österrike - 1
Tjeckoslovakien - 3
Polen - 1
Belgien - 1

Totalt: 25 fabriker

Om tysken skickar 1 olja till Italien (är osäker på hur mycket som skickas) och bränner 2 olja som antingen stackas eller flippas upp för så får tysken 23 olja och resurser som går till fabriker.

Tyskland får 23 produktionspoäng. Britten bombade bort 1 poäng (tror jag) vilket gör totalt: 22PP * 0,75PM = 16,5 BPs = 17 BPs.

Om jag inte minns helt fel så hade jag 18 BPs under inledningen av 1940 när jag spelade tysk. Då fick jag å andra sidan hem mina resurser från Sverige plus att jag tog den där extra resursen i Holland.

KOBOLDKUNGEN

och sen går 2 bp till ryssen, så det verkar väl stämma
www.jisit.se

KOBOLDKUNGEN

Tysken ska ha 5 res och 2 olja från ryssen såvida vi italenare inte missat något i världspolitiken.
www.jisit.se

GrandPA

Allt går enligt planerna i Frankrike. Våra vädermaskiner har skapat det sämsta tänkbara vädret och omöjliggjort tyska anfall. I luften har våra överlägsna piloter dominerat och tillfogat tyskaran katastrofala förluster. Våra pansartrupper står nu beredda att utdela det avgörande slaget mot tyskland. Segern är nära.

Det sovjetiska ledarskapet har efter en lång tvekan känt sig tvungna att kränka Persiens suveränitet efter att förtrycket i denna stat nått ofantliga proportioner. Tiotusentals människor slaktades dagligen av den inhumana förtryckar-regimen. Fascistiska Italien har skickat hjälp till den galna Persiska diktatorn men mot den röda armen finns inget att sätta emot. Snart kommer den persiska befolkningen att vara befriad och kan genom demokratiska val överlämna makten till våran upplyste ledare Stalin.  8)

Får väl tacka vädret för att det går förhållandevis bra i Frankrike men det har å andra sidan totalt sabbat våra persienplaner. 15BP en sån lyx. Den mäktiga nationen Frankrike kan med fientliga trupper i sitt land mustra hela 5BP.
All for one and more for me

Apanpapan

Som fransmannen borde ge till CW. Gort har med stort hjältemod tagit sig i land i Danmark för att dricka pilsner och skjuta tyskar. Life is good.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

oscar

Citat från: "KOBOLDKUNGEN"Tysken ska ha 5 res och 2 olja från ryssen såvida vi italenare inte missat något i världspolitiken.
Du har självklart rätt, felskrivning från min sida.

Clifford

Har tysken 1 cp i Östersjön kvar alltså?

Lindbergh

*mummel*

tack för bollandet...jaja, jag skall kolla närmare på det. Tysken attackbyggde så att jag sket ned mig förra gemet och nu inser jag att det är r**ven?

Å andra sidan kan det vara att man uppfattade det som mycket förra gången, precis som när CW bygger nu...FiF är ett bra uppsving för CW, en schysst regel måste jag säga!

Har ett CP kvar i Östersjön vad jag vet och skall kolla hur många av de 6 res i frankrike som jag lagt rabarber på...trots två OIL-snåla rundor så är det bajs...

jaja, får helt enkelt TA MER!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

*mummel-mummel-hummel*

Ja, det är väl bara att inse att det är som det är - usel produktion  :wink: Jag vill ju ha ein million!! CW har ju mer i produktion än tysken, lätt!!

Hade bara en tanke att tysken producerade för typ 20, men det är inte möjligt  :? i mars/april 1940 så vida inte man har lyckats tagit frankrike samt ytterligare någon Res. Vid krigsutbrottet mot USSR tappar man väldigt mycket och måste ta R för att "komma i kapp" produktionstappet...

Jaja, det är bara att anfalla vidare! Dax att bygga Rommel för 8 BP...

L