World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Robin

:shock:  :shock:

Jag utgick från att man la dem i Force poolen och använde dem som vilka andra enheter som helst.

Edit: I annat fall kan jag ju förklara krig på USSR, ta Vladivostok och Ryssen kan inte säga fred förrän Tysken har förklarat krig på honom, utan att förlora alla RES-kårer som jag har dödat för honom....
Jag vann combat med 13.

KOBOLDKUNGEN

Fel av mig, de reserver som tas bort från spelet vid fred läggs tillbaka i forcepoolen om det blir krig igen. Men några "gratis"-divisoner blir det i alla fall inte.
www.jisit.se

GrandPA

Öh....jo man kan käna på att splittra sina res-kårer. Iofs måste man bygga dessa kårer igen, de kommer inte upp "gratis" en gång till men det brukar ju vara en lönsam affär att splittra upp kårer till divs (man känar 1BP på att splittra en inf kår) och i Japans och USSRs fall får man dessutom behålla sina divar eftersom dessa inte är några res-gluters. Japan och USSR är ju nämligen de två MPs som mest sannolikt under spelets gång hamnar i en situation där de inte längre är i krig med någon MP och därför får sina reserver indragna. :wink:

Jävligt fånigt enligt mig och om japanen går med på att inte göra så, så kommer ryssen inte heller att göra det. Dvs tills japan är i krig med de lömska väst allierade och garanterat inte kommer att sluta fred med alla MPs de är i krig med.
All for one and more for me

KOBOLDKUNGEN

öh... det gäller ju för alla andra med och för alla andra kårer med

och förresten PASI, din fuskare, så är det visst ett cvp:s air to air factor man delar med 10 för efterföljande cvp-fighters, inte dess aircomponent, undrar hur många axis plan som åkt i backen pga det

trött på att folk uppger sig vara säkra på regler när de inte är det  :evil:

*nyvaken å grinig*  :evil:  :evil:  :evil:
www.jisit.se

Apanpapan

Jaha. Då har vi alltid spelat fel. Eller så är det ändrat i senare upplaga. Då har vi säkert fått ett i fighting extra på en combat. Gör det inte med flit om du tror det.

Men jag kan oxå bli grinig om det hjälper :evil:
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

KOBOLDKUNGEN

Nä, det tror jag inte att du gör. Men det vore bra om folk inte var så stensäkra, så man kan kolla upp det istället. Jag hade för mig att det var airatingen för så spelade vi sist jag var med. Men eftersom alla var "säkra" på att så var det inte så brydde jag mig inte om att kolla upp det.
Tycker bara att folk kan vara lite mer självkritiska till sina regelkunskaper, så kanske vi får det rätt någon gång  :wink: , det är inte första gången som sådant ni spelat med de senaste åren visat sig vara fel.
www.jisit.se

GrandPA

Tycket också det är synd att det blir fel med reglerna men eftersom det nog är väldigt lite som folk är säkra på kommer det bli  ett konstant regelbläddrande. Det går redan lånsamt. Jag anser inte att det är någons fel. Men om vi skall kolla upp varenda regel hela tiden är vi nog inte klara innan nästa istid.

KOBOLDKUNGEN

Jo, det är väl sant. Jag spelar hellre rätt och långsamt än fel och fort, men det är kanske en smaksak. Går ju inte och sitta och läsa regelboken hela tiden men om det uppstår en situation då man inte är överens så tycker jag man ska kolla upp det. Annars kommer vi ju aldrig att lära oss.
www.jisit.se

oscar

För att vara ärlig så tror jag att problemet är att folk inte gillar att läsa regler. Om folk hade ägnat mer tid åt att läsa reglerna så tror jag att man hade kunnat undvika många diskussioner.
Men, jag är ju Brekal liksom...

GrandPA

Givetvis, om det råder delade meningar om hur det ligger till så bör man ju kolla upp det omedelbart. Vad jag menar är att om någon säger att det är på ett visst sätt och man själv inte vet så får man helt enkelt lita på denna person. Som du själv sa så tror jag inte att det är någon som med flit säger fel.

Nå japanen, är du redo för ett krig me ryssen. Vi har superbombare, pansarHQ, mekaniserade kårer, vinterutrustade trupper mm och mot detta har du ingenting. Oj, jag glömde att du hade jätte tuffa hangarfartyg. Tänker du sätta hjul eller larvband på dem för jag kan garantera dig att detta blir ett landkrig. :twisted:  :twisted:  :twisted:

Robin

*Gäsp*

Varför laddar ryssarna upp för ett krig som de aldrig kommer att få starta? Nåväl...

*Rullar över och somnar om, drömmandes om fint väder över Chungking*

Vad skall du göra? Dra bort amerikanens sista 4:a eller?  :roll:
Jag vann combat med 13.

oscar

tihi...

USA kommer aldrig med i kriget. De superhårda japanerna kommer att piska de värdelösa sovjetiska pansarkårerna i Manchuriet. Sibirierna kommer inte ha en chans mot de supersnabba japanska INF kårerna. De japanska superbombarna kommer läxa upp de värdelösa TB3:orna. Japanen kommer inte ha något bättre för sig än att banka på ryssen. Tyskland kommer att växla om till att göra en 41-Barbapappa.

osv.

Jag skulle också sova gott, *INTE*!

:D
Men, jag är ju Brekal liksom...

Apanpapan

Alla på ryssen! Kom igen!

Bry er inte om den lilla ön i väst. Vi är så snälla och timida.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Robin

Citat från: "oscar"tihi...

USA kommer aldrig med i kriget. De superhårda japanerna kommer att piska de värdelösa sovjetiska pansarkårerna i Manchuriet. Sibirierna kommer inte ha en chans mot de supersnabba japanska INF kårerna. De japanska superbombarna kommer läxa upp de värdelösa TB3:orna. Japanen kommer inte ha något bättre för sig än att banka på ryssen. Tyskland kommer att växla om till att göra en 41-Barbapappa.

osv.

Jag skulle också sova gott, *INTE*!

:D

Nja, det är inte bombarna som läxar upp TB3:orna. Det är de japanska fightersen. Mech/Pansar gör sig inte riktigt lika bra i berg. Norra Manchuriet = Berg.

Om det skulle vara så att Ryssen får för sig att förklara krig (efter amerikanen har gjort gear-up) så kommer det att resultera i att den fronten sväljer ganska mycket garrison, och jag är tveksam till om Tysken inte klarar av att göra en 41-Barbarusski då  :roll: .

Nä, jag känner det som så att det är mycket väsen för ingenting norr om Manchuriets gräns, och skulle det inte vara det så är det inte jättesvårt att stoppa er ;).

Skulle det gå bra för er så kommer ni ändå bara att ta Harbin & 1 resurs. Nä, koncentrera er istället på att igelkotta mot tysken och låt mig döda kinesen i fred  :lol:
Jag vann combat med 13.

Robin

Citat från: "Apanpapan"Alla på ryssen! Kom igen!

Bry er inte om den lilla ön i väst. Vi är så snälla och timida.

Det finns massor med små öar i väst. Antar att ni menar Island, vi har hört rykten om att detta fredsälskande folk inom kort kommer att ockuperas av kapitalisterna i öst, U.S.A. Dock har vi pratat med President Larssonvelt, som försäkrar oss om så inte är fallet. För Nationernas Förbund, så hoppas vi givetvis innerligt att så är fallet. Vi hoppas att U.S.A. nöjer sig med den ofantliga areal den redan ockuperar i Stilla Havet.
Jag vann combat med 13.