World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Då blir det fortsatt spel i kväll, jag dyker upp vid 18-18:30 pga jobb!
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

oscar

Är alla medvetna om spelningen idag?
Men, jag är ju Brekal liksom...

KOBOLDKUNGEN

www.jisit.se

Robin

Jag vann combat med 13.

oscar

Har pratat med Pasi, Larsson, Robin och PA. Vi blir nog fullt manskap.

Lindbergh

...vill flagga för att jag kan bli sen idag pga jobbet - får se hur det blir, men kanske cirka 30 minuter kan det bli...

Det var bra med en extra dag i går, nu ligger vi bara en "back"!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

oscar

Det är luuuugnt...

Sovjeten kan göra din naval  :D

Lindbergh

...kändes ok i går, även om det går "röven" för axelmakterna så är det lite spännande ändå! Kul med hårda strider i Indien med!!

Lite "historiskt" också, då Luftwaffe mals ned på östfronten till en skara fjuniga artonåringar med typ 5 flygtimmar. För varje "jagdgeschwader" som strider kommer tre sovjetiska flottiljer...varje "glut" är cirka 400 flyg 1943. I striderna i går hade USSR 4 FTR som eskort vid ett mission vilket gör att det känns som  :duckie: jakt...dock kan jag unna USSR att man lyckades flippa 3 av 4 anfallna HQ på sin första impuls  =D> som var en air-action...man använde typ 20 flyg av blandad kvalisort på en impuls  :shock:

Kommer i vart fall få det lite lättare för mig att spela någon extra gång på vardagar i och med att det kommer bli lite förändringar i mitt spelledande! Då det iofs försvinner typ 2-3 tillfällen nu pga mig och Larsson kanske vi kan fixa ihop någon annan dag?

L

oscar

Håller med. Tycker att det var kul igår. Spänningen var helt olidlig tidvis och vi slutade med en riktig "cliff-hanger" på östfronten. Skall Chisinau falla? Om USSR lyckas flippa alla kårer i Chisinau OCH hindra tysken från att flyga in flygunderstöd så kommer det slutgiltiga anfallet bli en assault på typ +11 (+1 Stad, -1 HQ, +5 flippade kårer, +3 commit, +3 odds). Sovjeten behöver komma upp i resultatet 20 för att ta Chisinau. Dom oddsen kommer att kunna förändras, men bara till det sämre för ryssen...

Vore som sagt kul att hitta en extra dag. Har inte lust att vänta i tre veckor till nästa gång, Larsson kunde ju inte spela på nationaldagen.

Förslag på extra speldagar:
Fre 26/5
Lör 27/5 - Oscar
Sön 28/5 - Oscar
Mån 29/5 - Oscar
Ons 31/5
Tor 1/6 - Oscar
Fre 2/6 - Oscar
Lör 3/6 - Oscar
Sön 4/6
Mån 5/6 - Oscar
Ons 7/6 - Oscar
Tor 8/6 - Oscar
Fre 9/6 - Oscar
Lör 10/6 - Oscar
Sön 11/6 - Oscar

Lindbergh

Läste följande i FAQ (som är semiofficiell) för tolkningar:

11.5.2 Initiating Naval Combat
 Q. Wording in this section implies that a new unit need to be flipped even if one was already flipped for naval interception.
 A. A new flip is not needed

Q. If the last face-up unit was flipped in Naval Interception, may that sea zone still be activated?
 A. Yes.

Så har vi väl inte spelat tror jag  :?

L

KOBOLDKUNGEN

jo, i alla fall när jag varit inblandad
www.jisit.se

Lindbergh

Hur ser onsdagen ut för folk? Jag har av någon märklig anledning skivit WiF i min kalender, men vi har väl inte bestämt något?

Nu på lördag, kan folk spela eller är det kört?

Är bortrest mån-tis...

GrandPA

Spelar inte vi med dig på onsdag? Eller har vi ställt in den spelningen?
Kan inte spela på Lördag och det samma gäller Robin o Dale.
All for one and more for me

Robin

Fre 26/5
Lör 27/5 - Oscar
Sön 28/5 - Oscar
Mån 29/5 - Oscar
Ons 31/5 Robin
Tor 1/6 - Oscar
Fre 2/6 - Oscar
Lör 3/6 - Oscar
Sön 4/6
Mån 5/6 - Oscar, Robin
Ons 7/6 - Oscar, Robin
Tor 8/6 - Oscar
Fre 9/6 - Oscar
Lör 10/6 - Oscar
Sön 11/6 - Oscar
Jag vann combat med 13.

Apanpapan

När är nästa WIF tisdag? Har hört rykten om att det in blir på ett tag. Jag vet att folk har informerat mig men i min totala gudomlighet så har jag svårt att ta till mig vad folk säger:)
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)