World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

...Det ser ut att skita sig på fredag :(  för min spelgrupp, hur ser det ut för lite WiF på fredagkvällen?

Kan kanske vara kul?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Clifford

Blir det nåt  :violent1: på fredag?

GrandPA

Naj det blit det inte.
All for one and more for me

Robin

Larsson & Jag spelar med PA på fredag kväll
Jag vann combat med 13.

Lindbergh

Nästa WiF blir på tisdag den 28/2 18:00 och så får vi väl diskutera hur eller om vi fortsätter [-o<

Då börjar juli/augusti-rundan 1941 och det kommer bli en del  :violent3:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

oscar

Om det är så att Pasi och Charlie inte har lust att fortsätta kan jag och PA tänka oss att spela både CW och USSR. Hoppas dock att det inte behöver bli på det viset.

Jag är helt inställd på att vi skall fortsätta.
Men, jag är ju Brekal liksom...

Clifford

jag kan hjälpa till ibland men det är svårt att ta på mig nåt när jag bara kan varannan vecka.

jonte

Jag kommer tillbaka till Borås om en månad och är aldrig svår på WiF om det behövs förstärkning. Dock är ju jag totalt nybörjare såklart, så det går inte att lassa över något på mig.

Robin

YLVA har en WiF-log uppe nu:
http://www.foreningenylva.org/forums/index.php?act=ST&f=35&t=12861&s=8389ebcb40e30ac11f7db1077fc8f049

Var det inte snack om att vi skulle fixa nånting sådant med?
Jag vann combat med 13.

Lindbergh

Jag har en del bilder på förra och nuvarande omgång...lite kul att se att några andra "dårar" spelar WiF? Vi får väl utmana dem något år kanske? Pitcha föreningarna mot varandra, med världen som krigsskådeplats...det lär ju bli...Armagedon  :king:

L

KOBOLDKUNGEN

Jag MÅSTE dra senast 2000 idag, hoppas Larsorna orkar ta över Italien för resten av kvällen.
www.jisit.se

Lindbergh

NP, det ordnar vi  :wink:

Vi tillser att Balbo och Badoglio tar fram och gör  :help: så vi kan gå in och ha kul  :wink:  :wink:

L

Lindbergh

...beklagar att jag blev något bister och tvär när rundan tog slut, men det kändes väldigt trist att vi hittills inte fått någon sommarrunda som blivit lång. :puke:  

Det är cirka 10,8% chans att rundan tar slut J/A på en "1" och expected turns är 9,5. Bajs kort sagt!

Förra sommaren (1940) var det typ 18-20% chans att rundan skulle ta slut - och det gjorde den...

*suck*

GrandPA

Har läst mer om de där naval förflyttningarna vi talade om senast och måste nog hålla med axsis-spelarna :(  även om jag inte kan fötstå varför regeln i så fall existerar över huvud taget.
All for one and more for me

Lindbergh

Håller på att leta febrilt efter var jag såg kommentarerna om det, kan ha varit en tråd på wif-discussion eller på någon sida någonstans, eller kanske den senaste FAQ  :study:

...Det är bara inse att vissa kartgrejor är lite muppiga, helt klart!! Hade kanske varit vettigare att gränsen gick vid London? Å andra sidan är det en del saker i WiF som man inte förstår ibland hur de har tänkt :hmph: ? Känns kul att pröva Gresa-gnun i Nordatlanten, fast det blir tufft nu när jänkaren kommer...

Expected outcome för sept/oct 1941 var 7,2 så det var väl lite bättre än sist, vi fick 5 och allierade fick väl typ 5 med?

Det var en god tröst i förhållande till J/A -41 bajs-rundan och dessutom fick vi fint väder hela tiden i europa!! Vi som axelmakter behöver lite tröst för det går r ö v e n för oss...

L