World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Hmm...kommer få svårt att sköta både GE/IT själv på onsdag, men det kan väl gå...är torsdag helt utesluten??

Kommer behöva ett PM om önskemål från IT...det börjar vankas krig på östfronten nu och det kommer smälla fett 1943...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Apanpapan

Onsdag är inte bra för mig. Har annat för mig då.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Lindbergh

Torsdag är en bra dag för de flesta, onsdag rätt kass - hur ser det ut för Larsson & Robin? Vi får prata om det ikväll helt enkelt!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

KOBOLDKUNGEN

Bestämde vi nåt angående spel onsdag/torsdag eller?
www.jisit.se

GrandPA

Det bir inget spel varken på onsdag eller torsdag.
All for one and more for me

Lindbergh

...skall vi försöka få ihop en extra dag nästa tisdag? Det vill säga att vi på spelmötet nästa vecka bestämmer ytterligare en dag som vi kan lira på?

...det vore bra, för nu är det 1943 och rundorna kommer att bli långa och plågsamma (för GE/IT) så vi kan få slut på lidandet. RAF kommer att knäcka oss...

oscar

Riktigt spelsugen måste jag säga. Vad gäller extra speldagar så har jag följande förslag:

1. Onsdag -  18.00-22.00
2. Torsdag - 18.00-22.00
3. Söndag - 13.00-17.00 + 18.00-22.00

Misstänker att folk inte vill spela på fredag eller lördag. Måndag är idag och tisdagar spelar vi ju redan. Själv lutar jag åt söndag som favoritdag.

Vad tror ni andra?
Men, jag är ju Brekal liksom...

Robin

Jag kan spela på fredagar/lördagar.

Jag är uppbokad på andra grejer annars.
Jag vann combat med 13.

Lindbergh

Kan i regel inga andra dagar än tisdagar, men är beredd att försöka hitta en extra dag eller två framöver. Kan i undantagsfall spela själv som GE/IT om det krisar sig...

Vi kan ju åtminstone försöka hitta en-två dagar som kompensation för de två tillfällena vi missat?

L

oscar

Finns tre "kritiska" spelare i spelet, dvs om ngn av dom inte är med så blir det inget. Dessa är LH, Larsson och Robin. Robin har tydligt deklarerat att han inte kan spela på några andra dagar än fredag/lördag (förutom tisdagar förstås). LH skrev ovan (nedan?) att han kan tänka sig att för spelets skull offra sig och försöka klämma in en extra dag.

Om Robin absolut inte kan ändra sig på något sätt så får vi helt enkelt bestämma en fredag/lördag framöver.

Vad sägs om att spela nu på lördag 13/5 kl 10.00-16.00? Då går inte hela helgen åt till wif och vi kommer framåt i spelet.

Vad tror ni andra?

GrandPA

Låter helt ok för mig. Fast det är väl av ytterst liten betydelse eftersom du (Oskar ) kan. :wink:  
Dumpa frugan, stryp hunden, sjukskriv er och inse att wif är det viktigaste som finns. :D
All for one and more for me

Lindbergh

Kan ej, dessvärre...

oscar

Kan de som har svårt att hitta en extra speldag vara snälla och föreslå några dagar (jag tänker främst på LH, Robin och Larsson)?

Blir svårt för mig (och andra) att gissa sig till när folk kan och inte kan. Skulle som sagt vara bra att kunna köra någon extra dag nu när fronterna börjar bli feta. Vi ska också komma ihåg att det finns människor som vill använda rummet till annat. ASL t.ex.

Lindbergh

Kan i regel inte fre-sön, kan kanske klämma in någon måndag, ons eller torsdag framöver. Kan inte kristi flygare.

Behöver några dagars varsel pga mitt jobb. Det innebär att det vore bra med att prata varje tisdag eller använda forumet.

L

Robin

Fredagar och lördagar kan jag ganska ofta.
Jag vann combat med 13.