World in Flames

Startat av Clifford, mars 30, 2005, 15.21

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Ho-ho? Det är väl spel idag? Pratade just med Robin-sama om det!!

...dyker upp vid fem...

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

KOBOLDKUNGEN

Lindbergh!
Kolla dina PM
www.jisit.se

Lindbergh

Tack för en bra spelning i tisdags, det hände ju rätt mycket  :wink: när vädret blev som det blev - å andra sidan skall jag inte klaga då 1943 slutade med ett relativt lugn? Ser med glädje fram mot 1944 med +2 på Weatherroll... :D Impulsmätaren kan gå upp till 4  :D

...alltid nått att glädjas åt innan våren/sommaren 1944 kommer och vi blir överkörda [-o<

Upptäckte redan i igår att det dyker upp gluter på plan som inte skall finnas där samt att gluter flyttar på sig mellan dagarna :!:  Antingen så spökar det i rummet eller så är det någon med bristande  :-k minnesfunktioner som försöker granska spelet. Kan i och för sig vara någon yngre individ som pillar lite väl ambitiöst på gluterna också?

Skall ta med mig min digitalkamera igen  - kan någon mer ta med sig sin och så kanske vi kan dokumentera mera?

Är bortrest nästa vecka, kommer åter inför nästnästa tisdag den 11/7!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

KOBOLDKUNGEN

Detta betyder att det inte blir någon spelning nu på tisdag antar jag  :?:
www.jisit.se

oscar

Även jag har lagt märke till att glutrarna har fått ben och börjat vandra mellan de olika hexarna. Har mer än en gång hittat t.ex. flippade flyg som aldrig skulle haft en teoretisk möjlighet att ta sig till vissa platser. Börjar bli rätt så irriterad på det där.

Om någon i detta forum känner sig träffad; Vänligen upphör med allt glut-flyttande om du inte har järnkoll på var glutrarna skall vara.
Men, jag är ju Brekal liksom...

KOBOLDKUNGEN

Skojar du, hälften av våra förluster hitintills kan härledas till overstacking på de mest märkliga ställen.  :evil:

Spelning tisdag ja/nej  :?:
www.jisit.se

Lindbergh

Jag kan i vart fall inte spela GE på tisdag då jag är utomlands.

Om det blir lir, så får du PM renis - det är vissa förflyttningar som är ytterst viktiga och så skall du placera ut det sista FORT med trehexes på ett visst ställe. Initiativet är alltid kul att ha dessutom  :wink: för då kan vi busa lite med de onda allierade som försöker störa vår världsordning!

...Stör mig på att gluter flyttas eller att någon kanske omedvetet råkar flytta på en glut med ärmen för att pilla dit den där man trodde att den var :evil:  Anledningen till att jag märkte det var att jag hade snorkoll på just det specifika området när turnen tog slut...Carlsson körde foto efter varje turn i ASL, vi kan ju ta blid mellan varje tisdag eller vid turnens slut typ. Det var en hejdlöst bra övning med digitalkameran och väldigt kul dessutom då man kunde använda fotot för att klura lite  :D

Det vore ju ytterst tråkigt om det fortsätter då det påverkar hur kul det är att spela spel på just Geddon - om inte brädet får vara i fred är det ju ingen vits att lira  :x

L

KOBOLDKUNGEN

OK, då blir det ingen spelning
www.jisit.se

Ewers

Hej!

Mig veterligen är det ingen mer än WiF-spelare som håller på att pilla runt i rummet men det kan ju hända att fölk är där när jag inte ser.

Vad jag däremot sett upprepade tillfällen är WiF-spelare som håller på att "kollar runt" bland gluterna mellan spelningarna och det är faktiskt vad jag tror är problemet för er.
Ni har kanske koll på era egna gluters men det är troligen så att ni lägger motståndarnas kluter fel av misstag.

Förhoppningsvis upphör problemet i och med att ni själva är uppmärksam på det.  :wink:

Mvh /F  8)

Lindbergh

Guten tag, wie geht's?

Blir det WiF i morgon :?:
Kan folk spela på onsdag :?:
Om ja, kan vi börja tidigare typ 17 kanske :?:

Hur ser det ut tisdagen den 25/7 för folk? Jag är ledig hela den dagen och kan börja spela tidigt om det är möjligt!!

L

KOBOLDKUNGEN

L-H
Du får klara dig själv imorn igen, dyker upp nästa tisdag om det spelas då
Har PM:at dig med.
www.jisit.se

GrandPA

Så vitt jag vet blir det lir imorgon men jag kan inte komma innan 19.15 så jag hoppas att Oskar kan vara där i tid.
All for one and more for me

Ivar

Gluten Tag!
tihi...
döda några åt mig också nu börjar ivar bli wifsugen... det är ju sommar...
Om ni stöter på problem så kontakta mig i sista hand.

Clifford

Waa! Anfall och motanfall! Offensive Chits! Bombräder! Tyska hangarfartyg!

Krieg! :cherry:

Lindbergh

...B L I T Z ! !

Gick och lade mig 01:15 med ett rutnät av hexagoner och sovjetiska WP framför mina ögon...var kallsvettig efter turnen tog slut! Hade gluters framför ögonen vid 06:00 i morse också...

Gjorde ett klantigt drag och flyttade mina reserver till södra östfronten och då small det fett i Preussen. Trodde ju att det skulle bli en kort runda med uselt väder ala Blizzard med typ +2 på WR... :shock: Det blev FINE i northern temperate i jan/feb 1944 ! ! A C H T U N G ! !

Lider med USSR som hade missflyt med sina tärningsslag för markstridskrafter, hade de slått medel så hade det varit ett kritiskt läge på norra östfronten!! Jag förlorade i runda slängar 40 BP i går varav 15 BP för Mansteins OC, cirka 6 FTR och några MOT, en GUN...und so weiter..

Men det var spännande som f*n i går!!!!!!!! Måste ju försöka spela med lite "tysk anda"??

Vill ha mer rapporter från Stilla Havet dock, då det brakade lös rejält sent i går kväll?? Vad hände??? Hörde rykten att amerikanska flygvapnet är lika uselt där som i europa  :wink:  :wink:  :wink: deras Corsair är uppenbarligen inte lämpat för strider med erfarna Luftwaffe  :wink:  :wink:  :wink: Överväg Kamikaze Robin-sama, med de NAV/CVP som kommer igenom flygstriderna - kolla på det i reglerna. Det kan vara läge om du får ett bra byte igen och "offra" några för kejsaren!

RENIS: jag har inte flippat upp eller kollat din produktion. CW har börjat sina bombräder och grusade delar av Milano, stängde en olja och annat...en tredjedel av Regia Aeronautica försvann i striderna mot RAF också  :cry:

L